Een surfwedstrijd

Italië, Torbole

Terwijl ik hier op een terrasje zit is verderop een internationale surfwedstrijd aan de gang. Volgens mij is het vooral de jeugd die nu van start is gegaan. Ik zie er ook een Nederlandse deelnemer tussen surfen. Maar verder van allerlei nationaliteiten. Amerikanen, Engelsen, Zwitsers, Fransen, Denen enz. Een mooi gezicht. Ik snap nog niet goed hoe de wedstrijd verloopt en wie er gaat winnen. Ik ben dus in Tórbole aanbelandt na wederom een nacht vol onweer en regen. De rit vandaag er naar toe was uiteindelijk een peuleschil. Ik dacht dat die langer en inspannende zou zijn. De Passo Giovanni was het enig lastige stukje en dan alleen maar kort. Bovenden moest je op het stuk waar de stijging 15% was verplicht van je fiets en duwen ivm tegenliggers. Bijzonder was wel de lange afdaling van Nago naar Tórbole van zo'n 2 km tussen de 9% en 11%. Gelukkig reed ik meteen goed en hoefde niet terug omhoog. Rond de klok van 10 uur was ik aan het mooie Gardameer. Dat was een meevaller, voor de rest is vandaag een rustdag. Ik heb voor het eerst deze reis een B&B geboekt, dus vanacht in een echt bed. Ik verheug me er nu al op. In de B&B kon ik veilig mij fiets parkeren en bagage achterlaten. Na tweeën kan ik inchecken en alle vochtige spullen uithangen. Morgenochtend om 09:10 vertrekt de Boot naar Bardolino. Die vaart wel een tijdje (zo'n uur of zes). En dan kom ik aan de andere kant van het Gardameer terecht vandaar fiets ik dan door richting Verona. Na zoveel rust kan ik er natuurlijk wel weer tegenaan. Vandaag ook goed de verschillende routes beoordeeld. Ik neem de variant via Ravena, de hoofdroute (langs de oostkust en dan omhoog richting Assisi). De Toscana route kan wel maar heeft vanwege aardverschuivingen wat problemen en omleidingen zo
moet je ondere andere na Bologna (voor de kenners tussen: Pianoro Vecchio en Loiano) een stuk over de grote weg (de SP65 Strada Della Fruta) met percentage tot 13%. Dat zie ik niet zitten met veel (zwaar) verkeer naast je. Daarna krijg je nog een andere omleiding met een gemiddeld percentage van 9% met uitschieters naar 15%. Niet dat op de hoofdroute niet hoeft te klimmen maar dat is toch wel wat minder.

Ziet er goed uit daar in Italia. Je moet er een stukje voor fietsen maar dan krijg je ook waar voor je geld.

Ton Haas 2023-07-05 17:55:35

Het is iedere dag weer een feestje om je verhaal te lezen en te genieten van de prachtige foto's.Petje af voor jou

Ineke Dankers 2023-07-05 17:59:07

Wat een mooie omgeving zeg. Das genieten.....mooie dag houden zo

Henk . 2023-07-05 18:22:19

Hoe prachtig is het daar aan het Gardameer! Mooi weer, surfwedstrijd, terrasje, stracciatella ijs (mmmmmmm), goed bed vannacht en lekker eten vanavond..... geniet er van liefje ❤️

Jacqueline 2023-07-05 19:25:31

Mooie sfeerfvolle foto’s. Lekker fietssfeertje.

Jeroen H 2023-07-05 21:19:19

Genoten van een echt Italiaans ijsje, en wat zul je heerlijk liggen in een bed. Weer een leuk verslag en mooie foto's. Geniet van de boottocht morgen.

Marina 2023-07-05 21:50:37

Idd mooie foto’s, mooie omgeving en prima fietsweer, geniet ervan!!!

Atie 2023-07-05 21:55:00

Je zult wel heerlijk geslapen hebben in een echt bed. En dat in zo een mooie omgeving. Vandaag een heerlijke boottocht. Zal niet mee vallen 6 uur niets doen maar geniet van de rust en de omgeving dan genieten wij weer van je verslag en mooie foto’s!

Marieke 2023-07-06 07:39:05

Mooie foto’s Maurice en een B&B das lekker ontspannen!en belangrijk even dag van morgen bekeken! Succes👍👍