Van Taarlo naar Holsloot

Nederland, Coevorden

De gebruikelijke regen en mieserdag. Vanochtend toen ik wakker werd leek het aanvankelijk droog. Maar toen ik mijn tent wilde opruimen begon het zachtjes te regen. Dat werd dus de boel nat inpakken. Vervelend. Maar dat kan gebeuren. Deze kleine camping had helaas. geen natweeer voorziening. Een ontbijt in de regen leek me niet aantrekkelijk. Ik wist van de dag ervoor dat er een Mac Donalds in de buurt zat. Die serveren ook ontbijt en dan zit je binnen. En ik moet zeggen ook het ontbijt was niet verkeerd. Na het ontbijt ben ik weer mijn route gaan zoeken. En vandaar de tocht begonnen. Vandaag was het een groot deel van de dag bewolkt en zwaar bewolkt. Met regelmatig wat spetters regen. Vooral op het eind van de rit moest even het regenjasje aan. Daarom ook wat minder foto’s gemaakt. Dat is jammer en ik hoop dat het morgen wat zonniger is. Hoewel op zich de temperatuur prima was. De fietspaden waren vooral door de bossen en hei. Hoewel ook wel soms naast aardappel- en andere velden met diversen groenten. Ook kwam ik de eerste Hunebedden tegen. Bijzonder als je die grote stenen op elkaar ziet liggen. Ik maak nog een selfie met een hunebed door de telefoon in de houder van de fiets te plaatsen en dan met de zelf ontspanner. Ik zag nog meer vreemds zo zag ik een tweetal mammoeten maar die waren niet echt. In Gasselte is een koerscafé midden in het bos dus alle reden om even te stoppen voor een kopje koffie. Al verder fietsend zie ik rond lunchtijd (13.00) een mooi plekje. Overdekt met voldoende tafels en banken er zit al een echtpaar te lunchen. Ik heb alle spullen voor een goede lunch bij: yoghurt bakje, banaan, broodjes om te smeren kaas en een ei. De thee heb vanochtend vanwege de regen nog niet kunnen zetten dus dat doe ik nu. Tijdens de lunch raak aan de praat met het stel. Ze zien mijn schelp teken op mijn fiets voortas en kennen de Jacobus route. Verschillende kennissen en familieleden hadden die gelopen en gefietst. Na de lunch wordt het tijd om verder te gaan. Weer door de bossen nu vooral heel veel naaldbomen. Aangeplant in het verleden zo te zien. Voor Emmen zoek ik waar ik deze nacht mijn tentje opzet. Ik kijk voortaan op de site van SVR, de organisatie van vooral mini en boerencampings. Ik heb een tientje donatie betaald en dan heb je toegang tot hun database. Het wordt Camping Mooi Drenthe en dit keer wel met een natweer voorziening. En dat is maar goed ook. Ik zit nu binnen dit te typen en de regen komt met bakken uit de hemel. Mijn bedoeling was een eitje te bakken vanavond. Maar dat plan laat ik varen ik fiets een paar km terug daar zat een restaurantje.

Km 86,4 Camping € 7,50 + twee eitjes om te bakken.

Hollands zomerweer Maurice 👍🏻

Yvonne Leijtens 2022-06-27 20:57:27

Veel kun je vooraf plannen en regelen, behalve het Nederlandse weer. Jammer.

Carin en Thieu 2022-06-27 21:06:49

Je fietst nu wel door een mooi gebied van Nederland, jammer van het mindere weer. Zo’n 10 jaar geleden heb ik op deze camping een kamer gehuurd via Vrienden op de fiets . Ik fietste toen het Fietserpad.

Atie 2022-06-27 21:58:38

Nou, Maurice, bij elkaar een hele tocht. Ik zie dat je op een bepaald moment in de buurt bij Winsum bent gekomen. Vanaf dat moment volg je een route die op of heel dicht tegen het Pieterpad aan ligt, dat ik van 2 jaar geleden nog ken. Prachtig deel van Nederland, vooral Drenthe en Overijssel. Nederland is prachtig te voet of op de fiets. Heel anders dan met de auto. Ga zo voort!

Martin 2022-06-27 22:39:36

Na regen komt zonneschijn en de natuur kleurt er van op. Geniet van het mooie Drenthe.

Jose Bakkers 2022-06-28 07:47:56

Ach ja iedere fietstocht heb je wel van die dagen dat het weer niet meewerkt. Gelukkig zijn de voorspellingen van de komende dagen beter..... geniet van al het mooie dat je tegenkomt ❤️🚲

Jacqueline 2022-06-28 10:36:19

Gelukkig ben je na vorig jaar wel wat gewend wat betreft regen. Ondanks dat geniet je van alles om je heen en dat is pas rijkdom! De komende dagen ziet het er heel wat zonniger uit dus er zullen weer foto’s met blauwe luchten volgen. Blijf genieten!

Marieke 2022-06-28 13:28:44

Jammer Maurice van de regen. Morgen vast beter weer.