Terugfietsen uit Italië kan natuurlijk ook!

Duitsland, Bad breisig

Wat ik gisterenavond dacht was toch anders vanochtend. Even voor zessen liet de Rurtalbahn weer van zich horen. Daar had ik niet op gerekend maar ja eenmaal wakker getoeterd door de trein laat de slaap het afweten. Jammer dan maar vroeg uit de veren en op tijd vertrekken. Een hoop te doen vandaag vooral fietsen en mogelijk een nieuw micro sd kabeltje scoren. Ik kwam er gisteren achter dat mijn oplader het vertikt met dit kabeltje. Wie weet vind ik ergens een winkel hiervoor. Want zonder die dingen doet de Garmin het niet. Geen ramp maar ik ben nu net weer aan het ding gewend. Gisteren al wat inkopen gedaan bij de Lidl dus voor ontbijt en lunch zit ik goed. Nadat alles aan kant is vertrek ik op 08:17 precies, althans volgens de gemaakte Selfie voor vertrek. Ik moet eerst weer terug naar de route. Ik was gisteren immers voor een camping een stukje verder gegaan en zit nu bij Kreusnau en ik moet richting Stockheim proberen weer op de route aan te sluiten. Het eerste stuk langs de Roer gaat voorspoedig en voor ik het weet zit ik weer op de route. Maar dan, het zal wel de vroegte zijn dat ik het routeboekje niet goed bestudeerd heb, voor Stockheim moet ik eerst een bultje overwinnen gelukkig niet te lang (350 meter) maar wel meteen 9%! Poef, dat hakt erin op de vroege ochtend. Bij de stop rond 10 uur in Zülpich zie ik een fotozaakje, die kan misschien de door mij gewenste kabeltjes verkopen. Gelukkig, voor de zekerheid de oplader in de winkel met de nieuwe kabel getest. Hij doet het. Pak van mijn hart kan weer verder fietsen met de Garmin. Bij een Bäckerei zet ik mijn fiets neer naast twee mooie bepakte Santossen op het terras ziet een stel aan de koffie. Ik begroet ze in het Nederlands, kan makkelijk want een Duitser rijdt niet op een Santos. Ik raak aan de praat met het stel en verneem dat zijn vanuit Rome terug naar Nederland aan het fietsen zijn. Ze hebben de afstand Florence Bologna noodgedwongen met de trein gedaan. Het was toen niet te fietsen. Bovendien was het weer niet wat ze ervan verwacht hadden. Beetje koud en minder zon. We wisselen nog wat ervaringen uit en ik vertel dat mijn planning vandaag Remagen is. Ze hebben op een eerdere heenreis richting Rome op de Camping bij de Rijn in Remagen overnacht. Dat was slecht bevallen. De hele nacht komen er goederentreinen voorbij en die maken behoorlijk herrie. Deze terugreis hebben ze gekozen voor een andere camping die in Bad Breisig, die ligt niet aan direct aan de Rijn en heeft geen last van goederentreinen. Een goede tip want twee trein nachten is teveel van het goede. De camping ligt alleen voor mij wel 11km verder. Maar ja eerst het routeboekje maar eens doornemen op hellingen met hun hoogtepercentages. Dat valt mee. Eentje van 11% maar die is maar voor 100 meter. Verder wat afdalingen van tussen de 5% en 7%. Maar ja je moet uiteindelijk altijd wel eerst omhoog. Op het eind nog een langere klim van 4km maar met een meevalend percentage van 2%-4%. Ik besluit nog gauw even in het dorpje een markeerstift gekocht zodat ik de stijging percentages kan arceren. Ik vervolg mijn tocht en fiets door het wijdse landschap met af en toe een mooi kerkje. Rond de klok van een uur lust ik wel wat en toevallig fiets ik net langs een schuilplaats voor slecht weer. Dat is gezien de brandende zon wel een lekkere plek in de schaduw. Na mijn lunch gaat de tocht verder en rond drie uur krijg ik de lange klim en vervolgens de afdaling. Een mooie beloning voor het harde werken. Ik daal af van ruim 240 meter naar het dal van de Rijn zo'n 65 meter. En daar is die dan de Rijn. Ik fiets vervolgens door naar Remagen en langs de oevers van de Rijn íijn mij eindlocatie de camping Rheinecke. Nadat ik met geïnstalleerd en gedoucht heb gefietst ik weer terug voor een lekkere maaltijd met uitzicht op de Rijn. Morgen gaat de tocht verder richting Koblenz.

Km 107

Dat is weer hard werken met die stijgingen. Gelukkig zijn er ook afdalingen. Het is toch wel fijn dat je mensen / gelijkgestemden tegenkomt met goede informatie. Ja zo'n reisje langs de Rijn, Rijn Rijn.....

Carin en Thieu 2023-06-17 22:16:20

Je kent mij niet maar ik geniet volop van je fietsverhalen en foto’s. Is het veel werk om bij de foto’s iets te schrijven zodat ik weet wat of hoe. Zou heel fijn zijn. Mooie fietstocht gewenst Valt wel mee in vind het leuk om te doen. Fietsend bedenk ik al wat ik wil schrijven en dan gaat het vlot

Ineke 2023-06-17 22:18:24

Hoi Maurices. Leuk om jouw bevindingen te lezen. Jij bent zwaarder bepakt en fietst sneller. Ik fiets momenteel in Brazilië zonder tent en met weinig bagage. Totaal gewicht 18 kg. Maar ik vermoed gecombineerd gewicht dat ik helaas meer te verslouwen heb☹️☹️☹️. Geniet! Follow my trip ‘Brazil. From Salvador de Bahia to Belém!’ https://www.polarsteps.com/TonHaas/7590341-brasil-from-salvador-de-bahia-to-belem

Ton Haas 2023-06-17 22:25:20

Veel succes met je reis naar Rome 🚵‍♀️

Ellert Jongstra 2023-06-17 22:30:46

Het ziet er weer goed uit, mooie reisverslagen en idd klimmen en als kadootje heerlijk afdalen 🚴‍♂️🚴‍♂️🚴‍♂️ en volop genieten!

Atie 2023-06-17 22:36:12

Lekker bezig , en mooie fotos. Komen nog vele kimmetjes aan denk ik . Goed om alvast aan te wennen.

Henk 2023-06-17 22:46:57

Remagen had vroeger een brug om aan de andere kant van de RIJN, te komen, maar is door de Engelse of Amerikaanse soldaten onklaar gemaakt.