Een welverdiende rustdag.

Nederland, Castricum

Vanochtend lekker lang in mijn bedje gebleven. Het was wat koud vannacht. Een graad of 3 -4. Gelukkig had ik mijn thermo bij me en dat hield me wel warm. Na te hebben gedoucht en mijn ontbijtje te hebben gegeten besluit ik om mijn tentje iets te verzetten. Hij staat nu wat in de schaduw, niet erg maar als ik het tentje morgenochtend wil opruimen is het helemaal nat. Daaromv wat meer richting zon verschoven. En dat gaat met mijn MSR tentje makkelijk, je hoeft het niet helemaal af te breken. Gewoon buitentent etaf en de haringen op de hoeken los en je kan de rest gewoon intact laten en de hele binnentent met matrasje slaapzak en al verzetten. Ik ben vandaag lekker naar het strand geweest. Spullen ingepakt boek mee en naar het strand. Gisteren was ik bij dat in Heemskerk vandaag ga ik richting Castricum. De afstand is ongeveer gelijk. Ik heb een drie kwartier in een duinpannetje liggen luieren en wat gelezen in mijn e-book. Dan vind ik dat wel genoeg het is erg rustig op het strand. Ik besluit een strandwandeling terug naar Heemskerk te maken en uiteraard ook weer terug. Mijn fiets staat immers in Castricum. Voor de lunch ga ik op zoek naar een mooie pleisterplaats en kom toevallig uit bij Johanna’s hof waar ik gisteren nog een kopje thee dronk. Ik dwaal en fiets in de middag nog wat door dit opmerkelijke natuurgebied. Bij mijn campingplaats hoort immers drie dagen lang toegang tot het Noord Hollands Duinreservaat. Het is hier echt prachtig. Met diverse beesten vogels enz. Rond een uur of vijf besluit ik om na het strandpaviljoen de Vrijheit (strand van Heemskerk) te fietsen. Het is vandaag weer voor het eerst echt open krijg ik te horen. Ik bestel een lekker plaatselijk biertje en een portie bitterballen. Het is tenslotte een rustdag. Ik heb zo’n in pizza vandaag en zie op Google Maps dat er een pizzeria in Wijk aan Zee zit. Maar 5 km verwijderd van het strandpaviljoen. Dat is te doen. Ik fiets erheen en word teleurgesteld. Geen terras alleen afhalen of bezorgen. Dat zie ik niet zitten dan moet ik met een dubbelgevouwen pizza in de fietstas terug naar de camping. Tegen de tijd dat ik daar aankom is die natuurlijk koud. Ik kijk verder en de plaatselijke kroeg met de toepasselijke naam café de Zon serveert een halve haan met frites en appelmoes voor € 11,50. Dat lijkt me een goed alternatief voor de Pizza. Nu zit ik-dit te typen op de camping. Een echte natuurkampeerplaats. Niet veel voorzieningen maar die je graag ziet die zijn er. Zoals voldoende tafels met banken op de veldjes waar de trekkerstenten staan. Een te gebruiken koel- en vrieskast en het warm water is inclusief. Daar kunnen sommige duurdere campings due ik tijdens de tocht bezocht een puntje aan zuigen. Morgen ga ik weer verder en via de sluis van IJmuiden naar Henk een Fietsmaat die daar woont. Hij vergezeld me naar Noordwijk en blijft daar ook kamperen. Zo kunnen we plannen maken voor de mogelijk aankomende Santiago pelgrimstocht.

Cafe de Zon, das binnen zo’n kroeg als kroegen horen te zijn! Fijne tocht vandaag en veel plan-plezier!

Joris 2021-05-29 07:24:20

Een prachtige rustdag/kustdag. Mooi die blauwe lucht. En relax in een duinpan. Goed om je vitamine D door de zon op peil te krijgen. Succes met het vervolg.

Jeroen H. 2021-05-29 07:43:44

mmmmm: bitterballen!

Esther 2021-05-29 08:09:59

leuk om je verhalen weer te lezen!

Ineke 2021-05-29 08:57:44

Rustdag. Even uitrusten voor de fietsdagen die komen gaan. Bij mooi weer ziet de zee en het strand er veel anders en mooier uit. Mooie foto's. Groetjes van Carin en Thieu

Carin en Thieu 2021-05-29 10:10:32

Het gaat je nu goed zo te lezen, na een week met minder mooi weer. Je bent een echte ervaren tour fietser. Dat hadden we eind april ook al opgemerkt. Veel plezier de komende dagen en doe de groeten aan Henk. Robert (1 van de fietsmaten 😊.

Robert Kosse 2021-05-29 13:47:33

Rustdag verdiend, na al die inspanning en barre weersomstandigheden.

Hans Gruijters 2021-05-29 19:04:03

Klinkt al veel beter Maurice, geniet van de terugtocht.