Een, drie, vijf en zeven

Italië, Loppio

Gisteren was ik op een bijzondere camping. Mooi sanitair, mooi zwembad vriendelijke mensen maar een beetje vreemd trekkersveldje. Twee camping plaatsen met een kiezel bodem en een beetje gras werden aangehouden voor trekkers. Toen ik rond de klok van drie aankwam was ik de eerste. Even later kwam er nog een jongen met een een renfiets en klein tentje. Weer even later een tweede Duitser ook met een renfiets en minitentje. Hij vroeg nog wel aan mij of ik 's nachts aan schnarchen deed. Naar eer en geweten deelde ik hem mee dat ik dat zelf niet hoorde maar dat het geen garantie was dat ik het niet zou doen. Ik ging na te hebben gezwommen de was gedaan en me opgefrist naar Bolzano centrum. Toen ik terugkwam stonden er al vijf tentjes waaronder een van vader en zoon die een fietstocht maakten. 's Avonds rond 22:15 hoorde ik nogal wat gedoe. Heb niet verder gekeken wat er aan de hand was. En 's ochtends stonden er ineens 2 wat grotere tentjes bij. Zeven dus met ik denk wel 10 personen op eigenlijk 2 plekken. Dat is lekker binnenlopen voor de campingbaas. Enfin dat was gisteren nu sta ik op een veld met nog 2 andere trekkerstentjes een met eenzelfde tentje als ik heb van een Nederlands meisje dat op weg is naar Verona. En op dit veld kunnen er met gemak wel meer dan 10 staan en dan nog is er ruimte te over. Een prima camping met ijskast om je spul koel te houden. Koffie machine voor 0,60 cent, magnetron, ruimte voor als het regent en natuurlijk ook een zwembad. En ik zit in letterlijke zin tussen de wijnvelden en druivenplanten in. Vanochtend ben ik de tocht na het ontbijt gestart in Bolzano en vandaar uit naar Trento. Overigens uiteraard weer een fietspad afsluiting even na Bolzano zonder aanwijzing hoe dan verder. Gelukkig een vriendelijke Italiaan vertelde met hand en gebaren en een enkel woord Duits dat ik dan hier de brug terug over moest naar de normale weg (die gelukkig heel rustig was) en vervolgens door moest fietsen tot de volgende brug en dan weer kon oversteken en het fietspad Bolzano Trento weer kon oppakken. Het was overigens een fijn fietspad en ik begrijp nu ook de term Südtiroler Weinstrasse' ik fietste regelmatig tussen de wijnvelden door. Ook kwam ik nog voorbij het Bolzano Motorcircuit. Ik heb door het hek heen een foto proberen te maken. Voor Trento heb ik in een park mijn lunch genomen en even later bij een koffie gelegenheid een echt Italiaanse cappuccino besteld. Van Trento, weer met een omleiding maar nu gelukkig goed aangegeven, ging ik naar Rovereto. Omdat er op dit stuk niet zoveel campings zijn ben ik noodgedwongen vandaag maar een stukje verder gefietst. Alvast de route naar het Lago di Garda genomen. Waar ik nu in het piepkleine plaatsje Loppio op deze kleine 'Agricamping L' Albero delle Mele' terecht ben gekomen. Morgen maar weer eens verder fietsen nu naar Tórbole waar ik al het meezit dan de dag erna met de boot Bardolino kan. De route naar Tórbole is helaas niet vlak ik zal de Passo San Giovanni over moeten die is weliswaar niet zo hoog maar wel behoorlijk steil. Hoe dat afloopt weet ik morgen.

102 km gefietst.

Prachtige foto's weer lieverd. En ehhhh..... snurken kun je echt wel hoor! 🤣🤣 Sneu voor de overige bewoners van de paar vierkante meters waar jullie stonden. Ach jij hebt goed geslapen toch? Het blijft toch een uitdaging al die wegomleggingen..... maar jij denkt in oplossingen; fantastisch.

Jacqueline 2023-07-04 21:04:26

Ziet er weer prachtig uit. Ik begrijp dat jouw vrouw ook aan het genieten is van snurk vrije nachten. Ook fijn al moet ze daar voor overdag wel missen. Succes morgen met de beklimming.

Jolanda 2023-07-04 21:27:41

Nou weer heel mooie foto’s, je fietst ook door een mooie omgeving van Italië, vind ik, je hebt vandaag heel wat kilometers in je benen, alvast kilometers gemaakt, zodat je morgen het qua kilometers niet zoveel hoeft, of kan, maken. Alvast veel fietsgenot voor morgen!

Riny 2023-07-04 22:12:58

Ik weet nog ... Lang geleden dat ik naast je stond met mn tentje......is dat snurken!!!!!!! Dacht dat ze bomen aan het omzagen waren . 😜😜😜, Maar ik kan er ook wel wat van haha. Wouw mooie fotos wederom , das Genieten met hoofdletter Klein beetje jaloersheid hier. Aardige afstand afgelegd vandaag, goed bezig.

Henk 2023-07-04 22:18:51

Weer een mooie fietsdag door een mooi gebied! Nog een lekker wijntje geproefd?

Atie 2023-07-04 22:39:36

Op naar het Gardameer, door de tunneltjes of over het water. Beide heel mooi, wordt genieten Maurice.

Jose 2023-07-05 08:45:53

Maurice, hopelijk is de Passo San Giovanni vandaag meegevallen!

Jan van Bommel 2023-07-05 11:34:04

Je zit in een mooi deel van Italië, althans in een deel waar wij hele fijne vakanties hebben doorgebracht. De foto's en de plaatsnamen geven mij een big smile. Als ik dan besef dat jij dat allemaal op de fiets doet rest mij alleen nog maar een diepe buiging. Vergeet overigens ook niet af en toe een lekkere gelato te pakken. Die zijn in Italië extra lekker. Groeten Hans

Hans Gruijters 2023-07-05 15:00:38

Prachtige fietstocht, Maurice! Geniet ervan!

Stijn Rieff 2023-07-05 15:24:02

Het is weer super hoe je het allemaal doe,mooie foto,s

Johnypols 2023-07-05 17:47:25

Mooi verslag Maurice en leuk om zo gezellig met groepje te staan.zet hem op morgen👍👍

Henk de leeuw 2023-07-06 14:45:12

Weer genoten van je fotos en je verhalen Maurice! Ik wens je veel fiets plezier en leuke ontmoetingen in het vervolg van je tocht!