Boekje één is op reis terug met DHL

Duitsland, Grainau

Boekje één kan aan de kant. Dat stuk zit erop ik heb tot nu met omweggetjes enz. zo’n 1.180 kilometer gefietst om in Garmisch Partenkirchen aan te komen. Officieel is het 1.079 vanaf Amsterdam zonder omleidingen en extra stukjes. De hoogtemeters heb ik niet bijgehouden maar dat waren er genoeg. De route vandaag was erg mooi de hele tijd uitzicht op de Alpen en tenslotte aan de voet van de zugspitze mijn tentje kunnen opbouwen. Het weer was prima lekker zonnig en weinig wind. Vanochtend vertrokken eerst langs de Ammersee en vervolgens verder het land in. Onderweg heb ik nog wat boodschappen gedaan om lekker op een bankje te lunchen. Dat is toch het fijnste. Onderweg nog enkele Nederlanders tegengekomen die gisteren ook op de camping waren. Beide hadden grote tenten bij waar aan de voorkant het mogelijk was om te gaan staan. Alleen dat kost wel wat meer gewicht dan mijn tentje. Maar ja het ene stel was op e-bikes. Dat trapt makkelijker weg. Het andere stel niet. Maar die hadden weer op andere dingen bezuinigd. Zo fietsen ze zonder spatborden. En ja als stel ben je met zijn tweeën en kun je wat beter je gewicht verdelen. Dat is voor mij lastig hoe ik het ook verdeel ik blijf de zelfde hoeveelheid gewicht naar boven trappen. Deze dag valt het gelukkig mee. Vandaag fietste ik vooral langs een riviertje waar ook gekajakt werd. Het bordje 20% slaat gelukkig niet op de stijging maar op de daling. Morgen gaat het wel omhoog gelukkig geen 20% maar normale percentages. Morgen begint dus het echte werk: de etappe naar de Buchener Höhe (1247 meter). Het zullen wel wat minder km dan vandaag worden maar wel aanzienlijk meer hoogtemeters. Het hangt wel van het weer af of ik die route fiets. Er wordt nogal wat regen voorspeld, als dat het geval is ga ik het plan wellicht aanpassen. Nog een dag hier blijven hopend op beter weer of toch maar met de trein naar boven. Dat kan immers ook eenvoudig heb ik begrepen. Als je naar mijn afgelegde route van vandaag boven in het schermpje kijkt zie je ineens een streep in plaats van kringeltjes dat komt omdat ik per abuis iets heb uitgezet waardoor de route niet werd vastgelegd. Morgen staat het weer zoals het hoort.

93 km

Mooie landschappen

Ton Haas 2023-06-29 21:50:24

Morgen dus het echte werk. Hopelijk geen regen, ben heel benieuwd. Wees voorzichtig zeker met regen. De omgeving wordt steeds mooier👌🌋🚲🏕️

Henk 2023-06-29 21:50:58

Mooie foto’s van het uitzicht op de Alpen. Maar het betekent meestal ook klimmen, succes morgen.

Atie 2023-06-29 22:03:05

Tja dat klimmen wordt een uitdaging en als ik het weerbericht hoor dan zal het weer ook een uitdaging worden. Doe voorzichtig en kijk wat er lukt. Prachtige foto's van het uitzicht op de Alpen🥰

Jacqueline 2023-06-29 23:36:37

Knap Maus zoals je het allemaal beleeft en beschrijft. Mooi hoe dat je ons betrekt in al je ervaringen en belevenissen. Bon voyage Maatje

Jan Bergmans 2023-06-29 23:43:22

Jaaa wat een geweldig avontuur weer!! 🚴‍♂️Helemaal met Jan B eens, soms lijkt het alsof je achterop zit….. Genieten Maurice en vandaag ook wel afzien, denk ik….🤔Groetjes van Henk en mij, ook voor Jacqueline 🌻🌻

Anke 2023-06-30 10:13:04

Lekker bezig pa! Nog 2 boekjes te gaan! Veel succes en plezier in Oostenrijk. We blijven jouw avonturen op de voet volgen.

Sjoerd 2023-06-30 10:32:03

De Zugspitze kennen we van de wintersport, mooie omgeving! Dat is genieten van de uitzichten 👍

Anne-Marie 2023-06-30 12:46:59

Mooi verslag en foto’s weer. Op naar de Alpen. Lees ik nu tussen de regels door dat je ook graag samen met Jacqueline zou willen fietsen om zo meer gewicht mee te kunnen nemen 😉🤣

Marieke 2023-06-30 13:16:47

De Alpen zijn bij mooi weer erg gezellig, dus laten we hopen dat de regen weg blijft. Je hebt al veel km-s gemaakt, omweg of niet. Compliment van ons.