Van Swalmen naar Elsloo

Nederland, Stein

Vanmorgen op tijd kunnen vertrekken. En gelukkig alles droog. Ik heb een flinke rit naar Elsloo voor de boeg. ruim 70 km via de maasroute en de Maasvallei. Een mooi parcours over de dijkjes langs de Maas, helaas ben je dan ook extra vatbaar voor de wind. En die waaide vandaag overvloedig, Het leek wel training voor het NK Tegendewindinfietsen. Ook nu weer kwam ik langs bijzondere plekken. Zo passeerde ik de sluizen bij Herten. Zag mooie zwanen in de buurt van Linne. Passeerde de waterkrachtcentrale (deels in bouw) ook in Linne. Voor een cappuccino stopte ik dit keer in Maasbracht. Je fietst door moor klerne plaatsjes zoals Ohé en laak, Stevensweert en Susteren. In Ohé en Laak staat de Hompesche Molen. Het verhaal van graaf Hompesch kan je in de molen volgen via een filmpje wat op een witte muur wordt geprojecteerd. Bijzonder mooi gemaakt. Bij Roosteren besluit ik te lunchen op een bankje aan de weg. Na de lunch fiets ik verder in Obbicht en kom ik nog langs een mooi landhuis. Uiteindelijk arriveer ik rond 15.00 uur op de op camping. Ik zet snel mijn tentje op ga even douchen. En app Petra alvast dat ik in Elsloo ben. Met Petra heb ik afgesproken bij langs te gaan om even bij te kletsen. Ik bewonder het schitterende verbouwde pand met mooie fotostudio. Petra nodigt me uit om te blijven eten en ik geniet bij haar van een heerlijke Pizza. Morgen blijf ik nog een dagje in Elsloo. Rustdag zogezegd.

Weer mooie foto,s en inderdaad een fikse wind. Het koelt ook af. Hopelijk heb je het lekker warm in je tentje. Courage voor het vervolg.

Jeroen H. 2020-08-22 23:07:04

Het beeld van het kasteeltje is dat een schilderij of een foto? Heel goed gedaan!

Henk 2020-08-22 23:13:05

Geniet van je rustdag!

Yvonne Leijtens 2020-08-23 08:17:14

Leuk verhaal en natuurlijk ook mooie foto’s Maurice. Blij dat je weer zo geniet van je fietstocht, kom maar goed bij vandaag en dan op voor de laatste etappes. Tot snel!

Tineke 2020-08-23 15:01:40

Volop genieten van de natuur en waterwerken. De temperatuur is goed, maar de wind tegen is niet fijn 😩🌫