home sweet home

Nederland, Eindhoven

Vandaag heb ik besloten in plaats van in 2 dagen in 1 dag naar huis te fietsen. Een beetje dubbele afstand dus. En dat klopt ook wel. Volgens mijn Garmin heb ik vandaag 118 km gefietst. Een hele afstand. Ik ben vol goede moed gestart maar er zat gelijk al een vervelende tik bij het trappen.Stilgestaan en gekeken of ik kon zien wat er aan de hand was. Nee niets te zien. Hij schakelde trouwens ook niet meer echt lekker. Overigens is dat geen ramp, morgen gaat de Santos naar de vaste onderhoud fietsenmaker die dan tevens de ketting en cassette gaat wisselen, vanwege Corona is er een behoorlijke schaarste in materialen. Ik ben daarom zelf op zoek gegaan (al eerder) via eBay voor een cassette met net wat meer tandjes voor als ik de bergen moet bedwingen. En dat is me zij het met wat moeite gelukt. Enfin vandaag ging ik dus op pad om in een keer terug te fietsen. Ik heb de afgelopen dagen volgens Garmin 769 km gefietst. Met de km's mee toen de Garmin niet aanstond (de eerste dag, het retourtje naar Den Haag en soms als de batterij op was) waren het er ca. 820 km, ik heb er een plaatje van gemaakt dat geef wat inzicht in de route die ik fietste. Leuk voor de liefhebbers. Maar nu over vandaag. Vrij snel na de camping kom je voorbij het mooie dertiende eeuws Kasteel Sterkenburg het was het kasteel van een ridderhofstad in de voormalige gemeente Sterkenburg. Omdat mijn fiets tikte en wat minder schakelde ben ik nog op zoek gegaan naar een fietsenmakertje. Die zou in het dorpje Werkhoven moeten zitten. Geheten Fiets Fix. Daar aangekomen stond op zijn deur. Reparatie alleen volgens afspraak. Maar doorgefietst derhalve. Ook in Schalkwijk een plaatsje verderop zou er een zitten met de originele naam Fiets Fix Kuijer. Die kon ik niet vinden, een vriendelijke heer die me tegemoet fietste zag dat ik aan het zoeken was en was direct behulpzaam om te wijzen waar die zat. Ja daar op die hoek zit die, zei hij. Hij pas een halfjaartje bezig maar is vaak niet thuis. Ook nu dus. Dat schiet dus niet op. Toen maar besloten om met die hinderlijke tick door te fietsen. Zoals ik al eerder schreef hij gaat toch morgen in onderhoud. Verder fietsend kwam ik als snel bij een pontje over de Lek richting Culemborg. Al fietsend was inmiddels wel de lunchtijd aangebroken en gelukkig kwam ik voorbij Natuurbeleving Leidsche Hoeven in Tricht. Een mooi dagopvang centrum met daarbij een restaurant tuinen, speeltuintje enz. Ik had lekkere trek en wel zin in een uitsmijter met een glas melk. Aldus door mij besteld. Maar het 'meisje' van de bediening, kennelijk een medewerkster van de dagopvang, wist stellig: Nee melk dat verkopen we hier niet. Dat was toch niet geheel waar. Wat later kwam een oudere leidster even mij melden ja hoor we zijn een Hoeven met ook een zuivelafdeling, dus er is echt wel melk aanwezig. Aldus zo gecorrigeerd. Na de lunch fietste ik verder langs de mooie riviertjes en over de dijk. Helaas was de Lingendijk (in mijn route) afgesloten en moest ik een stuk omfietsen. Dat levert dan wel weer een aardig plaatjes op. Net voor 's Hertogenbosch zie ik het welkomsbord van de provincie Brabant. Gelukkig ik ben er weer. Mijn route leidt me door Den Bosch en langs een ijstentje anex cafetaria Het Kruispunt. Reden voor een korte pauze. Het is nog zo'n 30 km voor ik thuis ben. Ik kom nog voorbij de kanonnen op de Zuidwal voor ik richting Vught afbuig. Ik fiets verder en mijn echtgenote appt wat ik wil eten en hoe laat ze me kan verwachten. Ik schat in dat ik nog tot 19:30 onderweg zal zijn. Ik ben bijna weer thuis om vervolgens na ruimeen week of twee weer op pad te gaan en dan naar Compostela. Mijn tweede camino. Men zegt weleens dat als je een keer bent geweest besmet raakt met het virus om meermaals die tocht te maken. Uiteraard zal ik weer verslag doen van mijn belevenissen. En door de vele leuke en mooie reacties weet ik dat men dat op prijs stelt, Nog dank aan een ieder die mijn blog las en vooral aan degene die ook een berichtje achterlieten. Dat stimuleert mij door te fietsen en te bloggen.

Welkom thuis schat! Even twee weken weer opladen voor de tocht naar Santiago de Compestella! Ik gun het je zo....!♥️ Je hebt zo genoten van deze tocht. Ik weet zeker dat velen jouw blog weer zullen gaan lezen en zo een beetje mee kunnen genieten. X

Jacqueline 2021-06-02 07:01:56

Dat was een pittige afstand, gelukkig hoefde je geen tentje op te zetten en eten te koken, eindelijk de pizza 🍕 😋. Bedankt voor de leuke verslagen en ik ga je op je volgende trip ook weer volgen!

Atie 2021-06-02 11:21:02

Proficiat Maurice, Je hebt het weer geflikt. Een mooie tocht met vooral ook meteorologische uitdagingen. Maar uiteindelijk waren de weergoden je toch gunstig gestemd. Dank voor de verslagen en de foto’s. Ik heb ervan genoten. Met vriendelijke groeten Cees

Cees Poirters 2021-06-02 14:16:41

Mooie reis gemaakt . Maar een nog mooier reis volgt. Ik zal je zeker volgen (met gevoelens) Je was echt een top fietsmaatje voor mij geweest.

Henk 2021-06-02 17:18:43

Chapeau Maurice! Geweldige prestatie! Ik kijk uit naar je volgende belevenissen en fiets in gedachten mee naar Santiago.

Anne Neve 2021-06-02 17:24:34

De laatste lootjes ……. Maar jij maakt ze extra zwaar! Met veel bewondering heb ik je verslagen gelezen.

Jan van Bommel 2021-06-02 17:28:38

Hallo Maurice, Zo je verslagen gelezen te hebben, heb jij genoten van de tocht, ondanks het feit, dat het weer niet altijd mee zat! Een paar weekjes uitrusten en voorbereidingen treffen voor je “grote” tocht. Ik ga je volgen ! Groetjes

Riny 2021-06-02 17:31:00

Jou vrouw vraagt wat je wil eten? Gaat zij dat voor je maken? Dan is ze echt blij dat je er weer bent,haha

Ineke 2021-06-02 18:06:58

Ik kijk uit naar de verslagen van camino 2. Old memories. Leuk

Bernd 2021-06-02 18:13:12

Wat een mooie reis weer en wat leuk om elke dag je verslagen te lezen Nu lekker even rustig aan, en over een paar weekjes weer heel veel succes!

Marian 2021-06-02 18:21:43

Leuk je op deze manier te volgen. Je schrijft leuk dus dan leest het ook makelijk. Geniet van de afgelopen dagen en geniet van de voorbereiding.op de volgende tocht.

Adrie Rotte 2021-06-02 18:27:29

Welkom terug in het Brabantse land Maurice! Ook wij hebben genoten van je verhalen en zijn blij voor je dat je weer heelhuids thuis bent natuurlijk. Tot zondag! Groeten natuurlijk ook van Gerwin

Yvonne Leijtens 2021-06-02 18:39:03

Top

Wim 2021-06-02 19:25:48

Dat was weer een hele mooie fietstocht Maurice en ik heb met plezier je verhalen gelezen en de fotos bekeken. Ik ben benieuwd naar je volgende avontuur!

Maria wijnen 2021-06-02 19:28:11

Pizza! Eindelijk! Ik verheug me op je volgende belevenissen. Heel veel lieve groeten en een kus ook voor Jacqueline.

Esther 2021-06-02 20:00:22

Dank voor je verslag en foto’s. Vooral de slecht weer wolkenluchten waren prachtig. Ik kijk al uit naar je volgende. Hopelijk tref je onderweg veel aardige mensen. Ik ga je volgen. Buen Camino!

Hanny 2021-06-02 21:09:57

Bedankt voor je leuke verslag iedere dag! Met veel plezier gelezen! Succes met de voorbereidingen voor je volgende grote tocht!

Margreth 2021-06-02 23:53:10

Ik vind het superknap dat je zo alleen op pad gaat. Dat geldt helemaal voor je volgende tocht over twee weken. Heel veel succes met de voorbereiding en ook dan lees ik je leuke verslagen weer. Leuk om mijn (werk) dag mee te beginnen. :)

Jolanda van Boxtel 2021-06-03 07:57:02

Maurice, ik hoop dat je straks op de Camino beter weer hebt, aan je conditie zal het niet liggen, lekker straks wild kamperen onderweg, succes.

Adrie Mennen 2021-06-03 08:18:04

Ha Maurice ik ben ook fan. Lees je leuke reisverslagen met veel plezier. Op naar santiago de compastella. 👋

Claire 2021-06-03 11:34:33

Hi Maurice, Was weer ontzettend leuk om je te volgen! Rust lekker uit en tot over twee weken!

Peet 2021-06-03 13:15:44

Hallo Maurice, Knappe prestatie. Leuke verslagen en mooie foto's. Waar start je op de Maasroute? In de buurt van Thorn of verder zuidwaarts. Als je het leuk vindt dan wil ik je wel een stuk begeleiden.

Jan Pieter 2021-06-03 21:44:27

Nou, Maurice, 820 kilometer fietsen en dan zo'n 120 op de laatste dag is geen flauwekul en getuigt van karakter. Maar ja, zo kennen we je. En bij voorbaat al succes voor je tocht naar Zuid-Europa.

Martin 2021-06-03 22:41:50

Leuke trip Maurice...!! En een mooie uitdaging voor de boeg...! Veel plezier met de voorbereidingen...!

Anja 2021-06-04 19:33:26

Hoi Maurice, Super bedankt voor je hele mooie verslagen. Ik volg ze allemaal. Zelfs in Nederland maak je er iets moois van! Ik ken je niet persoonlijk, maar ben een oud-collega van Jacqueline. Groetjes Monique Smits