Vals plat vind ik vals

Duitsland, Mühlhausen

Vandaag een vroege start. Het wordt als ik de weermannen mag geloven een hete en benauwde dag. Zo'n graad of 30 of meer wordt voorspeld. Derhalve vroeg uit de veren om de ergste warmte voor te zijn. Augsburg is het doel, er staan drie mogelijke campings in het boekje van Hans: een redelijk dichtbij maar langs de autobahn, die maar niet, twee iets verder weg. Zo'n 30 minuten fietsen naar Augsburg van die plekken is geen probleem. Helemaal niet fietsen op een rustdag geeft een onrustig gevoel. Beide campings zijn voorzien van een 😊 wat zoveel wil zeggen dat het aanbevolen plekken zijn. Bij een staat er dat ze ook over een wasmachine beschikken. Prima de boel mag weer eens goed in de was. Maar zoals ik al schreef ik ben vroeg vertrokken. Eerst even teruggefietst naar Dillingen om daar wat broodjes bij de bakker te scoren. Om 07:30 zit ik lekker in de zon mijn ontbijt op te eten. Jacqueline is er ook vroeg uit vandaag. ze gaat oppassen in Bunnik bij Tibbe en Jeppe. Net voordat ik de eerste klim wil maken facetimed Sjoerd met Jeppe en Tibbe. We kletsen even wat en ik start met de eerste klim van vandaag (maar nog niet de laatste). Zodra ik boven ben stuur ik hem een foto van boven op de top. Gelukkig gaat het na de klim weer even omlaag dat is lekker. De tocht vandaag gaat voor een deel door boerenland en ik zie regelmatig uitingen van de langste dag feesten zoals een meiboom midden in het dorp. Voor een deel gaat het door bossen van het Naturpark Augstburg-Westliche Wälder en in het laatste stuk van Welden via het oude spoorweg tracé de Weldenbahn en dat tracé lijkt vlak maar loopt toch zij het langzaam omhoog. Een stukje onvervalst vals plat als je het mij vraagt. De rit schiet goed op. Ik ben net voor eenen op de camping. Maar goed ook want tussen 13:00 en 15:00 is het buro dicht. Ik zoek een plekje uit zet het tentje op. Verzamel alle vuile was en ga op zoek naar de wasmachine. Ik vind het hok wel maar helaas het is gesloten en het is inmiddels ook na 13:00 uur. Wachten dan maar en in de tussentijd lunchen. Om 15:00 ga ik het vragen, helaas de wasmachine is een paar weken geleden de deur uitgegaan. Een deel van de camping gaat veranderen in huisjes. Wel wijst ze me op een wasserette in de stad. Waar ik prompt naar toe fiets. Helaas op het aangegeven adres zit die niet nog even verder gezocht en ik vind er een. Zo de boel is toch weer schoon. Juist als ik wat wil gaan eten breekt een wolkbreuk met forse regen en onweer los. Niet vreemd de temperatuur liep vandaag op naar 32 graden. Ik word wat nat, mijn regenjasje ligt nog op de camping. Ik schuil even in een gangetje. De bui houdt even aan. Als het wat minder wordt waag ik het erop en kom als een verzopen kat aan bij een Pizzeria waar ik een lekkere pizza bestel. Als ik terugfiets is de regen gestopt. Het is lekker afgekoeld en dat blijft de komende dagen ook zo. Morgen maar eens kijken hoe het verder gaat.

58 km en 30km op en neer en in Augstburg

Het thuisfront facetimet gezellig met jou. Dat wil zeggen dat ze je niet vergeten zijn en je goed volgen. Bezoek Augsburg maar eens op je gemak. Een mooie stad.

Carin en Thieu 2023-06-26 23:13:35

Weer mooie sfeervolle plaatjes

Jeroen H. 2023-06-27 07:41:57

Het was voor mij inderdaad weer een oppasdag bij Sjoerd en Kim. Tibbe en Jeppe had ik al 3 weken niet gezien maar gelukkig waren ze enthousiast toen ik binnen kwam. Heerlijk dagje gehad met de mannetjes (na een gezellig weekend met Faye, Zoë en Liva die kwamen logeren in Eindhoven). Oma heeft vandaag een rustdag🤣🤣. Goed dat je met die warmte niet teveel kilometers fietst.... op tijd rust is belangrijk. Wel fijn dat je was weer schoon is, jammer van de regen maar verkoeling is vast welkom. Oostenrijk is al bijna in zicht volgens mij! 🥰