Waar is die nu? Die Powerbank!

Duitsland, Neckarzimmern

Tentje was weer nat vanochtend, als het alleen maar in de vroege ochtend regent dan vind ik dat geen probleem. Tentje even laten drogen en inpakken die boel. Gisterenavond had ik rond 22:30 mijn powerbank aan de stroom gehangen. Dat had ik gedaan in de was- en spoelruimte voor de vaat. Vanochtend om 06:00 was die weg, foetsie, verdwenen. Kennelijk door een onverlaat meegenomen. Dat is vette pech zo'n krachtbron is wel nodig voor alle apparaten die je meesleept. Een mobieltje, mijn hoorapparaten , mijn horloge, de batterijen voor de Garmin en mijn kleine tablet waar ik mijn verhalen op tik en boeken op lees. Niet alleen de powerbank is verdwenen uiteraard ook de oplader. En zonder dat ding krijgt straks niks meer stroom. Alleen mijn koffie en thee, die maak ik gelukkig nog op campinggas. Laat ik eerst laat even gaan douchen en straks navragen op het kantoortje. Na het douchen pak ik de boel in en loop naar de receptie. Ik moet ook nog even afrekenen. Ze is ook verbaasd dat kennelijk nachtelijk gebruik wordt gemaakt van de afwasruimte. Overigens bleek verleden week er ook al een dochekop van een de douches verdwenen te zijn. Opladen in het s nachts verlaten washok was natuurlijk voor eigen rekening en risico. Ze heeft wel met me te doen. T'is toch wat, zo'n keurige camping met allemaal dure campers, dat verwacht je niet. Ik ga nog even langs de REWE wat boodschappen doen, gelukkig ze verkopen ook een geschikte powerbank voor niet al teveel geld alleen geen opladertje. Dat is dan weer jammer. Die kom ik hoop ik aan onderweg nog wel ergens tegen. Ingepakt en wel vertrek om 08:48 voor het vervolg van de tocht. Ik fiets langs de Neckar en dat is heel anders dan langs de Rijn. Er zijn nogal veel sluizen. Het dal is smaller met steile beboste hellingen. De meeste fietspaden vandaag gaan door het bos wat zich uitstrekt tot de rivier. Veel paden zijn onverhard of wel van asfalt maar dan zo opgelapt dat je stuiterend op de fiets zit. Onderweg kom je wel mooie plaatsjes tegen. Soms liggen die aan de overkant van de Neckar. Als je wilt kan je die bezoeken maar dan moet je wel met een brug de Neckar over. Ik blijf maar aan de fietskant zitten. Gisteren heb ik al genoeg van het oude gebouwen in Heidelberg gezien. Wel stop in ik Ersheim bij een zeer oud goed bewaard gebleven kerkje de 'Esheimer Kappelle'. Het kerkje stamt al uit 8ste of 9de eeuw. In Eberbach leg ik aan bij een camping naast de route. Het restaurant is nog niet open en wordt gepoetst door (netjes gezegd) een jeugdige persoon met een afstand tot ďe arbeidsmarkt. Hij gaat de kok halen die met de mise en place bezig is. Deze wil tussendoor wel één lekkere cappuccino voor mij maken. Toch fijn als mensen dat willen doen. Men had ook kunnen zeggen we zijn gesloten. Na een behoorlijke tocht door de bossen bereik ik rond lunchtijd het plaatsje Neckargerach. Er is een horeca gelegenheid voor fietsers waar ik graag gebruik van maak. Na Neckargerach is er een omleiding ik word in plaats van naar de overkant naar de B37 gestuurd. Aan de overzijde van de Necar gaat eigenlijk de route verder over fietspaden en landbouweggetjes de omleiding nu gaat over een gewone autoweg met wat extra markering. Ik doe voor de zekerheid mijn knipperend achterlichtje maar aan. De omleiding gaat tot naar Obrigheim. Een stuk van een 10 km. Overigens na een km of vier wordt je weer naar een fietspad naast de weg geleid en even later op het fietspad (tegen verkeer in) wat tegen het wegedeelte loopt. Zo lang langs de grote weg is wel een bijzondere ervaring. Uiteindelijk kan je weer naar de andere kant maar ik blijf aan deze kant de door mij uitgezochte camping ligt ook aan deze kant. Cimbria in Neckarzimmern door mij uitgezocht omdat die ook over een zwembadje beschikt.
Hoe zat het nu met die klimmetjes waar ik gisteren over schreef hoor ik jullie vragen. Nou ze waren erg kort maar wel steil. Bij de eerste schakelde ik ook nog verkeerd en kon gaan duwen. De tweede ging wel in een keer goed. Het waren beide keren stukjes van minder dan 100 meter. Overigens het parkoers verder was vandaag niet echt vlak vandaag het was glooiend met stukken vals plat en dat is lastig bij een onverharde ondergrond. Ik voelde af en toe wel mijn knieën (beginnende artrose) hoop maar dat die het goed blijven doen. Ze moeten tenslotte nog de Alpen over. Morgen nemen we afscheid van een Neckar en komen in het gebied van de Kocher.

57 km

Volop avontuur. Lekker blijven fietsen Maurice. Artrose hoort bij de leeftijd😜. 💪

Pieter 2023-06-22 20:21:58

Mooie omgeving. Hopelijk valt het mee met je knieën ( weet er alles van😭) Je ben al beetje aan het oefenen voor de bergen🌋. Neem je tijd ervoor , niet overbelasten hoor.

Henk 2023-06-22 20:41:18

Kak dat ze jouw powerbank meegenomen hebben .... gelukkig heb je een (weliswaar mindere) nieuwe kunnen aanschaffen. Snoertje nog gevonden? Langs de grote weg fietsen vind ik dan weer wat minder..... levensgevaarlijk toch? Fijn dat je na zo'n tocht ff lekker hebt kunnen zwemmen. Tja en die knieën; ben er zuinig op en luister naar Ineke; 's avonds koelen! 🥰

Jacqueline 2023-06-22 20:55:07

Dat er mensen zijn die niet het verschil weten tussen "mijn en dijn" is op zo'n tocht frustrerend. Luister naar je lichaam en doe het rustig aan.

Carin en Thieu 2023-06-22 21:09:42

Let iid goed op je knieën, zeker niet overbelasten. Waardeloos dat je powerbank is gestolen, heb je nog een nieuwe oplader kunnen kopen?

Atie 2023-06-22 21:52:28

Ik had het vorige keer ook al verteld je moet een boek schrijven ovet je reisverhalen. Het altijd zo prettig om te lezen. Ik vind altijd leuk om te lezen. Nog veel reisplezier dan hebben wij dat ook.

Adrie 2023-06-22 22:19:10

Maurice ik volg je blog trouw. Vorig jaar zat ik op de fiets naar Rome. Zelfde route. Het wordt alleen maar mooier. En wat betreft de Alpen. Ik vond dat alles meevallen dus ik zou me daar niet druk om maken. Wat dat betreft is het weer in de Alpen een groter vraagteken. Een lot uit de loterij. Succes!

Ronald Lijster 2023-06-22 22:26:40

Geen gele pijlen onderweg zoals naar Santiago dus toch een beetje afhankelijk van je Garmin of telefoon. Gelukkig hebben ze je fiets laten staan 🤫😜

Jose 2023-06-23 08:27:49

Weer een mooi verhaal Maurice, jammer dat ze niet van je spullen af kunnen blijven. Wij staan op de camping in de Provence met onze electrische fietsen en doen af en toe een rondje 🤭 😘