Nat, Natter, Natst

Nederland, Ellemeet

Ondanks een forse storm met veel wind en regen toch behoorlijk geslapen. Uiteraard dit keer met het thermo ondergoed aan lekker warm. In de ochtend regende het soms zacht soms hard. Maar ja toch maar uit bed gedoucht en ontbeten in mijn tentje met een heerlijk (gisteren) gekookt eitje. Omdat het maar bleef regen de boel gaan inpakken. Het voordeel van mijn tentje is dat je de binnentent kunt opruimen en de buitentent dan blijft staan. Handig dan blijft de binnentent in ieder geval droog. Helaas de buitentent moest wel nat mee. Die daarom maar los achterop de tassen gedaan. Na op mijn gemak alles te hebben ingepakt en toen ik de nodige regenkleding en overschoenen aan had kon ik op pad. Ik vertrok zowat om 10.30 op weg via de kustroute naar Hellevoetsluis voor een bezoek je aan Hanny. Ook iemand met wie ik in 2019 naar Santiago ben gefietst. De reis ging over mooie fietspaden duingebieden en bovenop de Brouwersdam. Hoewel het de hele tijd wat regende en miezerde was dat niet zo’n probleem. Maar boven op de Brouwersdam werd dat toch wat anders. Een heuse wolkbreuk leek wel op mij neer te komen. En binnen de kortste keren was ik zeiknat. De weergoden zitten deze reis nog niet mee. Hoewel ik overschoenen aanhad kreeg ik toch natte voeten. Het water kwam zowel van boven als uit de talloze plassen beneden waar ik niet omheen kon maar door heen moest. Op het eind van de Dam kom je aan land bij Goeree Overflakkee en daar is het een luilekkerland voor kite servers. Ook veel vliegers deze werden ondanks de regen en strakke wind goed in de lucht gehouden. Op Goeree Overflakkee fiets je door een prachtig duingebied. Ik ben nog even in een uitzichttoren geklommen. Helaas was het uitzicht vanwege het slechte weer niet geweldig. Uiteindelijk fietste ik via het mooie plaatsje Goedereede verder richting Haringvliet sluizen. Ik heb ze nog even gecontroleerd en ja ze stonden alle 18 open. Na de Haringvliet sloeg ik linksaf richting Hellevoetsluis naar Hanny en rond 13.30 was ik bij haar. Hanny had een lekker tomaten basilicum soep met broodjes voor mij. (Nog hartelijk dank daarvoor). Ook mijn natte sokken mochten bij haar even in de droger. Hanny woont erg mooi aan het haventje van Hellevoetsluis. Na de lunch en te hebben bijgekletst over van allerlei fietsreizen (Hanny vertrekt na enkele uitstelmomenten) als het goed is in augustus naar Budapest. Uiteindelijk was het tijd om weer op de fietst te stappen en Hanny fietste op haar Santos mee tot vrijwel bij Rockanje waar in bij de minicamping de Houten Paardjes een plekje heb geboekt. Het weer was gelukkig weer wat opgeklaard en ik kon droog en met een waterig zonnetje mijn tentje opzetten. Erg aardige mensen van de camping overigens, ik mocht de wasmachine en droger voor niets gebruiken. En de was was wel nodig En ook kreeg ik een koppelstuk om gebruik te maken van de stroom te leen. Dat is wel eens anders. Gisteren zei men nog ja elektra dat hoort niet bij een trekkersplaats dus probeer je phone maar op te laden in de toiletruimte. Maar dat is dan wel op eigen risico. Naast de camping de Houten Paardjes was een helaas gesloten restaurant ook de Houten Paardjes geheten gelegen. Er was geen terras maar wel een kiosk kraam waar je een aantal dingen kon krijgen. Bestellen moest voor 11 uur ‘s ochtends. Tja toen wist ik dat nog niet. Overigens hadden ze nog wel een Unox broodje en zalmsalade en een koud mosterdsoepje. Dat leek me wel wat. Bij de camping aangekomen ging ik met mijn brandertje in de weer. Maar helaas de lucifers waren te vochtig geworden. Dus snel nog even bij een supermarkt een paar km verderop lucifers gescoord. Eindelijk kon ik een start maken met het verwarmen van mijn soepje. Maar weer pech, helaas was het verwarmingsproces van korte duur. De eierexercitie van gisteren heeft een te grote aanslag gedaan op mijn gasvoorraad. Gevolg soep lauw warm en gasvoorraad op. En uiteraard morgen op 1ste pinksterdag zal dat wel nergens te krijgen zijn. Maar wellicht is er voldoende koffie to Go langs de weg. En anders wordt het gewoon water. We zien wel. Tot morgen.

Wel een beetje een pechdag lieffie..... regen, regen, regen, natte kleren, natte lucifers en dan ook nog het gas op..... pfffffff..... maar je blijft het geweldig vinden. Respect lieverd!

Jacqueline 2021-05-22 22:05:40

Leuke reactie. Toevallig vorige week nog in Hellevoetsluis en Rockanje geweest met de boot.

Wim 2021-05-22 22:10:36

Al Maurice. Wat een zijkamer. Je bent wel bikkel om erdoorheen te blijven fietsen. Succes met het vervolg.

Jeroen H. 2021-05-22 22:33:25

Als een verzopen kat door de duinen. Wat een doorzettingskracht. ๐Ÿ‘๐Ÿ‘ Gelukkig heb je leuke kennissen onderweg waar je even langs kunt gaan. Was nu wel nodig. ๐ŸŒง๐ŸŒง๐ŸŒฌ๐ŸŒฌ Succes en beter weer gewenst. Carin en Thieu

Carin en Thieu 2021-05-22 22:36:30

Heftige fietstocht! Idd prettig bij regen als je de binnentent en alles kan inpakken voordat je de buitentent moet inpakken. Ik vind je wel een bikkel hoor, ik had denk ik al een hotelletje oid genomen ๐Ÿ˜œ. Morgen is het in principe beter weer, maar daarna weer veel regen๐Ÿ˜”.

Atie 2021-05-22 22:58:34

Fijn dat Voorne een goede indruk bij je achter heeft gelaten.

Hanny 2021-05-23 08:52:23

Misschien toch 'n keer een B&B Maurice! :-)

Pieter 2021-05-23 09:21:25

Het lijkt wel een survivaltocht. Maar dan heb je ook wat te vertellen.

Adrie Rotte 2021-05-23 10:27:58

Maurice ik vind je een onwijs stoere bikkel. Je gaat maar door en met die regen! Maar.... Vandaag schijnt de zon. Veel plezier doorzetter!

Karin 2021-05-23 11:18:31

Tsjee Maurice. Het lijkt wel een strafexercitie. Knap dat je volhoudt.

Hans Gruijters 2021-05-23 12:45:32

Wat een pech met het weer. Hopelijk knapt het op. Veel sterkte!