De eerste dag van eindhoven binnendoor naar Vlijmen.

Nederland, Eindhoven

Voor het eerst op pad met een klein tentje achterop de fiets. Na de nodige voorbereidingen vanochtend om 09.00 uur uitgezwaaid door Jacqueline. Niet met de Victoria fiets maar nu zonder motor. Een mooie 2de hands Santos Travelmaster 2.6 aangeschaft. Daar kunnen voor en achtertassen op. En natuurlijk een klein tasje voorop. Klein gastankje met brandertje pannetje bord bestek en mok opvouwbaar in de tassen mee. Zo zullen we de reis wel overleven. De eerste dag gekozen voor een wat kleinere afstand. Van Eindhoven naar Vlijmen. Zo’ n kleine 57 km. Dan kan ik op mijn gemak als ik aankom m n nieuwe tentje voor de eerste keer opzetten. De route was erg mooi. Vanuit Eindhoven via Ekkersrijt langs het kanaal naar Oirschot. Dan door sluiproutes binnendoor langs de mooie Oirschotse Molen ‘de Korenaar’ via veelal door de bossen en over zandpaden langs kasteel Nemelaer en door naar Haaren. Even buiten Haaren wat oponthoud en een forse omleiding weer over wat rulle zandpaden. Men was de weg deels aan het teren en we mochten ook niet door de berm, jammer maar niets aan te doen. Via Vught langs de IJzerenman, een mooi ven. Vervolgens komt de route door de bossen uit bij het Nationaal Monument Kamp Vught. Indrukwekkend om te zien, de oude wachttorens, de barakken en de herinneringsplaats. Onderweg was weinig vertier te vinden. tja die vindt je ook niet zo gauw midden in een bos. Wel makke schapen die aan het luieren waren. Dat dan weer wel. Her en der toch maar even gestopt op een bankje. Mijn voorband die vanochtend nog zacht was en moest worden opgepompt houdt zich kranig en is nog steeds op volle sterkte. Gelukkig geen binnenland hoeven te verwisselen op de eerste dag. Rond 2 uur kom ik aan op de plaats van bestemming camping 'ff r uit' in Vlijmen nabij het Engelermeer. Nu voor het eerst mijn nieuwe tentje opzetten. Kijken of dat simpel lukt. En ja hoor wonder boven wonder staat het er snel. De spullen geïnstalleerd en rond de klok van drie vertrokken naar het meer. Het weer was heerlijk en na wat van de zon te hebben genoten en in meer te hebben gepootjebaaid weer op mijn gemak terug naar de camping. Vlijmen ligt 5 km van het centrum van Den Bosch dus dat is goed te doen met de fiets zeker nu de tassen eraf zijn. In Den Bosch wat geslenterd en een restaurantje gezocht. Er zijn er genoeg. Uiteindelijk na wikken en wegen bij een Spaans tentje (Barza) gestopt en van een cappucino van tomatensoep, patatas bravas en van krokante kip genoten. De eerste avond heb ik besloten maar niet zelf te koken. (wel gevriesdroogde maaltijden van Bever bij). Na het eten nog wat rondgelopen en vervolgens terug naar de camping waar ik nu dit verslagje zit te typen met een zelf gemaakt kopje koffie op mijn brandertje. Morgen op richting Nijmegen.

Veel fiets plezier met je nieuwe fiets. Leuk je weer te kunnen volgen! Groetjes

Marian vd Kallen 2020-08-18 22:30:46

Klinkt als geluk Maurice!

Yvonne 2020-08-19 07:40:19

Volgende keer even bij Caro en Hein in Den Bosch aangaan voor een overheerlijke veganistische maaltijd 😋

Anne-Marie 2020-08-19 21:02:14

Klinkt allemaal weer heel gezellig en relaxt.