De laatste dag in Washington

Verenigde Staten, Washington D.C.

Emma had toch ineens wel de behoefte om haar versie van de dag te delen op het blog dus dat komt eerst, mijn verhaal zal
vast iets anders zijn, haha

Ik heb voor het eerst rustig kunnen uitslapen in Washington DC, wat trouwens wel even nodig was hoor, die wallen kwamen echt tot Tokyo. Maar goed, ik was dus wat later wakker dus wat er zich voor 11:00 heeft afgespeeld heb ik niet meegekregen. Toen ik beneden kwam was er nog 1 boterham voor mij over, dus volgens mij heeft de rest als een stelletje beren zitten eten. Maar oke, ik had het geaccepteerd als een volwassene. Eenmaal gegeten, aangekleed, tandengepoetst, haren gekamt, Twan achter zijn computer vandaan gehaald, zijn we rond 12:00 (met onze eigen auto) naar een dierentuin in Washington DC gegaan, ongeveer 10 minuten rijden. Eenmaal aangekomen in de dierentuin was het alweer een soort sauna. Dus ik wist al wat voor een dag het zou gaan worden. Ik heb echt alle flesjes water opgedronken (omdat het zo warm was en omdat ik zin had in cola, die in de apparaten zat, dus papa zijn portomonee weer is te voorschijn moest halen). Na een tijdje een hotdog met patatjes gehaald (wat we moesten delen....) en daarna gingen we weer door. Na heel wat dieren te hebben gezien, kwamen we aan bij het onderste gedeelte van het park, wat we tot nu toe naar beneden hadden gelopen. Maar ja, we moesten weer terug.... NAAR BOVEN. Dus na hele bergen te hebben beklommen kwamen we eindelijk bij de parkeerplaats aan. Ik verdien hier echt een medaille voor trouwens, echt niet normaal. Toen we bij de parkeerplaats aankwamen zijn we snel de auto in gestapt (wat trouwens zo warm was dat je je handen gewoon brandde aan de auto) en zijn we naar huis gereden. Thuis hebben we even een uurtje gerust, waarnaar we daarna naar een restaurant zijn geweest, want ja, het is toch onze laatste avond in Amerika. Daar hebben we heerlijk gegeten dus dat was allemaal prima. Daarna naar huis gegaan en koffers ingepakt. En toen ik na de koffers inpakken aan het douchen was, vielen de lichten uit. Wat blijkt dus, mama die wilden dus haar (nep) blonde lokken föhnen. Maar ja dat gaat hier dus blijkbaar niet. Zijn we daar ook weer achter gekomen. Straks lekker slapen en morgen weer vroeg eruit.

Groetjes Emma

Inmiddels gedoucht, koffers gepakt en opgeruimd, klaar voor vertrek morgen. Was zojuist mijn haar aan het föhnen echter vlogen allerlei stoppen eruit, handig op zo’n laatste avond. Contact gehad met de verhuurder en Chris heeft alles weer aan de gang gekregen. Dus nu mét licht aan mijn blog aan het typen.

Vandaag toch echt de laatste dag. We hebben eerst lekker uitgeslapen en Chris heeft via allerlei omwegen toch de Formule 1 kunnen kijken om 9:15 uur vanmorgen. Daarna lekker ontbeten en de auto in richting Washington Zoo. Toch gek om geen entree te betalen voor de dierentuin. Er is namelijk een hele rijke familie die allerlei musea heeft opgericht en gesponsord en toegang voor publiek gratis heeft gemaakt. Zo ook het nationaal historisch museum waar we vrijdag zijn geweest en de dierentuin dus ook. Wel kostte parkeren 25 dollar maar ach... als je daar met zijn vijven gratis de dierentuin in kan zeuren we daar ook niet over.

Het was echt een leuke, andere dierentuin. Weer eens wat andere dieren dan in Blijdorp en Rhenen. Het leukste was toch wel de panda’s. Ze hebben er 2 in deze dierentuin. Verder waren er overal leuke en informatieve uitleg over de beesten. De kids lezen echt al lekker Engels mee. Kunnen alles zowel schriftelijk als mondeling al goed volgen. Het spreken vinden ze wel nog spannend.
De dierentuin liep af naar beneden dus eenmaal onderaan was het een behoorlijke klim om weer richting de auto te gaan. Het was weer 38 graden!!! Zoo warm.. we hadden liters water meegenomen maar dat is met 5 man in een zucht weggedronken.
Dus toch daar maar weer extra drinken gekocht.

Terug bij de auto zijn we naar huis gereden en even relaxed op de bank gezeten. We zijn de afgelopen dagen nauwelijks thuis geweest.
Daarna toch nog uit eten geweest, ik had eigenlijk helemaal geen zin meer maar het is natuurlijk toch de laatste avond. Heb mij laten overhalen en gelukkig maar. We hadden een steakhouse uitgezocht met een heerlijk terras buiten. Daar een biefstuk met boontjes op. Alexandra en Chris hadden hetzelfde en Twan Fish and Chips en Emma een pizza margarita. Als toetje een kop koffie. Was erg gezellig en we hebben met elkaar nog eens even de vakantie doorgenomen. Wat vonden we nu eigenlijk het leukst?
Nou eigenlijk sprong er niet iets met kop en schouders bovenuit. Naar John en Lucienne was super en de kids vonden het varen en op de band achter de boot hangen toch wel echt geweldig.
New York en Washington waren 2 hele verschillende steden echter hadden beiden zijn charmes. New York hoog en indrukwekkend (ohja en heul warm). The top of the Rocks en het fietsen door Central Park waren wel de hoogtepunten in New York.

Washington toch wel wat gezelliger en toegankelijker, met prachtige gebouwen en historie. Maar als hoogtepunt de Night tour.

Maar ‘onze’ lodge was toch ook een absoluut hoogtepunt, bovenop een berg (de challenging weg vergeten we even voor het gemak) met waanzinnig uitzicht, giga bedden, jacuzzi en zwembad. Een heerlijke tussenstop die nog wel wat langer had mogen duren.

Dus niet een specifiek 1 ding, het was gewoon weer geweldig om hier te zijn en van dit heerlijke land te kunnen genieten.

Op het terras met de locale free WiFi nog even via mijn mobiel ingecheckt voor beide vluchten en boardingpassen gedownload. Er komt tegenwoordig geen papier meer aan te pas, ideaal.

Morgen wordt een lange dag, we vertrekken rond 9:30 uur, moeten ruim 4 uur rijden richting New York. Auto inleveren en vervolgens 3 uur van tevoren aanwezig zijn op JFK AirPort. Dan 8 uur vliegen naar Londen Heathrow om vervolgens na 1 uur overstap tijd te vliegen naar Amsterdam. En dan de jetlag aan te gaan. Ach.... we doen het vrijwillig dus niet klagen.
Mijn laatste blog zal dan ook vanuit Sliedrecht verstuurd worden.

Emma wat leuk om jouw verhaal van deze dag te lezen. Net als jouw moeder kun jij leuk "vertellen". We hebben genoten van de verhalen en de foto's. Goede en veilige reis toegwenst ♥

Leonie 2019-08-05 05:10:51

Emma, wat kan jij ook heerlijk schrijven zeg! Dat is nog eens lachend wakker worden😅. Ik wens jullie een goede reis terug naar huis en zal jullie verhalen gaan missen.

Dorinda 2019-08-05 07:38:14

Geweldig Emma. De volgende reis graag dagelijks verslag vanuit het oogpunt van jou als puber. Heb heerlijk gelachen. Goede reis naar huis!

Corrine 2019-08-05 07:47:37

Leuk Emma dar je toch je verhaal geschreven hebt. Dat had ik echt gemist. En je hebt er echt talent voor. Ik heb er ook erg van genoten. Maar helaas is de vakantie bijna om op de terugweg na. Jacolien bedankt voor al die tijd die je in het schrijven hebt gestopt. Wr zullen het gaan missen. Een hele goede reis terug.

Dinie Honkoop 2019-08-05 08:07:52

Emma wat kun jij leuk schrijven (tikken) . Misschien kun jij nog wel een keer een boek schrijven of iedere dag een column in een krant. Ze doet het heel goed als de tekst soms wel een beetje anders dan van haar moeder, maar dat maakt niet uit. Maar jullie met z'n allen een goed reis terug naar Nederland.

Jaap Honkoop 2019-08-05 08:34:13

Genoten van je verhaal hoor Emma, leuk geschreven en inderdaad voor herhaling vatbaar! Hopend dat de laatste warme dag van het 'Amerikaanse avontuur' weer goed en leuk is verlopen voor iedereen (zo te lezen wel volgens mij...en Twan is ook weer een leuke panda rijker), koffers gepakt en klaar voor de reis (in Nederland is het ook leuk). We vonden het leuk om 'mee te reizen' en hebben ook genoten van deze vakantie met al jullie belevenissen. tot morgen, goeie reis en vlucht!

Joop Stuij 2019-08-05 09:02:48

Goede en veilige terugreis!

Marcel 2019-08-05 10:53:36

We gaan de dagelijkse blogs wel weer missen. Maar wat een belevenissen allemaal. Ik had wel mijn bestelling voor een smart watch door moeten geven, geloof ik😉. Leuk om vandaag ook het verhaal van Emma te horen. Ben alleen nu wel benieuwd naar het perspectief van de mannen (hint voor de laatste blog @Twan en Chris😇). Rust even goed uit, een hele goede en hopelijk voorspoedige reis en straks weer veilig thuis. Tot snel. Peter

Peter 2019-08-05 11:07:56

Vond het onwijs leuk dat jullie hier waren! Heerlijk om te lezen hoe jullie reis is verlopen. There is no place like home!! Prettige reis terug.

Lucia 2019-08-05 12:54:32

Wat een mooie verhalen hebben jullie geschreven. en nu nog een week vakantie thuis zeker om weer bij te komen? goede reis gr teuni

teuni 2019-08-05 13:51:30

Top geschreven Emma, heerlijk gelachen Goede reis terug allemaal!