Op naar onze eindbestemming Los Angeles

Verenigde Staten, Redondo Beach

Omdat het zaterdag was konden we vanmorgen tot 11.00 uur ontbijten en hoefden we pas om 12.00 uur van de kamer. Daar hebben we dankbaar gebruik van gemaakt. Heerlijk uitgeslapen, op ons gemakje ontbeten en pas rond half 12 vertrokken richting Los Angeles, vanaf nu LA genoemd.
Dit keer 170 km, goed te overzien. echter flink druk op de weg. Veel files, waar LA ook om bekend staat, of het nu weekend is of niet.

Terwijl we LA binnenreden zagen we de wijk Beverly Hills op de borden, terwijl het nog 80 km naar ons hotel was, dus toch de highway maar afgegaan want om morgen dat hele stuk nog terug te rijden hadden we ook niet zoveel zin in. De letterlijke hills ingereden van Beverly Hills en behoorlijk mooie huizen zien staan, echter de echte dure huizen stonden, zoals verwacht, achter grote hekken en alleen vanaf een afstand vanaf een andere heuvel zichtbaar.
De huizen die we bij Leonie gezien hadden aan het Minnetonka Lake vonden we eigenlijk mooier.

Daarna door de Mullholland Drive en de Rodeo Drive gereden en de ene dure merk winkel na de andere voorbij zien komen. Eigenlijk vond ik de palmbomen mooier, haha. Als afsluiting langs Santa Monica Beach en pier geweest, maar uiteindelijk niet blijven hangen.

Op naar onze Best Western Plus Inn, de vorige (bij Yosemite park) was ons goed bevallen om de ruime kamer en fijne bedden. Ook deze Best Western Plus was meer dan prima, onthouden dus voor een evt volgende reis, deze keten zit wereldwijd...

Na het inchecken alles (voor de laatste keer) geinstalleerd en op naar de zee, hier 1 mile vandaan inclusief een pier. Wellicht leuk ook daar te eten.
Het strand ziet er uitnodigend uit en het plan is om morgenochtend op tijd er naartoe te gaan en lekker te gaan zwemmen en zonnen, als de zon schijnt tenminste want het betrekt toch wel steeds bij de kust.
Op de pier was het druk en er waren weer allerlei eettentjes, echter zag het er sjoofeltjes uit. Ik was bang bij het eten hier dat een van ons morgen aan de diarree zou zijn, over hygiene viel te discussieren. Verder weer allemaal visgerechten.... Krabben en kreeften die klaarlagen om in kokend water gegooid te worden. Eigenlijk hadden we geen van allen zin om daar te eten, dus hup de auto weer in.

Dat vind ik toch echt een nadeel in vergelijking met de camper, dan hadden we allang gegeten, en ook normale kost. Het lukt ons toch moeilijk om steeds weer gevarieerd iets te eten in een restaurantje, misschien zoeken we niet goed.......
Uiteindelijk tegen 21.00 uur bij een KFC beland....echt niks anders kunnen vinden. Zal blij zijn als we weer hollandse kost kunnen eten.... Tijd om naar huis te gaan misschien?
Op de terugweg zagen we een chinees restaurant dus het plan is om morgen daar te gaan eten.

Terug op de kamer lekker gehangen en boek gelezen, Emma heeft allerlei boeken verslonden die op haar mobiel stonden. Ideaal. Twan en lezen is toch minder gelukt. Ik moet hem enorm stimuleren om een boek te pakken.
Sinds Twan een 'ooglapje' (zoals hij het zelf noemt) heeft gekregen in het vliegtuig op de heenweg slaapt hij ermee en is bijna net zo belangrijk geworden als zijn beer, uiteraard dit op de fot gezet!!

Morgen onze laatste dag, het is goed geweest.....of het nu psychologisch is dat je toe bent aan de terugreis of dat het ook echt zo is, geen idee. Maar we vinden het allemaal prima om weer richting NL te gaan en weer te slapen in onze eigen bedden. Ik merk dat school en werk weer steeds vaker onderwerp van gesprek worden.......

Net wanneer ik dit blog wil verzenden horen we op TV dat ivm een orkaan genaamd Hilary in Baya Mexico het gevaarlijk is om aan deze kust bij San Diego en LA te zwemmen ivm extreem hoge golven van 3,5 meter. Dit zal t/m dinsdagavond gaan duren, geen zwemmen in de zee dus morgen, vrees ik...
Dat verklaard ook wellicht de bewolking die we steeds rondom de kust zien...

Lekker op het gemakkie de dag opgestart en ontbeten....... richting LA en mooie huizen gezien, kwam die zipp-code van eerder toch nog van pas (Beverly hills 90210), volgens mij dat grote huis (met die soort torentjes) op die berg pas nog op tv gezien bij SBS6. Jammer van die orkaan, maar wie weet valt het mee. Veel plezier en geniet er nog van!

Joop stuij 2017-07-30 08:56:04

Weer zo'n prachtig verhaal. Elke morgen vroeg kijk ik of er al iets binnen is, zo leuk om jullie te volgen. Het lijkt me heel normaal dat jullie naar huis verlangen. Jullie zijn verzadigd door alle indrukken die je hebt opgedaan. Ik had ook zin om weer naar huis te gaan toen we in LA waren op onze rondreis door Amerika. We zijn toen ongeveer 26 dagen op reis geweest. We hebben toen gereisd vanaf de oostkust via Florida en het zuiden naar de westkust. Wat ben ik blij dat we dat gedaan hebben. Nu kan het niet meer. Ander onderwerp: wat ben ik blij dat jullie gewaarschuwd zijn voor de hoge golven in zee. Het valt natuurlijk tegen dat je niet kan zwemmen. Maar misschien biedt het hotel uitkomst omdat er een zwembad is. Wat fijn dat jullie wat langer hebben kunnen slapen. Bedankt voor het verhaal Jacolien. Hartelijke groet en veel liefs voor jullie allemaal. Geniet maar van LA !

Anneke. 2017-07-30 09:24:52

We hebben genoten van jullie verhalen! Het was voor ons heel leuk om al die bekende plekjes nog eens terug te zien. Wij gingen soms wel eens eten bij een Panda Express, dat is een keten die je door heel amerika ziet. Eigenlijk een soort MacDonalds maar dan met chinees eten en je kunt aangeven wat je wilt hebben en welk formaat bord. Let op, het zijn behoorlijk grote porties, wij deelden gewoon een plate samen. Wij vonden dat voor de afwisseling wel eens lekker. Nog een fijne tijd daar en een goede vlucht terug!

René en Dina 2017-07-30 10:50:10

Het was een feest van herkenning om met jullie mee te reizen. Wat een mooie reis hebben jullie gemaakt! Geniet van jullie laatste dag in LA en een goede reis naar huis. Het is altijd weer fijn om naar huis te gaan (zeker met deze mooie verhalen en foto's als herinnering).

Simone 2017-07-30 17:08:54

Ha luitjes, Was superleuk om te lezen. Geniet nog even van de laatste uurtjes. Heel goede reis naar huis. x J

Jouke 2017-07-30 21:17:06

Hoihoi, Goede en veilige reis terug naar huis!! Genoten van de verhalen en foto"s Goed teken om weer naar huis te willen

Janny 2017-07-30 22:34:36

Nog even genieten en dan een veilige reis naar huis. Erg leuk om jullie blogs te lezen!!!!