Dag 1 camper, KOA Kingman

Verenigde Staten, Kingman

Dit is een bericht van Twan:

We hadden vandaag 151 kilometer gereden -_- buh
Maar me hebben een camper gekregen voor 9 dagen
Vandaag was de 1e dag en we zijn op een camping en dat heet Kingman
Maar ik mocht voorin in de camper zitten even
En dat was leuk !
En toen we aankwamen was het 6 uur
En toen mochten gelijk zwemmen
En toen sprongen Emma en ik maar ik niet want ik duwde Emma in het water 0_0
En toen begon de pret pas
En ik won heel veel want Emma probeerde het ook
Maar uit eindelijk lukte het haar ook een paar keer
En daarna gingen we rond op de camping kijken
En toen wilden Emma en ik in een speeltuin spelen
Maar die was dicht
En toen mocht ik dit typen
Doei groetjes Twan

Helemaal zelf getypt door Twan...

Daar zit ik dan, op een camping, middenin de woestijn. De zon is net onder en het begint nu behaaglijk te worden. Gelukkig geen muggen tot nu toe, iedereen die mij goed kent weet dat ik daar panisch voor ben. In de verte flitst het, maar nauwelijks onweer hoorbaar, krekels zijn er wel. Echt het camping gevoel wat nu opkomt.

Wat een dag hebben we achter de rug, wachten....wachten.....wachten.
Ik moet zeggen, de afgelopen dagen hebben we enorm veel moeten wachten, op schiphol.....al taxiend op de startbaan weer terug naar de gate ivm een storig, in de rijen op het vliegveld, op airport Minneapolis richting Vegas, maar vandaag was toch wel het record. We moesten om 11.00 uur de hotelkamer uit zijn en vanmorgen om 8.30 uur kreeg ik telefonisch te horen dat we de camper mochten halen om 2.30 PM. Hmmm, hoe dit op te lossen. We waren allemaal al om 6.00 uur wakker dus de ochtend was al lang geweest.

Dan maar laat een ontbijtje scoren bij een restaurantje op 50 meter afstand van ons hotel, wij met de koffers daarheen en gelukkig lieten ze ons binnen en mochten we de koffers ergens stallen. Uitgebreid ontbetern met scrumbled eggs, sausages (die Emma ineens lekker vindt), pancakes, fresh fruit etc. Maar op een gegeven moment werden we daar toch wel weggekeken. Dus op met de Ubertaxi naar Hendersons om de camper op te halen. Ideaal systeem trouwens, dat Uber. Je geeft op een app aan een XXL taxi nodig te hebben (dit ivm koffers) en binnen 5 minuten staat er iemand om je mee te nemen. Deze taxichauffeurs doen dat met hun eigen auto, vangen zelf 75% en 25% gaat naar het bedrijf Uber. Soort zelfstandige ondernemers eigenlijk, doorgaan zijn ze goedkoper dan de reguliere taxi's.
Afijn, veel te vroeg, 12.15 PM waren we bij Cruise America....enorm heet, en dan ook echt enorm heet daar, denk rond de 45 gr. Dus daar naar binnen gevlucht de airco in, tegen de medewerkers gezegd dat we er al zijn en dat ze zeker niet moeten schromen om ons te roepen als er eerder een camper beschikbaar is. Ze schatte de kans erg klein, dus weer wachten.... Uiteraard wel op een strategisch plek gaan zitten zodat ze ons steeds wel zag.
Kids achter de laptop gezet voor een filmpje en meerdere NL kinderen keken mee. Met die en gene een praatje gemaakt want we waren niet de enigen die daar al aan het wachten waren. Veel Nederlanders gesproken, was best gezellig.
En ja hoor, ineens, een uur eerder, was onze RV (zoals ze in Amerika een camper noemen) klaar. Top!!
Chris kreeg de technische uitleg en ik heb kritisch door de camper gelopen, dat viel even tegen, kastje was kapot, viezigheid bij het toiletje, nog een sok en flesje water van de vorige bewoners etc. De medewerker in kwestie verontschuldigde zich en zou iemand sturen die het kwam oplossen. De klusjesman had het kastje snel gemaakt maar de schoonmaakster liet op zich wachten. Geiiriteerd heb ik het uiteindelijk zelf schoongemaakt. Je betaald een fortuin voor zo'n camper, je mag dan toch wel verwachten dat het schoon is.... zo kritisch ben ik helemaal niet want zelf hadden we ooit een caravan van 21 jaar oud, die was niet nieuw maar wel schoon.
Toen de weg op, Chris was toch wel enigzins gespannen achter het stuur, en mompelde dat het toch wel bijna een vrachtwagen was en vooral ook zo voelde. Alles rinkelt en kraakt, echt even wennen.
Gelijk naar de Walmart gegaan en inkopen gedaan. Met een volle koelkast door naar Kingman, idd 151 KM zoals Twan typt.
Dat ging heel goed, eerste stuk reed Chris en zodra we bij Hendersons wegreden werd het rustiger op de weg en kon iedereen wat ontspannen. Het landschap veranderde snel van vlak naar flinke bergen, en daarna weer vlak, soort Steppe. Echt prachtig om te zien, bij een uitzichtpunt gestopt en foto's gemaakt waarna ik het stuur overnam, wilde dit toch ook weleens proberen Ging eigenlijkbest goed, wel op tijd remmen want we stonden niet zomaar stil., lange remweg.

Aangekomen op de KOA campig werden we vriendelijk te woord gestaan en toen men erachter kwam dat we voor het eerst met de RV redenkregen we alle hulp. We hebben een Full Hooked Up place en dat betekend, stromend water in de camper door een aansluiting van een slang op de camper en een aansluiting op de riolering plus electriciteit waar ook de airco op aan mocht, ideaal dus.
iedere campingplaats heeft een picknicktafel en een grill.

Kids gelijk naar het zwembad, we hebben ze enorm geprezen om hun geduld met al dat wachten, ze hebben het echt heel goed gedaan en er is geen onvertogen woord gevallen. Dus dat zwembad was meer dan verdiend.
Zelf heb ik de koffers uitgepakt en gekeken wat voor inventaris er standaard aanwezig is in de camper, vervolgens haalde ik vieze messen en vorken uit de lade, dus eerst alles afgewassen en de camper nogmaals doorzocht waarbij ik de tweede sok tegenkwam.... echt jammer dat het zo moet, weet nog even niet of ik hier een klacht van gaat indienen of ik het maar zo laat..

We hebben maar even makkelijk een boterham gegeten en daarna lekker gedouched. Ook nog een rondje over de camping gelopen en je gelooft gewoon niet wat er voor exemplaren aan kampeervoertuigen staan, de een nog groter dan de andere. Met auto gekoppeld achter de camper zodat je die kan gebruiken als je weg gaat, die hangt als een soort kar achter de camper. Veel campers met uitschuifbare delen, echt complete huizen.
Morgen gaan we naar Sedona, het moet daar echt prachtig zijn....voordeel nu we een eigen camper hebben, het wachten is voorlopig voorbij denk ik...

Leuk dat je een foto van onze auto en caravan geplaatst hebt. Maar wij zijn in Frankrijk en niet in de VS. Twan je hebt een leuk verhaaltje geschreven.

ma Honkoop 2017-07-11 08:09:17

Twan, je hebt een leuk verhaal geschreven, dank je wel. Jacolien ook dank voor het verhaal. Wat kan dat tegen vallen: een kamper die niet schoon is !! Veel liefs en een hartelijk groet.

Anneke 2017-07-11 08:32:17

op al het wachten en vieizgheid na is het toch wel heel tof allemaal. Dat landschap, die camper en het avontuur. Echt gewledig. Zó leuk om mee te lezen!

Corrine 2017-07-11 09:26:15

Leuk om jullie belevenissen te lezen en toch ook wel bekende plaatsen te zien. Emma en Twan hadden ook een leuk verhaaltje dus wachten we op het volgende avontuur....geniet er van en veel plezier in Sedona!

Joop Stuij 2017-07-11 09:36:35

Wat leuk om jullie zo te volgen. Dat wachten is wel vervelend geweest maar nu zijn jullie toch lekker op weg. Veel plezier en Sedona is echt prachtig !!

René en Dina 2017-07-11 10:20:28

Superleuk om jullie zo te volgen. Wat een avonturen al. Veel plezier met elkaar!

Arianne 2017-07-11 10:55:20

Hoi Twan, wat leuk om jouw verslag te lezen, bye ;-)

Leonie 2017-07-11 12:08:52

Twan wat een leuk verhaal heb jij gemaakt.Dat zou ik niet kunnen Maar je ziet wel bij het zwembad dat jongens toch sterker of slimmer zijn dan meisjes (sorry Emma)

Opa Jaap 2017-07-11 15:48:50

Beetje wennen allemaal, maar laat los en geniet voiral van alles dat jullie zien! Lees morgen de volgende bliog....

Els 2017-07-12 23:04:24

Klinkt allemaal wel typisch Amerikaans. Leuk om te lezen.