Het Vrijheidsbeeld, Central Park en genieten van de laatste avond in New

Verenigde Staten, New York

Vandaag gelukkig weer wat later wakker dan gisteren. Daarna nog lekker wat geluierd en getut waarna we op ons gemak zijn gaan ontbijten.
De vermoeidheid van gisteren zit nog wel in de benen en voeten maar dat mag de pret niet drukken. Kwart voor 11 stappen we uiteindelijk pas naar buiten maar oef..... wat is het weer benauwd warm.

New York heeft veel zwervers, echt schrijnend om te zien, zeker in die warmte. Sommigen hebben een hond bij zich die in die warmte het ook niet fijn vind. Super zielig. Velen halen plastic flessen uit de vuilnisbakken en verzamelen het, ik denk dat ze daar geld voor krijgen.

Op naar de metro die ons naar de ferry brengt richting Staten Island.
Voor het eerst iets gratis!!! Ook weleens leuk. Bij de metro uitgang bij de ferry werden we gelijk aangeklampt door een man die vroeg of we niet betaald naar het Vrijheidsbeeld wilden. Daar hadden we geen interesse in omdat we van meerderen hadden gehoord dat de ferry dicht langs het beeld vaart en dat je prachtige foto’s van New York kan maken vanaf het water. Dus geprobeerd deze man af te wimpelen, het werd alleen wel vervelend want hij blokkeerde bijna de weg. Dus na meerdere malen vriendelijk verzocht te hebben aan de kant te gaan en geen interesse te hebben het maar op een minder vriendelijke manier aangegeven. Hij droop uiteindelijk af. We konden bijna gelijk de ferry op en alle tips van anderen waren waar. Geweldig uitzicht op New York en daarna op het Vrijheidsbeeld. Lekker een windje op de boot dus het was goed vertoeven. Twan wilde perse een selfie met het Vrijheidsbeeld echter zat het licht een beetje tegen. Maar ik had beloofd die foto op het blog te zetten dus dit ook gedaan.

Aan de overkant een ijsje gegeten en Emma wat popcorn. Verder was daar niet veel te beleven omdat we niet Staten Island verder wilden zien tijdens deze 2 dagen.
Op de terugweg uitzicht op de wijk Brooklyn en de Brooklyn Bridge kunnen zien. Het originele plan was om fietsend de brug over te gaan echter ivm de warmte hier niet voor gekozen.

Dus de metro weer in. Het grote voordeel van de metro is toch wel de heerlijke airco, ondanks de herrie en de wilde rit is het wel koel.
Op naar Central Park, maar wat was het heet, eigenlijk gewoon niet te doen... dus wat is dan de beste manier om toch iets van het park te zien? We konden een fiets huren, per paard of met een fietstaxi. De laatste keer dat we dat gedaan hadden was in Singapore..... 16 jaar geleden.

Maar voor zowel de mannen die ons moesten fietsen als de paarden die onze kar zouden moeten trekken vond ik het niet te doen met deze hitte. Zelf fietsen zag ik eerlijk gezegd ook niet zo zitten. Uiteraard werden we gevraagd om achterin een fietstaxi te komen zitten. 2 mannen boden aan ons het hele park te laten zien, incl de bizar dure appartementen van beroemdheden en leuke weetjes over het park en beroemde plekjes waar diverse films zijn opgenomen. Nadat ik mijn bezorgdheid had uitgesproken naar de mannen ten aanzien van de warmte overtuigden ze ons dat ze voldoende water hadden en trapondersteuning op de fiets. Dus toch besloten met hen het park in te gaan.
En wat was het leuk, vol charme vertelden ze ons de historie van Central Park wat is ontstaan tijdens de grote depressie van de jaren ‘20 en ‘30 in Amerika. Het was vroeger een soort dorpje, een zelfvoorzienende gemeenschap. Nu inmiddels wereldberoemd door de diverse films die daar zijn opgenomen, miljonairs en ook miljardairs die aan Central Park wonen in dure appartementen. Chris kent veel films en had leuke gesprekken met die mannen. Zelf kon ik het niet altijd volgen maar het was vooral erg gezellig. De kids vonden het top, Twan was blij dat hij niet hoefde te lopen. Iedereen tevreden. Op diverse plekken gestopt onderweg waaronder Strawberry Fields, een plek wat opgedragen is aan John Lennon. Zie foto.
Een uur lang door Central park gereden. Achterop de fiets was het goed te doen, het windje maakte het behaaglijk. Echter met eenmaal stil staan was het echt te warm. Ik werd er helemaal niet lekker van, veel drinken hielp een beetje. Nadat we afscheid hadden genomen van de mannen besloten terug naar ons hotel te gaan. Lekker uit te rusten in de airco en iedereen even wat voor zichzelf doen.

Om 18:30 uur richting Madison Square park gelopen. Is maar 5 minuten van het hotel vandaan. Middenin het park stond een hamburgertentje met een leuk terras buiten. Daar een hamburger op en rustig zittend was het te doen. Uiteindelijk de hele avond daar gezeten en genoten van onze laatste avond in New York. Met op de achtergrond de geluiden van de grote stad....

Zittend op het terras onze 2 dagen New York besproken. Conclusie was dat we
uiteindelijk onze top 5 redelijk af hebben kunnen vinken namelijk:
9/11, Statue of Liberty, Brooklyn Bridge (wel gezien, niet overheen gereden), Central Park (doorheen gereden echter helaas niet even lekker in het gras kunnen zitten en rustig rondkijken)en Times Square. Dus gezien de omstandigheden niet verkeerd.

Nu lekker slapen en morgen de auto ophalen om op weg te gaan naar Stephens City voor 1 overnachting, om dinsdag bij Lucienne te arriveren.

Dat terras was vanmorgen op CNN te zien. Normaal staan daar lange rijen met mensen die op een mooie dag iets te eten willen halen maar vandaag geen rijen mensen vanwege de hitte. Bedankt voor het delen van de leuke foto's.

Leonie 2019-07-22 05:12:38

@Twan: selfie met vrijheidsbeeld is stiekem best tof geworden! Hopelijk wordt de warmte iets beter te doen de rest van jullie trip.

Corrine 2019-07-22 06:51:52

Fijn dat je ondanks de hitte er toch van genoten hebt.

Ariea 2019-07-22 07:04:35

Wat ontzettend leuk om elke keer wakker te worden en gelijk jullie verhalen te lezen. Zo te lezen maken jullie weer super leuke dingen mee. Echt heel leuk!! @twan leuke selfie hoor:-)

Patricia 2019-07-22 07:50:15

Beste mensen, Jullie hebben je niet laten kisten door de warmte ! Bedankt voor het leuke verhaal en de foto's. Veel plezier bij Luciënne. Liefs van Anneke.

Anneke 2019-07-22 07:50:34

Heb bij m'n ontbijt weer genoten van jullie belevenissen. Net of ik er zelf een beetje bij ben! Ik kan de hitte bijna voelen (over 2 dagen kan dat echt;)). Goede reis morgen in de geupgrade bak!

Dorinda 2019-07-22 08:04:00

Jammer dat new york zo warm was maar een goede reden om een keer terug te gaan! Enne stuur die foto van Twan maar door dan zal ik hem een beetje lichter maken.

Yvonne 2019-07-22 08:23:15

Wat leuk om al die bekende plekjes terug te zien. Jammer van de warmte maar gelukkig toch veel gezien. Leuke foto's!

René en Dina 2019-07-22 11:09:22

Dus dat was dan weer een leuke, warme dag in New York....leuk om te lezen, ben je er toch ook een beetje bij lijkt wel (Alexandra: Strawberry Fields en Imagine is een liedje van!) Leuke foto's weer, vrijheidsbeeld en Twan is best wel goed gelukt vindt ik. Wij maken ons ook op voor een nog warmere week, 'de kraan is geduldig'! Goeie reis naar de volgende bestemming!

Joop Stuij 2019-07-22 12:03:02

Erg leuk om te lezen weer. Het lijkt me een leuke stad om eens heen te gaan. Maar dan wel als het wat minder warm is.... Mooie foto's!