Afscheid van San Francisco en op naar Monterey

Verenigde Staten, Monterey

Vanmorgen werden we aangenaam wakker met een prachtige blauwe lucht in SF, we zijn gisteren op tijd gaan slapen dus allemaal goed uitgerust vandaag. We zijn een half uur voor sluitingstijd gaan ontbijten en nu stond er geen rij dus konden we op ons gemakje eten. Uiteraard ging Twan weer voor de wafel.
Tijdens het ontbijt hebben we al jullie reacties gelezen, want wij doen dat ook elke morgen...lezen wat jullie ons schrijven, echt heel leuk! Zeker voor de kids als ze die dag ervoor een stukje hebben geschreven.

Nadat we de koffers hadden ingepakt en Opa Joop en Oma Marla nog hebben gefacetimed de koffers ingeladen in de auto op naar Monterey. Het duurt nog best wel even voordat je SF echt uit bent. Er zijn nog allerlei voorsteden die je door moet zoals San Jose en Santa Cruz.
De reis ging weer prima, we rijden inmiddels ontspannen op de highway en zijn gewend aan de amerikaanse rijstijl.

We waren te vroeg bij onze Comfort Inn maar mochten ook nu de kamer al in. Letterlijk aan de overkant van de straat was een Shopping Centre en Emma stond te springen om te gaan kijken. Chris en Twan bleven lekker even op de kamer en ik ben samen met Emma er naartoe geweest. Leuke winkels en uiteindelijk hebben we bij Macy's (een warenhuis) beiden een spijkerbroek gekocht en Emma nog een trui.

Weer terug in onze kamer wilden Chris en ik even in het dorp zelf kijken en bij de zee, de kids hadden echt geen zin om weer de auto in te gaan dus zijn we samen gegaan. Mijn mobiel bij ze achtergelaten en gezegt als er ECHT wat is (dus niet de vraag: mag ik wat eten of drinken) ze Chris mochten bellen. Thuis doen we dit zo vaak maar hier in zo'n vreemd land voelt dat toch anders.

Het centrum zag er gezellig druk uit en ook hier hebbben ze een Fishermans Warf waar gezellige winkeltjes zijn en eettentjes waar je allerlei soorten vis kan eten.
Daarna toch besloten een stuk op de Highway 1 te gaan rijden naar het zuiden tot zover de weg begaanbaar is. In Januari hebben we namelijk te horen gekregen dat vanwege extreme regen er delen van de Highway 1 waren weggespoeld en niet voor september 2017 gemaakt zouden zijn. Balen want die weg stond juist op ons lijstje om te rijden en eigenlijk de enige reden dat we naar Los Angeles wilden was omdat we de Highway 1 wilden rijden. Maar niks aan te doen, de natuur is niet te regelen.
Maar we zouden wel een klein stukje ervan kunnen rijden, en dan dezelfde route weer terug, dus de kids opgepikt en hup de auto in.

Helaas lag er precies over deze weg weer een sluier bewolking, af en toe reden we in de wolken en af en toe was het ineens weer opgeklaard. Dus niet de prachtige kust kunnen bewonderen, af en toe een klein stukje en dat was al prachtig. We moeten hier dus ooit terug komen om die route alsnog te rijden. In de auto maakten we al plannen...... van San Diego naar Vancouver over de Highway 1...hoe gaaf zou dat zijn...... Maar eerst maar eens deze vakantie afronden, haha.

Na het stuk gereden te hebben zijn we naar Carmel gegaan, een klein/popperig dorpje (net de Efteling). Echt heel leuk om te zien, ook dit lag bij de zee. Wel erg toeristisch.
Daarna terug naar Fishermans Warf en hebben we in een visrestaurant gegeten, de vis was Chris goed bevallen gisteren dus heeft hij vandaag weer een visschotel op. De krab en kreeft moesten gekraakt worden voordat het gegeten kon worden, verder zat er verse zalm, mosselen, andere schelpdieren etc in. Zelf had ik de Chicken Alfredo en de kids hadden fish en chips.
Daarna terug naar onze inn en uiteraard gaan we aan de UNO zometeen. We hebben de kids eerlijk opgebiecht dat we morgen weer 400 km!! (hadden we zelf ook even verkeerd ingeschat) moeten om in Santa Barbara te komen maar dat dat wel de laatste grote reisdag is. Ze zijn het rijden echt wel zat nu. Een deal gesloten met Emma dat zij de laatste 200 km voorin mag.

Elke dag als ik wakker word, check ik eerst mijn mail om te kijken of er weer een nieuw verhaal is. Super leuke dingen beleven jullie en de foto's zijn echt geweldig. Zo te zien toch maar goed dat je een extra grote auto hebt genomen, met alle koffers 😝 Geniet nog even van de laatste dagen! X Alex P.S. Gaaf shirt heb je aan Twan, staat je goed 😉

Alexandra 2017-07-28 07:48:39

Wat ziet het er goed uit. En wat een leuke verhalen. Fabian is jarloers op die wafel twan. En jullie moeten een dikke kus hebben van jasmijn.

Ariea 2017-07-28 08:05:10

Ik ben ook geweest in Monterey. Dat herinner ik mij als een schattig plaatsje. Fijn dat jullie er konden winkelen. Ik kan me voorstellen dat de kinderen het reizen zat zijn. Toen wij de rondreis door de VS maakten was ik het op een gegeven moment ook zat. Ik verlangde toen naar mijn keukentje. Heel hartelijk dank voor je verhaal, Jacolien Hartelijke groet en veel liefs voor jullie allemaal. PS Nog bedankt voor de foto's elke dag opnieuw zo leuk om de foto's te bekijken en het verslag te lezen.

Anneke 2017-07-28 08:22:46

Als ik de verhalen lees ( ik moet me bedwingen om niet te kijken ' s nachts als ik wakker ben) dan lijkt het me zo vermoeiend om iedere keer weer verder te gaan. Al die koffers weer in de auto. Maar ja als je wat wilt zien van een land moet je niet op een plaats blijven. Wat kunnen Emma en Twan leuk schrijven. Ik hoop dat ze dat nog een keertje doen, want jullie zijn bijna aan het einde van de vakantie. Maar Twan, een wafel is geen broodje. Hebben ze daar geen brood?

Oma Dinie 2017-07-28 08:22:53

Ook hier vaste prik. Eerste in de ochtend even jullie blog lezen. We worden helemaal in jullie verhaal meegenomen en de foto's erbij geven een mooie indruk. Maar als ik dan bedenk hoeveel foto's jullie allemaal gemaakt zullen hebben...... Dat het einde van jullie reis in zicht komt, betekent ook dat we de blogs moeten gaan missen. Ik stel voor dat jullie die gewoon blijven maken 😇

Peter 2017-07-28 09:06:47

Ja hoor, ook ik word wakker met jullie blog. Zo leuk om jullie belefenissen te lezen!

Rebecca 2017-07-28 09:32:43

Eh, belevenissen natuurlijk 😉

Rebecca 2017-07-28 09:33:32

Als jullie reaties lezen 's-ochtends aan het ontbijt (voor ons 's-avonds) lezen wij ook het verslag 's-ochtends bij een koppie thee (voor jullie 's-avonds) Vreemd idee eigenlijk dat wij bijna al op èèn oor liggen en jullie nog vrolijk rondhuppelen in èèn of ander Amerikaans dorp of stadje. Dus ook nu weer het verslag gelezen en de leuke foto"s bekeken, lekkere wafel...... zelfgebakken door Twan (iets voor thuis??) Fishermans warf kom je ook overal tegen, ze zeggen dat vis heel gezond is voor een mens dus 'Fish en Chips' is eigenlijk ook wel een soort van gezond hoor Emma en Twan. Volgende week kunnen jullie weer gewoon aan de Hollandse pot! Inderdaad jammer van die Highway..... maar volgende keer beter! Emma heeft ook weer haar shoppings-momentje gehad (mooie trui) en Twan een leuke koffer, dus allemaal leuk! Geniet van de volgende kilometers, voorzichtig en goeie reis, doei!

Joop Stuij 2017-07-28 09:34:24

Nou leuk allemaal. Ik volg jullie op de voet! Santa Barbara is ook prachtig. Bij de haven kun je heel dichtbij de zeeleeuwen komen, maar wel vingers in de oren Geniet van deze laatste vakantie dagen in de VS. Hartelijke groet

Janny 2017-07-28 09:50:30

Vaste prik hier, als ik vroeg op sta lees ik eerst jullie verslag met een ontbijtje erbij. De foto's maken het helemaal speciaal. Wat mij betreft mogen jullie straks als je thuis bent ook elke dag een stukje schrijven over "my home country" :-)

Leonie 2017-07-28 12:15:15

Net jullie verslag weer gelezen wat een mooie dingen beleven jullie gaaf hoor.Twan kan je het recept niet vragen dan kan je ze thuis ook wafels gaan bakken.veel plezier nog allemaal

teuni verschoor 2017-07-28 16:06:17

Geweldig die wafels! En eindelijk weer shoppen! Weer heel leuk om jullie belevenissen te lezen en je te verlekkeren aan de foto's. Snap dat het smaakt naar meer, gewoon weer gaan sparen joh... Geniet verder!

Els 2017-07-28 23:26:12

Met al die leuke verhalen krijg je zin om zelf de reis te gaan maken. Vind wel dat kleding die gekocht wordt ook geshowed moet worden, hihi. Have fun