Afscheid van de fam Secker en een prachtige lodge in de bergen

Verenigde Staten, Page County

Ik zal een schets proberen te geven over de plaats waar ik nu mijn blog schrijf:
Ik zit in een schommelstoel op een veranda, de zon is net achter de bergen gegaan en het wordt al snel donker. De krekels maken veel geluid en de pomp van het zwembad borrelt. Steeds weer hoor ik nieuwe geluiden, zijn het misschien ook vogels? Geen idee. Overal om ons heen zijn bergen, bomen en in de verte is de Shenandoah river te zien. Echt een prachtige plek. Niks meer te wensen.

Nu terug naar vanmorgen:
Op tijd ontbeten en de koffers ingepakt. Om 12:00 uur vertrokken naar Rileyville, in Shenandoah National Park.
De reis ging prima, 260 mile dus goed te doen. 20 min voordat we op de plaats van bestemming waren hebben we boodschappen gedaan bij de Wallmart. Geen idee hoe makkelijk we weer weg zouden kunnen met de auto bij de lodge dus gelijk voor 3 dagen ingeslagen. De challenging weg zou een keer moeten beginnen en de navigatie had gelijk al aangegeven dat we over onverharde wegen moesten.
10 min voordat we er zouden zijn werd de weg inderdaad onverhard. Flinke hobbels en stenen dus Chris had al zijn aandacht voor de weg nodig. Tot overmaat van ramp komen we op een stijl/bochtig stuk ook nog een tegenligger tegen. Gelukkig gaat de betreffende man in zijn achteruit terug en konden wij passeren.
Bij een klein bordje waar 100 op stond moesten we naar links en gelukkig zagen we de lodge gelijk staan. Missie geslaagd..... voor vandaag in ieder geval.

De lodge staat echt op een prachtige plek. Geen nabije buren, buiten een prachtige veranda met verschillende zitjes zoals schommelstoelen en een schommelbank. Het zwembad lijkt groter dan we vooraf op de foto konden inschatten en de jacuzzi stond al klaar op temperatuur. In de lodge was het heerlijk koel met de airco aan. Een flink huis met alles erop en eraan. Chris en ik hadden al snel bedacht dat we de slaapkamer beneden zouden nemen met een prachtige houten kingsize bed met aansluitende badkamer.
De kids boven een kamer met badkamer, beiden op een eigen tweepersoonsbed en Alexandra in een andere kamer met kingsizebed en badkamer. In totaal gewoon 3 badkamers, echt bizar.
Ook de woonkamer heeft diverse banken en de keuken is groot met alles wat je maar kunt wensen. De boodschappen snel in de koelkast gezet en ons een beetje gesetteld.
Daarna uiteraard ons in het zwembad gestort waar al allerlei opblaasbedden en banden lagen. Daarna natuurlijk de jacuzzi uitgeprobeerd, de kinderen vonden het maar warm in de jacuzzi. Echter nu het buiten wat koeler is is het er goed vertoeven.
Vanavond makkelijk een broodje gegeten en ieder voor zich relaxen buiten op de veranda of binnen in de lodge.
Gekeken wat er allemaal te doen is hier in de buurt, je kunt kanoën op de rivier, wandelen naar watervallen, prachtige autoroutes rijden en naar een museum van de Civil War. Dat laatste wil Chris graag heen, mij lijkt wandelen naar een waterval leuk. Besloten morgen eerst rustig op te staan en dan te bekijken wat we willen/kunnen gaan doen.
Het is inmiddels aardedonker en de geluiden gaan onverminderd door.
Zo lekker ons bedje in en kijken wat ons morgen weer brengt.

Schitterend!!

Leonie 2019-07-30 03:41:48

Jacolien, wat lief van jou dat jij toch elke avond weer de tijd neemt om een verslagje te doen. We genieten ervan. Dit is helemaal leuk om te zien omdat we daar op onze volgende reis "langs" rijden als we naar het zuiden afzakken. Jullie hebben weer een heerlijke plek uitgezocht.

Leonie 2019-07-30 03:47:33

Het verslag begint al fantastisch..... je waant jezelf al op deze plek bij het lezen en dan het uitzicht........ amazing! Je kan lekker relaxen, de bedden zijn groot genoeg. Het is hier de komende paar dagen wel uit te houden denk ik, veel plezier! Ben benieuwd naar de omgeving.

Joop Stuij 2019-07-30 06:24:41

Het lijkt wel een film! Zo prachtig, hoe krijg je het uitgezocht. Plezier op jullie avonturen de komende dagen

Corrine 2019-07-30 06:57:02

Wow! Het klinkt echt als een superplekje waar jullie zijn. En zo ziet het er uit ook! Dat wordt volop genieten schat ik zo in.

Dorinda 2019-07-30 08:05:09

Wat een leuk verhaal weer. Erg leuk om jullie trip te volgen. Ik krijg er de kriebels van. Wij hebben heel vaak en veel gereisd en nu doen we het ietsje kalmer aan in ons eigen huisje. Nog 63 dagen en dan gaan we weer. Veel plezier verder en ik blijf jullie volgen.

Frans van Eijk 2019-07-30 08:26:37

Wat een prachtige plek en wat een gaaf huis! Volop genieten!

Patricia 2019-07-30 08:34:18

Door jouw introductie waande ik mezelf even in een film. Wat schrijf je toch heerlijk beeldend. Erg leuk! Ik geniet elke ochtend van je verslagjes. Geniet nog lekker daar!