Alcatraz en de Golden Gate Bridge

Verenigde Staten, San Francisco

Dit is een bericht van Twan:
We werden vandaag wakker en we gingen gelijk eten want de tijd was bijna op
Want we moesten naar Alcatraz dus een mevrouw vroeg
Moet er iemand gelijk weg? Papa en mama zeggen ja dus we kregen een bakje voor onderweg
En toen had papa een uber besteld en toen gingen we naar
Pier 33 want daar moesten we de boot pakken
Maar we hadden tijd zat dus toen gingen we daar eten
En toen moest ik naar de wc maar er zat plas en bloed op de wc
Dus ik hoefde niet meer
En daarna kregen we de boot naar Alcatraz
En toen we aankwamen gingen we gelijk rond kijken op het eiland
En toen stond er dat we oortjes konden krijgen, gratis! En ook nog
Eens in het Nederlands dus wij blij
En toen kregen we een rondleiding met een soort van telefoon? Waarop we de dingen te horen
Kregen maar het gekke was zijden ze dat er een groep criminelen was geweest die geprobeerd hebben te ontsnappen
En als er een bewaker om de hoek kwam werden ze knok out geslagen door de criminelen en
Werden ze in een cel gezet en pakte de wapens af en toen hadden ze 8 bewakers in 1 cel
En ze deden de wapens door de tralies en schoten ze 1 voor 1 neer
Er werden 5 bewakers dood geschoten en ze hielden er 3 levend
Door 1 of ander manier overleefden? maar we hoorden ook dat als ze gingen eten dat opeens
Messen in ruggen gingen steken
En ze zeiden als we nog 1x spaghetti krijgen gooien we de tafel omver en wat krijgen
Ze de volgende dag spaghetti dus ze gooiden de tafel omver
En dat was zowat het ergste wat er was gebeurt
En toen namen we de boot weer terug naar de kust en naar de hotel gegaan en daarna
Gingen we naar de golden gate bridge en mama wilden de perfecte foto dus wij met ze allen
Naar een uitzicht punt waar je bijna de wolken kon aanraken omdat het mistig was
Maar mama had wel een hele mooie foto en toen gingen we naar een kust plaatsje maar
Mama zij per ongeluk kut plaatsje
Maar toen gingen we naar een pizzeria en dat was lekker 0_0
En toen gingen we terug naar het hotel maar bij de ingang zagen we een
Zwerver die super vrolijk liep maar opeens zag ik hem een prullenbak openen
En tilden een paar spullen op om te kijken
Of hij eten kon vinden maar nee dus hij liep verder en toen mocht
Dit typen
Dit was het bericht van Twan doei:

Toch grappig hoe Twan de dag beleefd heeft :)

We hadden inderdaad vanmorgen vrij veel haast (de wekken was al 3 x afgegaan en we waren niet in beweging te krijgen) want we moesten op tijd bij de boot zijn om naar Alcatraz te gaan. Maar vervolgens stond er een flinke rij bij het ontbijt hier in het hotel, dus we twijfelden wat te doen...echter mochten we een To Go bakje meenemen en direct vullen, dat gelijk gedaan en hup de taxi in.
Op tijd bij Pier 33 waar we op ons gemak ons ontbijtje hebben genuttigd.

Op de boot begon de lucht wat open te breken en heb ik de eerste foto's van de Golden Gate bridge kunnen maken, echt een prachtig gezicht, ook SF was prachtig te zien vanaf het water en de brug waar we mee de stad in reden kwamen gisteren.

Eenmaal op het eiland hebben we verschillende gebouwen bekeken, echter de Digitale Guide Tour (NL gesproken) was toch wel het hoogtepunt. Levendig werd ons verteld hoe Alcatraz werd omgedoopt tot een gevangenis vanaf 1934 (het was eerst een fort om San Fransico te bewaken tegen vijanden vanaf de zee) en dat Alcatraz echt bedoeld was voor de gevangenen die zwaar crimineel waren of vaker ontsnappingspogingen hadden gedaan bij andere gevangenissen.
Je mocht in de kleine cellen kijken en zien waar men douchte en at. Dit alles heeft veel indruk op Twan gemaakt, hij bleef maar vragen stellen achteraf en vertellen over alles wat hij had gezien en gehoord. Hij vindt het blijkbaar een fascinerend overwerp. Zeker de ontsnappingspogingen die gedaan zijn en de gevechten die er hebben plaatsgevonden.
Eenmaal terug op het vaste land was de lucht helemaal opengebroken, alleen bij de Golden Gate Bidge hing nog een sluier bewolking.

Terug bij het hotel hebben we even een uurtje op bed gehangen, en daarna hebben we met onze eigen auto de hightlights van SF gezien, we zijn naar de beroemde bochten op Lombard street geweest waar we in een file vanaf reden omdat we natuurlijk niet de enige waren die dit wilden zien, en zoiezo...wat een stijle wegen. Flink gassen met de auto om vervolgens weer flink te moeten remmen want overal zijn stoplichten, iederen paar honderd meter weer stoppen en wachten. Van een groene zone hebben ze hier blijkbaar nog nooit van gehoord. Ook hebben we ons verbaasd over het parkeren op zo'n schuine weg, dat vergt echt wel wat gevorderde stuurmanskrachten.

Na Lombardstreet zijn we naar Alamo Square geweest waar de beroemde 'Full house' huizen staan, leuk om even gezien te hebben maar al snel gingen we richting de Golden Gate Bridge. Helaas bleek de sluier van bewolking er nog steeds te hangen waardoor ik geen foto heb kunnen maken met een volle blauwe lucht, maar eigenlijk was het wel een mysterieus gezicht, 1 pilaar in de wolken.
We hebben langs verschillende uitzichtpunten gereden en thuis zal ik op het gemak eens kijken welke foto van de brug nu precies de mooiste is. Maar het is met recht een prachtige 'golden' brug en leuk om dit nu in het echt gezien te hebben.

Daarna gegeten in het pitoreske plaatsje Sausalito wat aan de noordkant van de Golden Gate Bridge ligt en prachtig uitzicht biedt over SF. Daar weer eens een fatsoenlijke maaltijd op, de kids weer iets minder dan....allebei een pizza Margarita (hoe kan het ook anders) maar Chris had een pasta met seafood (er zaten mosselen in en complete kleine inktvisjes (ieuw)). Zelf had ik fusili met groenten met een wijntje, heerlijk gegeten. Vanaf ons plekje hadden we vol zicht op SF aan de overkant van de baai, echt een prachtig plekje. Daarna terug (straat op/straat af enz) naar het hotel waar we om 19.00 uur waren.

Vanavond in de relax stand, was echt even nodig, Twan had een boze bui vandaag (heeft hij natuurlijk niets over geschreven) en was flink onredelijk, gewoon moe dus. Vanavond allemaal op tijd onder we wol en morgen op naar Monterey.

Twan, bedankt voor je verhaal ! Best eng , zo'n gevangenis. Jacolien door je verhaal "reis" ik ook weer mee. We zijn in1980 ook op rondreis door de VS geweest. We kwamen o.m. in SF. terecht. Ik herinner me dat het in SF maar 16 gr. cel. was. Dat vonden we koud, na de hitte van Los Angeles en Las Vegas. Bedankt voor je verhaal. Veel liefs en een hartelijke groet.

Anneke 2017-07-27 07:22:17

Blijft leuk om de dag te beginnen met jullie belevenissen! En ook hoe de kids het beleven. Net of ik er een beetje bij ben... Geniet nog maar van de laatste dagen en dan thuis lekker uitrusten 😊... X

Dorinda 2017-07-27 07:44:55

Twan wat heb jij een mooi verhaal geschreven. Jullie hebben ook veel belevenissen op 1 dag. Ook een spannend verhaal over de gevangenis. Ook wel een vermoeiende dag voor jou. Mama doet soms maar rare praat . Heeft ze niet van opa geleerd hoor . Doei

Opa Jaap 2017-07-27 08:19:31

Hoi Twan..... Wat een verhaal heb je geschreven, vooral over Alcatraz wat best wel spannend was. Gemeen om al de bewakers op te sluiten en dan te schieten toch? Maa verder heb je lekker gegeten en in de stad rondgekeken, leuk..... veel plezier nog hoor, doei!! Weer een leuk verslagje over de dag in San Francisco met leuke foto"s en grappig inderdaad die huisjes van Full house.

Joop Stuij 2017-07-27 09:00:07

Echt leuk om jullie vanaf onze camping, lekker relaxed voor de tent, in Spanje te volgen. Geniet nog een paar dagen en dan zullen jullie wel vakantie nodig hebben om bij te komen 🙃

Bert en Willleke 2017-07-27 10:21:13

Twan bedankt voor jouw super leuk verhaal!

Leuk 2017-07-27 12:34:54

Twan ik heb genoten van je verhaal hoor! Echt heel leuk geschreven!

Familie.Visscher.op.Droomreis 2017-07-27 12:46:44

Toch wel heel leuk om vanuit Spanje jullie te kunnen volgen. Wat een leuke dag hebben jullie weer gehad! Geniet van de resterende tijd.

Corrine 2017-07-27 23:28:42

Spannend hoor, Alcatraz. Ik kan mij voorstellen dat dit veel indruk maakte!