Uitslapen en noodweer in de middag

Verenigde Staten, Page County

Vanmorgen pas rond half 11 uit bed, de bedden liggen heerlijk. Omdat we het vanaf nu zonder ontbijt van Lucienne moeten doen geprobeerd die rol van haar over te nemen. Nou, mislukt. Bij het bakken van de bacon ging het rookalarm af en iedereen vloog zijn bed uit. Wel een prima wekker!!

Daarna toch genoten van het ontbijt en hadden we nog steeds geen haast. Tegen 1400 uur stapten we dan toch de auto in om de omgeving te verkennen. De auto heeft een weer app en die gaf een warning aan: severe thunderstorm. Rood aangegeven op de kaart, net zoals bij buienradar. Tja, wat te doen? Voor het onverharde stuk wordt aangegeven dat het met regen nog moeilijker begaanbaar is dan zonder regen. Uiteindelijk toch besloten te gaan rijden. We zouden het wel zien. Dus het Shenandoah park ingereden. De zon scheen nog steeds flink dus niks aan de hand. Bij veel uitzichtpunten foto’s genomen. Wij vinden het op Sauerland en de Eifel lijken. De bergen zijn er rond 3200 feet dus net boven de 1000 meter.
Het was dezelfde weg weer terug in het park dus op een gegeven moment teruggegaan. Echt een mooi park!

Op de terugweg betrok de lucht en ja hoor, al snel kwam de regen met bakken uit de hemel.
Dom dom dom, hier hadden ze dus voor gewaarschuwd. De bliksemschichten vlogen ons om de oren, en dan ook echt recht naar beneden. Forse wind en een weg waar we gelukkig net voor moesten afslaan was geblokkeerd door een boom die was geknapt en op de weg lag.
Ik dacht steeds maar aan dat laatste stukje onverhard wat we nog moesten rijden. Echter Chris zei dat ik mij niet zo moest aanstellen en dat het echt wel goed zou komen. Dat als 1 auto het zou redden het deze zou zijn. En uiteraard moesten we allemaal even bevestigen dat hij er toch wel goed aan had gedaan een upgrade te nemen van de auto naar een SUV met 4WD.

Het leek bij sommigen wegen wel een beek i.p.v. een weg. Dus met buikpijn zat ik in de auto.
Eenmaal aangekomen bij het onverharde stuk weg zette Chris de 4WD aan en de optie low, zodat de auto niet hard gaat spinnen bij een peut gas.
Zonder enig probleem kwamen we bij de lodge aan, dus ik kon weer opgelucht ademhalen.
Het werd al snel weer droog en de omgeving zag er minder heiig uit. Daarna met de kids in de jacuzzi gezeten en leuke foto’s gemaakt. We liep iedere keer een eekhoorn rond die nieuwsgierig kwam kijken wat we aan het doen waren. Helaas niet fotogeniek, want ik kreeg hem niet op de foto. Ook zien we steeds een kolibrie op de veranda, ook nieuwsgierig denk ik want hij blijft super stil hangen voor de veranda, echt een prachtig beest. Er cirkelen ook heel de dag indrukwekkende roofvogels rond met een enorme spanwijdte. Bij Lucienne zagen we er ook al veel, zij vinden dat heel normaal.

Vanavond Hollandse pot op: wortelen/aardappelen en een hamburger. Bij het bakken van de hamburger uit voorzorg de ramen opgezet ivm evt rook. Er is namelijk geen afzuigkap en ik was nog half doof van de herrie van vanmorgen. Maar helaas..... ze gingen weer af. Niet te doen zo’n herrie dat die dingen maken. Na ongeveer 5 minuten stopten ze vanzelf weer.
Morgen gaan we BBQ-en dus dat scheelt dat het buiten is.
Na het eten zaten we met zijn allen buiten, Emma in haar Tina boek puzzels te maken, Alexandra en Twan op de telefoon een kruiswoord te doen en zelf zat ik aan de Japanse puzzels. Echt een heerlijk, door de buien wat koelere, avond.
Om 21:00 uur UNO gedaan, maar dan wel binnen, want we werden na zonsondergang lek gestoken door de vele muggen.

Wat leuk toch elke ochtend bij het wakker worden zo'n leuk verhaal. Deze keer een heel spannend verhaal gelukkig is het allemaal goed afgelopen. Ik kan je buikpijn heel goed voorstellen , Jacolien ! Zou ik ook gehad hebben ! Verder hoop ik dat jullie weer zo'n goede nacht hebben en dat het weer een leuke dag zal worden zonder al te angstige avonturen. Een lieve groet voor de gehele familie, Anneke.

Annneke 2019-07-31 07:29:30

Leuk verhaal. En dat alarm afgaan kennen we goed. Lachen. Niet zeggen sinds we op inductie koken hebben we daar geen last van. Shenedoa verschillende malen geweest. Ben het er mee eens dat het een prachtig park is. Ten zuiden gaat het park over in de Bleu Ridge Parkway. Zo'n ,dacht ik, 500 mijn tot The Great Smoky mountains. Prachtige weg. Veel plezier verder en leuk jullie te volgen.

Frans van Eijk 2019-07-31 08:29:40

Lekker uitgeslapen en een rustige, spannende dag met brandalarm, donder en bliksem, een spannende rit maar gered door jullie 'rots in de branding'. Maar een mooie ervaring in het park, mooie foto's weer gemaakt..... en lekker ontspannen in en om jullie 'huisje'. Toch een leuke dag weer met z'n allen denk ik! Morgen weer een verhaal bij het ontbijt, kijk er naar uit! (over die Nederlandse versie van buienradar gesproken, dat geeft van alles op maar er valt nog steeds niets en 't is nog steeds warmpies)

Joop Stuij 2019-07-31 08:48:12

Fijn dat he allemaal goed gaat! Geniet van je dag.