Een mooie dag en op naar de Grand Canyon

Verenigde Staten, North Rim

Ivm met geen of slecht internet nu pas het blog van woensdag, dit keer weinig foto's omdat het ongeveer 10 minuten per foto duurt op te uploaden. Later met goed internet zal ik de andere foto's nog toevoegen...

Vanmorgen om 7:00 uur wakker, tot mijn vreugde scheen de zon. Sedona met de zon is echt prachtig.
We hadden de kids beloofd dat ze in de Oak Creek mochten zwemmen dus zo gezegd zo gedaan.
Er hing een touw in de boom die boven het water hing dus de kids hebben daar heerlijk gespeeld.
Wij lekker op een stoeltje aan de kant. Naast ons zat een Amerikaanse man uit Flaggstaff die ook verpleegkundige was, maar dan op een OK. Dus leuk praatje mee gehouden.
Maar vandaag de lange reisdag dus half 11 toch maar vertrokken.
We zouden dezelfde pas terug moeten naar Flaggstaff maar na onze ervaringen gisteren van zowel de pas als de wegwerkzaamheden besloten iets om te rijden maar dan via de interstate (rijksweg) te gaan. Minder mooi wellicht maar we willen geen toestanden meer en Emma en haarspeldbochten doen het nooit heel goed.
Jammer vond ik het wel want ik had graag die rode rotsen nog een keer met blauwe lucht en zon gezien.
Maar Chris merkte terecht op dat we genoeg moois gaan tegenkomen.

En wat had hij gelijk. Wat was het een fantastische route naar de North Rim. De North Rim van de Grand Canyon is de minder toeristische kant waar we thuis in januari bij het boeken van de campings samen voor hadden gekozen.
Vanmorgen krabbelden we toch wel even achter onze oren want het was 440 km. Met de camper is dat echt ver. Thuis aan de keukentafel lijkt het dan toch echt anders dan in het echt. Maar we zijn achteraf blij met die keuze.
Het alleen op de wereld gevoel hebben we meerdere malen gehad vandaag. Eindeloze rechte wegen zonder iemand tegen te komen.
Op een stuk weg hebben we zeker 100 km lang een berg rechts van ons gehad... bizar.. het was echt steeds dezelfde berg.
Verder de Colorado rover gezien vanaf een brug over het begin van Grand Canyon.
Nadat we bij het laatste stuk waren aangekomen kwamen we op een soort plateau, enorm groot. Kilometers uitgestrekt. Deze weg was 41 mile lang en loopt dood. Aan het einde van de weg was het Visitors Centre, een lodge en een camping.
Eenmaal op de camping werden we blij verrast door de opzet ervan. Iedereen stond onder de bomen, wel met plaatsnummers maar het zag er kris kras uit. Lekker ongestructureerd zonder duidelijke afbakening. Er was een dumping station (plek waar je het riool van de camper kan legen) waar we eerst maar langs gereden zijn aangezien Twan het nodig vond om onderweg een flinke grote boodschap te doen op het toiletje. WiFi was er uiteraard niet. Er is zelfs geen telefoonprovider beschikbaar. Echt het gevoel in de middle of nowhere te zijn. We hebben een prachtige plek gekregen, onder de bomen. Weer met picknickbank en grill.
Geen electriciteit echter hebben we een extra batterij die wel 2 dagen mee kan. Dus we hadden wel gewoon licht, waterdruk etc. Op de vorige camping hadden we ervoor gezorgt dat de watertank helemaal vol zat. Om toch electriciteit te hebben hadden we de generator kunnen aanzetten, de camping had daar strikte regels voor, die mochten alleen aan tussen 8-10 AM en 6-8 PM.
Veel campers maakten daar dus ook gebruik van, wat wel weer voor herrie zorgde. Wij niet, 1 dagje zonder moet gewoon kunnen.
Ook was er een winkeltje waar we hout gekocht hebben en wat te snoepen voor 's avonds.

Toen zijn we een wandeling langs de canyon gaan maken, op nog geen 2 minuten van onze camper af stonden we oog in oog met de Grand Canyon. Wauw!!!!
Wat een enorme diepte, de Colorado river zou er doorheen moeten gaan maar die konden we niet zien vanaf dit punt.
Wat een geweld aan bergen/rotsen. Echt betoverend om te zien.
We zijn richting de lodge gelopen langs de canyon en op ieder uitzichtpunt even foto's gemaakt en ons weer verbaasd over de schoonheid van de natuur hier.
Twan noemen we voortaan de dierenspotter, ondanks zijn continue gekwebbeld zag hij voor het eerst een hert op korte afstand en een slang van, volgens Chris, 2 meter. Een dunnetje maar toch.
Emma werd bang en vroeg continue wanneer we terug konden. De held!
Eenmaal terug bij de camper
Hollandse pot gekookt, echter ging het rookalarm 2x af. Wat een herrie. Maar hij doet het tenminste. Dus toch de afzuigkap maar aangedaan, ik dacht eerst namelijk om de batterij te sparen het maar niet aan te zetten.
Inmiddels pikkedonker heeft Chris het vuur aangestoken en hebben de kids marshmallows gewarmd en gegeten.
Ineens begon het flink te waaien, en paar keer een onweersklap. Echter uiteindelijk niet geregend.
Voor het eerst deze vakantie een fleece vest gedragen.
Daarna op tijd ons bed in gekropen, het lukt ons op een of andere manier nog niet om het 's avonds laat te maken. Na 22:00 uur is het nog niet geweest.

Dat Emma zo bang is van die slang heeft ze van jou Jacolien Maar wat een belevenissen. We kijken iedere keer weer uit naar jullie verhaal.

Pa Honkoop 2017-07-14 18:45:11

Inderdaad het een lange reis van Sedona naar de North Rim. Als je naar alle afslagen op laatste 41mile gaat wordt de reis nog langer. Die afslagen zijn erg indrukwekkend. Als je naar de Lodge gaat en er in door heen loopt heb je erg mooi uitzicht over de canyon. Ga er dan aan de rechterkant uit heb je en wandelpad naar een prachtig uitkijk punt ( je moet geen last van hoogtevrees hebben ). We kwamen er ook graag en ooit gaan we nog een keer terug .Het is en blijft indrukwekkend. Veeeeel plezier daar

famkorevaar.op.reis 2017-07-14 18:52:28

Prachtig!!!

Els 2017-07-14 20:29:53

Geweldig het verhaal van de Canyon, Ik ben weer even terug bij onze ervaring daar! Wij waren inderdaad ook aan de noordkant en het bord komt erg bekent voor. Wonderlijk mooi die natuur daar, je loopt te zoeken naar dat stroompje water in de diepte. Leuk om jullie te volgen.

Janny 2017-07-14 21:16:21

En alweer een prachtig avontuur met mooie foto's!

Joop Stuij 2017-07-15 10:36:42

Inderdaad indrukwekkend! Jammer dat het niet duidelijk was dat je lodge in mocht! Een reden om nog eens terug te gaan! Onwerkelijk het gevoel te hebben alleen op de wereld te zijn! Ben benieuwd wat jullie van Zion en Brice national Park vinden! Hier zul je meer drukte ervaren ! Mooie hikes ook hier! Ben hier ook eens bijna flauw gevallen van de hitte! Dus rustig aan! Geniet van en met elkaar! Lieve groet!🐿