Sightseeing Minneapolis

Verenigde Staten, Eden Prairie

Vanmorgen rond 6.00 uur samen met Twan al wakker, lukte echt niet meer om te slapen. Chris en Emma hadden het beter voor elkaar, die werden rond half 9 wakker.

Kwart over 9 vertrokken met Mark en Leonie naar het werk van Leonie, Methodist Hospital. De kans om in Amerika een keer in een ziekenhuis te kijken liet ik mij natuurlijk niet ontglippen. Wat een andere wereld als ik NL, ook op een oncology ward gekeken en de afdeling waar Leonie zelf werkt, Heart- en Vasculaire center.
Grote ruime afdelingen met vloerbedekking ?!, grote eenpersoonskamers met alle luxe erop en eraan. Leuk om dit gezien te hebben.

Daarna naar Minneapolis gereden, de Mall of America, een enorm winkelcentrum met een pretpark in de midden. Bizar om te zien! Daar een kopje koffie gedronken waar we gelijk konden kennismaken met het refill principe, dus op het moment dat je 2 slokken op hebt wordt er alweer aangevuld, dit is wel bij de prijs inbegrepen. Nadat je echt nadrukkelijk aangeeft voldoende te hebben gedronken stoppen ze er pas mee.
Daarna kort het winkelcentrum ingelopen, het was namelijk alleen maar even om het gezien te hebben, shoppen doen we later wel.

De wens van Chris ging daarna in vervulling, hij wilde heel graag een Juicy Lucy eten, dus op naar een typische amerikaanse eettent met veel neonlicht. De Juicy Lucy is een broodje hamburger met kaas in de hamburger, dus als je een hap neemt van de hamburger komt er gesmolten kaas uit (zie foto). Volgens Chris erg lekker.
Emma en ik hadden een gewoon broodje hamburger en Twan frietjes.

Op naar de Mississippi, die moet je natuurlijk gezien hebben, deze rivier is bijna 6300 KM, op de brug mooie foto's gemaakt van de sluis. Dit is de eerste sluis van de 29 sluizen van de upper Mississippi.
Het werd flink warm dus daarna een lekker ijsje gegeven, Salted Caramel, maar even niet aan de calorien gedacht!!
Minneapolis is een prachtige stad met een enorm stadion waar amerikaans voetbal wordt gespeeld door de Vikings.
Via Uptown naar de meren gereden die net buiten de stad liggen, echt orachtig met de skiyline op de achtergrond. En wat een enorme huizen hebben we daar gezien, met uitzicht op het meer. Echt plaatjes....
Rond de klok van 17.00 uur waren we weer thuis.

Om toch alles uit deze dag te halen zijn vanavond Mark, Chris en ik een rondje wezen rijden langs verschillende meren (leonie heeft op de kids gepast), het ene plek meer touristisch dan de ander, echt een prachtige omgeving, veel groen....dat zal de komende dagen wel anders worden. Wat nog overweldiger was waren al die enorme huizen met prachtig uitzicht over de meren, met een boot incl. boothouse....we hebben echt onze ogen uitgekeken.
Morgen gaan we brunchen met de familie en dan alweer richting Las Vegas.

Ik krijg geen mailtje maar gelukkig kan ik je via de app opzoeken.

Yvonne 2017-07-09 09:19:54

idd. Ik krijg ook geen mailtje. Maar het ziet er schitterend uit. Leuk om jullie zo te kunnen volgen.

ariea 2017-07-09 12:25:55

Yeah, ze zijn begonnen! Leuk om mee te lezen!!!

Els 2017-07-09 13:49:42

Jaloers op je Chris met je Juicy Lucy. Fijn dat jullie uiteindelijk een goede reis hebben gehad. Geniet ervan.

Peter 2017-07-09 14:09:07

Voor de liefhebbers thuis: http://www.culy.nl/inspiratie/de-juicy-lucy-een-burger-gevuld-met-kaas/

Peter 2017-07-09 14:12:12

Ik krijg wel een mail en ontzettend leuk om te lezen!

Dorinda 2017-07-09 16:21:08

Leuk om de eerste verslagen te lezen ..Mall of America is een feest van herkenning. Je snap inderdaad niet daar een pretpark is in een winkelcentrum. Heel veel plezier daar ... We kijken uit naar de ervaringen in Las Vegas ..

famkorevaar.op.reis 2017-07-09 20:43:12

Het is zo gezellig geweest met jullie, jammer dat het maar zo kort duurde. We kijken uit naar de volgende verhalen en foto's.

Leonie 2017-07-09 23:10:24

Nu al supermooi joh. Super!

Corrine 2017-07-09 23:17:22

Die vloerbedekking blijft maar door mn hoofd spoken. Getver!!!