Herkansing shoppen en zonsondergang in Death Valley

Verenigde Staten, Furnace Creek Ranch

Vanmorgen om half 9 de wekker gezet. Gisteren was het laat geworden dus de kids waren weer niet wakker te krijgen.
We hebben nog een snel ontbijtje genomen in ons hotel en afscheid genomen van al die drukte en prikkels. We zijn ook wel weer toe aan wat anders. Op naar de rust.
De Uber taxi genomen naar het vliegveld waar we de auto moesten ophalen. De taxichauffeuse was erg vriendelijk en gaf aan dat het prima wonen was in een buitenwijk van Vegas. Ze vertelde dat ze 3 maanden per jaar binnen zit, en dat is de zomer. Maar de andere 9 maanden is het heerlijk en kan je veel buiten zijn. Ze heeft artritis en is daarom verhuisd naar een warmer/droger oort en sindsdien gaat het een stuk beter met haar.

Thuis hadden we bedacht dat een midsize SUV prima zou zijn voor ons. Echter in de rij bij Alamo hadden we het erover of we toch niet een upgrade zouden doen. We hebben 3 koffers, 3 tassen en de bedoelding was ook een koelboxje te kopen en boodschapjes te doen bij de supermarkt. Dus best wel veel spullen.
Eenmaal bij de balie gaven ze aan dat we een Ford Escape zouden krijgen of een Nissan Rogue.
Een upgrade zou 25 dollar per dag kosten dus 275 dollar. Ik keek moeilijk en gaf aan dit echt teveel te vinden. Na een belletje met z'n baas (geen idee of dit toneel was) kon het ineens voor 15 dollar per dag. Oke, doen we!!
Uiteindelijk met tax erbij nog wel een dure grap maar we moeten er ook 11 dagen mee op stap dus ja....
Uiteindelijk hebben we een Jeep Grand Cherokee met alles erop en eraan. Heerlijk!
Op naar de outlet, nu south Vegas genomen.
En ooo wat is dat leuk!! Weer bij de Tommy geweest, superleuke Adidas schoenen gekocht voor weinig en ook nog bij de Levi's store shirts voor de kids gekocht.
Daarna heeft Chris me in de auto moeten trekken anders had ik er nu nog gelopen met Emma.
Helaas viel bij de achterklep open doen de rugtas met de MacBook eruit. Voor de grap vroeg ik aan Chris nog even de checken of hij het nog deed. Maar het was geen grap, de MacBook is overleden. Chris was er echt even chagrijnig van... we gaan proberen het te declareren via de reisverzekering. Afwachten maar. Maar wel lastig voor mijn blog, foto's erop zetten gaat niet meer.
Chris kan gelukkig alle foto's die er al op staan nog ervan af halen want alles werkt nog behalve het beeldscherm. Geluk bij een ongeluk.

Op naar Death Valley. Bij de supermarkt nog inkopen gedaan voor onderweg en het koelboxje natuurlijk gekocht. Toch handig zo'n grote auto want met al die tassen van de outlet zitten we toch al aardig vol.
Na het verlaten van Vegas gaan we gelijk de wildernis weer in, en weer ellelange rechte wegen.
Niks wat meer wat op het overdadige Vegas lijkt.

Na 2,5 uur door de woestijn te hebben gereden zijn we denk ik 2 kleine (lees max 10 huizen) dorpjes tegengekomen, voor de rest helemaal niks.
Daarna het bord van Nationaal Park Death Valley waar natuurlijk een foto gemaakt moest worden.
Snel daarna dook ineens een oase op, met groen en palmbomen, daar is dus Funace Creek Ranch. Waar wij slapen.
Het zijn soort appartementen, 2 lagen op elkaar. Zie foto! Ziet er allemaal prima uit.
Na het uitpakken gelijk Zwemkleding aangedaan en het zwembad ingedoken. Het water was warmer dan lauw. Maar toch even lekker. Zonder slippers kan je hier echt niet lopen, dan verbranden letterlijk je voeten.
Na het zwemmen 2 pizza's besteld en maar Zibraski point gegaan. Daar met de ondergaande zon de pizza's gegeten. Was echt een prachtig gezicht. Lijkt wel een maanlandschap en iedere keer verkleurde de bergen weer.
Een flinke wind boven, echt een warme fohnwind.
Daarna werd het in een razendtempo donker en zijn we terug gereden.
De warmte zijn we nu toch wel een beetje zat, ook de kids geven dat aan. We kunnen het vochtverlies niet aangedronken krijgen.

Chris heeft nog naar de laptop gekeken en er een flinke klap opgegeven en wonderbaarlijk hebben we weer een scherm. (Voor hoelang het duurt).
Nog gezellig even uno'en met de kids en dan eens een keer op tijd ons bed in.

Morgen gaan we naar 20 graden koeler. Mammoth lakes, middenin de bergen

De Death Valley is wel wat anders dan Las Vegas. Dat jullie het landschap als een maanlandschap ervaren is goed te begrijpen. Zonde dat het Mac Book is gevallen maar niets aan te doen. Bedankt voor het verhaal ! Veel liefs en een hartelijke groet. Anneke.

Anneke 2017-07-22 06:57:21

Van de ene naar de andere wereld, Las Vegas is behoorlijk druk en eenmaal daarbuiten is het een wereld van verschil, maar toch ook weer leuk om dit nieuwe avontuur te lezen. Death Valley heeft misschien toch misterieuze krachten omdat het scherm nu ineens weer werkt, maar wel jammer van 'dat ding'. Lekker een dagje rustig aandoen na al het laatste 'shopgeweld' en dan weer op naar 'de kou' in de bergen, wij gingen toen ook naar onze bestemming hoger en tussen de bergen gelegen en je zag de temperatuur dalen... ook weleens lekker, groetjes en goeie reis!

Joop Stuij 2017-07-22 09:47:19

Wat een mooie foto's weer. En goed dat rust en drukte elkaar afwisselen! Laten jullie ook kleding achter in the States? Anders past het niet meer in de koffers😉.