Afscheid van de lodge, shoppen en een druk Washington

Verenigde Staten, Washington D.C.

Vanmorgen de wekker gezet, opgeruimd, ontbeten en de auto in om 9.15 uur. De laatste keer het challenging weggetje af en gelukkig zonder kleerscheuren op een asfaltweg belandt. Op naar het outletcentre... en wat is dat weer leuk, bij Tommy en Levi's goed ingeslagen en voor Twan nog een mooi trainingspak gekocht voor het nieuwe voetbalseizoen. Twan was het winkelen al snel zat en passen van kleding had hij al helemaal geen zin in. Maar uiteindelijk echt met leuke kleding verder gereden naar Washington.
Het was 16.30 uur dus middenin de spits reden we Washington binnen, wat een contrast met de rust in de ochtend bij de lodge. Chris moest echt wel even goed kijken met al die wegen links en rechts, gelukkig hebben we een goede navigatie. We reden door een prachtige wijk met mooie huizen, daarna door een iets mindere wijk om uiteindelijk bij ons Townhouse aan te komen. Het ziet er hier binnen en buiten allemaal prima uit, de wijk is gemiddeld denk ik, voor de standaarden hier. Wel hebben we overal tralies voor de ramen en worden we gewaarschuwd voor het feit dat je niks waardevols in je auto moet achterlaten.
In het huis aangekomen eerst gekeken wie waar gaat slapen, de kids op 1 kamer maar wel met ieder een eigen bed (anders wordt het echt ruzie), Alexandra en wij een queensize bed, 1.60m. en iedereens eigen kamers dus helemaal goed. Alles ziet er schoon uit.
Eenmaal gesetteld hebben we alle kleding die gekocht was opnieuw bekeken, kaartjes eraf gehaald zodat het gedragen lijkt. En uiteraard moest Emma ook gelijk van alles nieuws dragen, die kan dan echt niet even wachten.
Daarna de stad ingelopen, nog steeds 33 gr dus broeierig warm. De sfeer is weer heel anders dan New York, hier zijn meer terrasjes te vinden buiten en het oogt daardoor meer toegankelijk. We zitten vlakbij een ziekenhuis dus we horen wel weer die enorm harde/irritante sirenes. Op 10 minuten lopen een leuk eettentje gevonden waar we zelf onze maaltijd konden samenstellen. Ik nam platbrood met tomaten, groenten en pulled pork. Was heerlijk en eens wat anders.
Tijdens het eten ons verdiept in de 'Hop on Hop of' bus die we morgen willen pakken, we konden online al kaarten kopen via de site van Tripadvisor dus dat gedaan, morgen en overmorgen hebben we onbeperkt toegang tot alle buslijnen, plus kunnen we Madame Tusseau in en een avondtour door Washington. Dat laatste zou erg mooi moeten zijn namelijk. Morgen dus weer op tijd ons bed uit en genieten van deze mooie stad.

En weer een nieuwe uitdaging....... Inderdaad heel anders dan de dagen in de lodge met ook een ander uitzicht, maar ook wel weer leuk den ik. Weer geshopt.....dus iedereen blij, ben benieuwd hoor naar alle outfits. Nu eerst wat tot rust komen en dan op naar de big city, veel plezier in Washington!

Joop StuijEn weer een nieuwe ervaring 2019-08-02 07:36:58

Echt aardig van m’n schoonfamilie dat ik mee mag met de Hop on Hop off bus. Kreeg gewoon kaartjes in m’n app, dat is nog eens een leuke uitnodiging 😂

Jennie 2019-08-02 08:09:33

Ik kan me goed voorstellen dat jullie best nog even in de lodge hadden willen blijven, maar Washington lijkt me ook een erg mooie stad om te bekijken. Even schakelen weer... En wat leuk om ook daar in een huis te verblijven i.p.v. in een hotel! Heel veel plezier ook daar!

Dorinda 2019-08-02 08:09:59

Lekker geshopt zeg, Wendy wilt ook naar Amerika😄

Yvonne 2019-08-02 09:22:45

Ziet er goed uit!!

Lucia 2019-08-02 14:20:02

Wat een leuke en afwisselende vakantie is het toch ! Na de rust van het National Park nu weer een drukke stad op- gezocht. Super gaaf ! Geniet er maar van. Met veel plezier lezen we elke dag jullie reisverslag ! Wederom : gaaf. Hartelijke groet en veel liefs voor jullie allemal

Anneke 2019-08-02 15:14:53

Leuk weer gezellig een bbq. Mark heeft veel familie in DC wonen, een van zijn neven woont met zijn gezin op Chancellors Way NE. Zitten jullie daar in de buurt?

Leonie 2019-08-03 01:02:32

Wij zitten op NW dus dat is toch de andere kant van de stad denk ik....