Regen in Sedona

Verenigde Staten, Sedona

Vandaag eindelijk op een redelijk tijdstip wakker. Chris en ik om 7.00 uur en Emma en Twan pas 8.30 uur. De hele nacht verplicht in de airco geslapen, zonder was echt geen doen.
Wederom een strak blauwe, warme dag en we hebben in de schaduw van de camper ontbeten.
Daarna de kids en Chris naar het zwembad en ik de camper rijklaar gemaakt.
Totaal 277 km af te leggen vandaag. Best wel weer een stuk, maar ik dacht nog... als het zo soepel verloopt als gisteren dan is dat geen probleem....FOUT gedacht....

Het begon goed, eerst nog brood en melk gekocht bij de Wallmart en benzine getankt. Die was over de helft leeg dus zekerheid voor alles.
60 dollar ging er zonder moeite in, Chris heeft even een snelle rekensom gemaakt. Gemiddeld rijd de camper 1 op 4.
Dus daarna op weg, echt een rechtoe rechtaan weg. Zoals in de film Cars merkte Twan terecht op.
Lange rechte wegen met af en toe een afslag of een parkeerplaats.
Landschap eerst erg dor en droog maar langzamerhand toch wel groener en meer bergen.

Na een stop op 2/3 van de reis leek het mij leuk om te rijden tot Sedona, weer een FOUTE gedachte.
De navigatie had al aangegeven dat we over het laatste stuk lang zouden doen, nou dachten Chris en ik.. dat is vast verkeerd gedacht. Het gaat zo soepel, misschien is de navigatie abuis ivm tijdsverschil.
Het is niet de eerste keer dat wij denken slimmer te zijn dan de navigatie. Weer FOUT gedacht dus.
Al snel zie ik dat er wegwerkzaamheden aankomen en dat dat vertraging oplevert volgens de borden die dat netjes aangeven. Nog steeds naïef reed ik op die wegwerkzaamheden af. Ik moest van een ouder dametje stoppen, zij had een stopbord in haar hand.., na 10 min stil te staan komt er een 4Wiel Drive aan en die gebaard dat ik hem moet volgen, achter mij inmiddels een hele rij auto's.
Dus wij met z'n allen achter die meneer aan... nou, ik kan je vertellen... dit was hoogwaardige stuurmanskunsten die vereist werden. Eerst gingen we off road dus m'n servies heeft het zwaar te verduren gehad, met uiterste precisie geprobeerd heel over die off road te gaan. Maar het hield niet op, daarna moest ik tussen pionnen rijden die niet echt voor XL auto's bedoeld was. Dus 1 pion per ongeluk meegenomen. Daarnaast nog een bord met Bump erop meegenomen. Ik zat zo te letten op de weg waar die Bump nou precies zat dat ik de gil van Chris even had gemist en dus dat complete bord omvergereden hebt.
Maar gelukkig. De man in de 4wieldrive gebaarde dat ik hem voorbij moest.... opgelucht haalde ik adem. Geen zichtbare schade aan de camper dus maar gewoon weer ademhalen en verder gaan.
Weer FOUT gedacht... 50 meter nadat die man mij voor liet kom ik over een berg en merk ik tot mijn schrik dat ik bovenop een pas zit, laten we zeggen...van Zwitserland formaat, met haarspeldbochten, laaghangende rotsen etc.
Ik kon op dat moment niet stoppen, had nog steeds die file achter mij dus voelde de druk om toch maar door te gaan.
Op advies van Chris de camper op Tow Hill gezet (betekend dat hij zelf op de motor afremd) en toch de uitdaging maar aangegaan. Inmiddels regende het behoorlijk dus alles zat tegen.
Na een haarspeldbocht of 6 zag ik ineens een plekje waar ik kon stoppen en zette ik de camper aan de kant waar ik hem vervolgens ook nog voelde glijden in het grind, echt doodeng..
Chris wist niet hoe snel hij achter het stuur moest kruipen en we zijn onze weg vervolgd.

Maar helaas werd de regen alleen maar erger, en de prachtige uitzichten waren nauwelijks zichtbaar.
Wat een prachtig gebied moet dit zijn. Hopelijk is het morgenochtend droog want Sedona zelf is ook geweldig voor zover we het in de stromende regen hebben kunnen zien.
De camping is prachtig, ruim opgezet en uiteraard staat de ene na de andere enorme camper hier. Maar de campings zijn er echt op aangelegd, ruimte voor 10.
We staan aan de Oak Creek waar nogmaals gesproken de kids lekker kunnen zwemmen.
Maar nu regent het alleen maar pijpenstelen. Echt heel jammer maar dat is iets waar niemand iets aan kan doen. De gastvrouw gaf aan erg blij te zijn met deze regen, het was hard nodig.

Noodgedwongen in de camper gegeten vanavond, lekker hollandse kost. Boontjes, aardappelen en een hamburger. Smaakte prima. We hebben zelfs warm water in de camper dus konden binnen de afwas doen en Emma heeft zelfs gedouched in de camper. We zitten aangesloten op de waterleiding en riool dus dat ging allemaal prima.

Gelukkgi werd het rond half 8 droog en zijn we het dorp in gelopen, wat een leuk dorp. Wel heel toeristisch en het speelt in op het wilde westen en de indianen.

Daar lekker een ijsje gegeten en weer terug in het pikkendonker gelopen.
Morgen verwachten ze weer stralende zon.

Morgen gaan we een lange rit maken naar Grand Canyon, North Rim. Dat wordt onze eenvoudigste camping, zonder stroom. Vandaag alles getest betreft gas op de koelkast etc, de generator doet het mochten we toch stroom willen hebben, dit kost echter én benzine én 3 dollar 50 per uur dus als het even niet hoeft gaan we daar geen gebruik van maken. Ook geen WiFi dus als jullie morgen niks van ons horen....klopt...we zijn even van de radar.

Wat een spannende dag. Wat werd er veel van jullie stuurmans- kunst gevraagd . Gelukkig is het allemaal goed afgelopen ! Bedankt voor je verhaal. Veel liefs en een hartelijke groet.

Anneke 2017-07-12 07:07:53

Wat een dag! Dat heeft vast wat zweetdruppels gekost. Ik ben blij dat ik er niet bij was😉.

Arianne 2017-07-12 08:01:02

Er zit altijd wel een "net niet" dag in een vakantie. Je kan hem maar alvast gehad hebben. Morgen schijnt vast de zon weer

Yvonne 2017-07-12 08:01:17

Erg leuk om met jullie mee te reizen. Pfff ik kan mij voorstellen hoe je je gevoeld hebt; zo'n camper is ook serieus GROOT!! Ik blijf jullie volgen!

Simone 2017-07-12 09:05:26

Ondanks alle 'verkeersperikelen' toch weer heel aangekomen in Sedona, inderdaad een leuk plaatsje en mooie omgeving! Jammer van de regen....... maar dat is een 'buitje voor het stof' moet je maar denken, momenteel regen het hier ook flink. Veel plezier verder en geniet van de Grand Canyon!

Joop Stuij 2017-07-12 09:11:46

Knap gereden hoor, we hebben er zelf gestaan alleen kwamen wij van Sedona vandaan. We verbaasden ons ook dat ze zulke enorme lange stukken weg afzetten. En ja, er was op een gegeven moment geen weg meer en wij zeiden nog dat het met een camper eigenlijk bijna niet te doen was. Dus knap gedaan hoor! We hopen dat de zon snel weer gaat schijnen, heel veel plezier!

René en Dina 2017-07-12 10:05:27

Ik begin m'n dagen in Kroatië met het lezen van jullie verslag. Erg leuk! Net of ik er een beetje bij ben. Je hebt in elk geval goed kunnen oefenen met de camper. Vanaf nu is alles een makkie;)!

Dorinda 2017-07-12 10:23:29

Ha Jacolien Waar een avontuur! Stoer hoor! Kan nu alleen maar beter worden! Ben benieuwd wat jullie van de North Rim vinden! Het is echt prachtig daar! Ook als het onweer op komt ! Groet en goede reis 🚐

Sandra 2017-07-12 11:53:29

Knap gereden van je Jacolien! Klinkt als een aardig avontuur!!! Gelukkig heelhuids aangekomen! Goede reis verder en groeten aan allemaal!

Saskia 2017-07-12 13:55:24

Hihi wat een avontuur zeg!!😅😅 Gelukkig zijn jullie er zonder kleerscheuren vanaf gekomen😉! En heb je nog een beetje van het uitzicht kunnen genieten😳😬. Hopelijk geen regen meer vanaf morgen! Veel plezier nog!

Familie.Visscher.op.Droomreis 2017-07-12 15:50:25

Ondanks het (echt wel enge, getver zit hier met kippevel) avontuur is het daar wel echt heel erg mooi!

Corrine 2017-07-12 16:22:05

Wat spannend!!! Gelukkig goed afgelopen.... Landschap ziet er prachtig uit op de foto's, op naar de Grand Canyon!