Flink verslapen en op naar Lake Mead voor onze laatste nacht daar met de camper

Verenigde Staten, Boulder City

Vanmorgen werd ik wakker en dacht...wat is het al warm in die camper. Ik zag dat Twan op de mobiel van Chris een spelletje zat te doen en vroeg aan hem: hoe laat is het?
Mam, het is 11.15 uur .....WAT?! Dat is onmogelijk, we moeten 11.00 ur de camping af zijn anders zou er een extra dag berekend worden. Heb Chris nog nooit zo snel zijn bed uit zien komen, Emma wakker gemaakt en binnen 10 minuten waren we al onderweg. Zonder ontbijt maar dat kon later wel, we hebben toch alles bij de hand. Bij de receptie vriendelijk gezwaaid en weg van de camping. Daardoor niet even kunnen kijken hoe de Virgin River erbij stond na die regen, en ook geen afscheid kunnen nemen van ons huisdier, het hert dat er steeds rondliep.

Niks aan te doen, hadden we maar een wekker moeten zetten. Onderweg een boterham gegeten en al snel lieten we de bergen achter ons. De reis ging weer meer dan prima, echter dichter bij Vegas werd het een stuk drukker op de weg. De vrachtwagens mogen hier net zo hard als de auto's blijbaar en dat zorgt toch regelmatig voor gevaarlijke situaties. Berg af komen ze je voorbij denderen en berg op rijden ze met knipperlichten traag omhoog, om ze vervolgens dus berg af weer voorbij te zien komen...

De Hoover Dam wilden we natuurlijk bekijken, maar eerst moesten we door en security check, iemand kwam in de camper kijken, tot in het toiletje toe en Chris moest het propaan laten zien, en alle luiken buiten openmaken.
We mochten door, eenmaal daar geparkeerd te hebben vielen we bijna om van de wamte, we dachten dat we daar nu wel aan gewend waren maar dit sloeg echt alles. Wij denken dat het echt tegen de 50 graden was. Dus snel foto's gemaakt en terug de airco in.

Onze camping ligt 5 minuten van de Hoover Dam vandaan dus daar naartoe gegaan. Prima camping en aardige gastvrouw, dat is toch ook wel wisselend vind ik, sommigen staan erg chagrijnig achter de balie.... We hebben weer Full Hooked Up en een Pull Trough site wat betekend dat we er voorin inkunnen en als we de plek afwillen we er weer rechtdoor uit kunnen, alles is hier ingericht op campers.

Ineens zien we soort wervelwind achtige taferelen boven Lake Mead, met flinke bliksems er middenin, prachtig om te zien. De kids wilden dolgraag zwemmen in Lake Mead maar het weer is te onstabiel, helaas.
Ook hier is het zo warm dat we maar even binnen in de camper blijven in de airco. Maar wel met prachtig uitzicht op Lake Mead.

's Avonds voor het laatst gekookt in de camper, snijbonen met een worstje. Dat lukte wel weer buiten want het koelde gelukkig (iets) af. Het beloofde eigenlijk een saaie avond te worden, koffers inpakken en camper schoonmaken, zij het niet dat we engelse buren hadden die 4 jaar geleden naar New York verhuisd zijn en wel zin hadden in een avondje contacten met nederlanders.

Erg gezellig en uietindelijk moest ik om 22.30 uur alles nog doen. Maar maakt niet uit, het makkelijk contacten met amerikanen was toch lastiger dan gedacht. Amerikanen lijken toch wel erg op zichzelf op de camping. Een praatje is nooit een probleem maar gezellig bij elkaar zitten en een drankje doen was vandaag echt voor het eerst. Leuk gezin en de kids speelden verstoppertje en volleybal.

Nu is het inmiddels bijna half 12 en alle koffers zijn gepakt en de camper is grotendeels schoon. Morgen de laatste dingentjes nog doen....en toch maar de wekker zetten. Tussen 9 en 11.00 uur moeten we de camper inleveren in Hendersons en dan op nar Hotel New York New York in Las Vegas, ben benieuwd.

Zojuist lezen we op facebook dat er 9 mensen zijn overleden in Arizona ten gevolgen van Flash Floods.... zo gevaarijk is dat dus!

Hier wordt het vandaag ook warm maar we zullen de 50 niet aantikken denk ikšŸ˜„

Yvonne 2017-07-19 08:27:50

Uitgeslapen..... en ook verslapen, maar dat zullen jullie wel nodig hebben gehad na het paardrij-avontuur (en de hitte is natuurlijk ook vermoeiend). Jammer dat het eigenlijk te warm was op de Hooverdam, volgens mij stond het water ook erg hoog zo te zien. En natuurlijk ook weer een tijdzone. Lekker op de camping aan Lake Maed, onweer en een wervelwind, zo maak je eens wat mee. Camper inleveren in Henderson (wij waren daar in Sunset Station) en daarna op naar het hotel in Las Vegas (en daar waren wij in Circus-circus). Veel plezier daar!

Joop Stuij 2017-07-19 12:12:30

Die wervelwind was een heuse tornado ! Gelukkig is hij blijven hangen. Veel plezier in Las Vegas. Wat zullen jullie lekker uitge- rust zijn door dat lange slapen ! Bedankt voor jullie verhaal. Veel liefs en een hartelijke groet !