Zwemmen, Antelope Canyon en hot, hot, hot

Verenigde Staten, Page

Vanmorgen om 7.30 uur was het al enorm heet, dat beloofd een warme dag te worden. De airco heeft heel de nacht aangestaan en dat was maar goed ook. Internet op de camping is beroerd dus ik krijg de blogs maar niet weg, helaas. Komt wel weer op de volgende camping hopelijk.

Sinds we staan op deze camping ligt er al een dood konijntje op de rand van ons plekje, ik had bedacht even naar de receptie te lopen en te vragen om het weg te halen....echter was de rest het daar niet mee eens, want 3 van de 4 willen het konijntje vanavond op het kampvuur cremeren, van wie zullen ze die lugubere gedachtes nu hebben?? Nou, niet van mij!!!
Afijn, vanmorgen lag er nog maar een half konijntje, al half opgevreten door een dier zeker nog onsmakelijker dan dat het al was. Het onderwerp maar niet opnieuw aangekaart...

Vroeg ontbeten en met de kids naar het meer. Alleen in het water was het uit te houden dus rond half 12 weer terug naar de camper. Het was zo heet dat alleen in de camper met de airco aan het uit te houden was. Even een siësta gehouden en daarna gegeten en ons klaar gemaakt voor de Antelope Canyon, erg veel zin in want het moet prachtig zijn. Wel benieuwd hoe we het gaan doen met de warmte. Gezien onze ervaring met Emma gisteren.

Eenmaal in Page aangekomen bij deTour Guide kregen we eerst een indiaanse dans te zien. Antelope canyon is eigendom van de indianen en die begeleiden dan ook de tour.
We moesten achter in een jeep gaan zitten, voor de kids al prachtig dus. Al snel gingen we off road en konden we zand happen, in een enorm tempo reden we over zandduinen en regelmatig kwamen we los van ons bankje. Het kon Twan niet hard genoeg gaan, voor hem was de dag al geslaagd.

Daarna kwamen we aan bij de canyon, eigenlijk een diepe kloof tussen 2 grote rode rotsen. De naam Antelope Canyon is te danken aan de antelopen die hier vroeger leefden. Eenmaal binnen liet onze gids zien hoe we het beste foto's konden nemen en was erg hulpvaardig. Maar wat een prachtige kleuren.... door het zonlicht was het een mooi kleurenspel en de rotsen zagen er dan ook prachtig uit. Na 45 min waren we door de kloof heen en speelde de gids nog een lied op een traditionele indiaanse fluit.
Hij gaf aan dat vóór 1990 de Antelope Canyon puur recreatief gebruikt werd door de indianen zelf, daarna werd de plek ontdekt door een fotograaf en die kon van die prachtige foto's maken dat het omgedoopt is tot een touristische plek. Je mag hier niet heen zonder begeleiding van de indianen zelf.
Ik heb wat foto's geselecteerd, thuis ga ik op mijn gemakje de allermooiste eruit halen, heb er zeker 100 gemaakt daar!

Daarna terug naar de camper, en door Page heen gereden. Blijkbaar een enorm religieus stadje, als je Page namelijk inrijdt word je via een bord welkom geheten namens de kerken. We hebben 11 kerken naast elkaar geteld (en ze stonden ook echt letterlijk naast elkaar), voor de geïnteresseerden, het waren de volgende kerken:
First Baptize Church
All Nations 7 Days Church
Church of Jesus Christ of the last 7th day
Mary Katholic Church.

Nadat we bij de Mc Donalds kip nuggets hadden gegeten (was puur en alleen voor de WiFi zodat ik het verslag van de dag ervoor kon verzenden) zijn we terug gereden. We kwamen nog langs de dam die ervoor zorgt dat Lake Powell een kunstmatig meer is. Wat een enorm bouwwerk die dam, echt indrukwekkend.
Eenmaal terug op de camping hebben we weer heerlijk gezwommen in het meer, gelukkig was het iets minder warm.
Daarna terug naar de camper en tja, 3 tegen 1, dus het konijntje is gecremeerd, ik heb er maar niet bij staan kijken.
Niemand had trek om te eten in die warmte dus hebben we weer aan het kampvuur gezeten en sterren gekeken. Nog een chippie en wat drinken en niet te laat naar bed. Het was lekker 2 dagen ergens gestaan te hebben maar we hebben het ook wel gezien daar, dus morgen op naar Bryce National Park!

So nice to follow your adventures (too lazy to change my iPhone to Dutch).

Leonie 2017-07-16 03:34:27

Wat gaaf allemaal! Uhm behalve dat konijntje dan😅. En echt prachtige foto's! Geniet nog van jullie reis en wij wachten op het volgende verslag👍🏻😉

Familie.Visscher.op.Droomreis 2017-07-16 04:49:49

Wauw! Wat een prachtige foto's.

Corrine 2017-07-16 07:11:05

Schitterend. Geniet van je reisverslag Jacolien. Nou ja.... op het konijnverhaal na dan.

Janny 2017-07-16 07:22:20

Wat hebben jullie veel gezien ! Wat een prachtige foto"s Fijn dat Emma wat beter tegen de warmte kon ! Echt een avontuurlijke vakantie ! Bedankt voor je verhaal. Veel liefs en een hartelijke groet.

Anneke 2017-07-16 07:58:26

Wat een mooie foto's. Vooral die met het oog vind ik heel bijzonder. Een heel andere wereld. Wat hebben jullie al veel gezien in die ene week.

Ma Honkoop 2017-07-16 08:23:35

Wat een hele mooie foto's, ook waar jullie allemaal op staan. Ik wist niet dat jij van wandelen hield. Heb je zat horen mekkeren als we gingen wandelen

Pa Honkoop 2017-07-16 08:37:35

Was dan weer een mooie maar warme dag vol belevenissen, een konijntje waar de helft van overbleef en later in rook opging. Dwars door de canyon heen met een jeep, al de mooie foto's (fantastisch hoe het zo kan ontstaan) en de 11 kerken met uiteindelijk toch maar een bezoek aan Mac Donald....... leuk!

Joop Stuij 2017-07-16 08:39:16

Wat leuk die verhalen en foto's. Schitterend!! Echt indrukwekkend.

Ariea 2017-07-16 09:11:02

Antilope canyon is inderdaad ongelofelijk mooi. De foto's geven een indruk die niet te vergelijken is met wat je echt ziet daar. Je moet er geweest zijn om de schoonheid van de Canyon echt te zien. Voor ons was het ook zo'n onbeschrijfelijke ervaring toen. Gaaf om alles weer zo mee te beleven nadat je er zelf ook eens geweest bent. Geniet ze daar alemeel ....