Een heeeele lange dag! En nu echt einde vakantie.

Nederland, Sliedrecht

Vanmorgen, zo voelt het maar het is eigenlijk gisterenochtend, om 8:30 uur de wekker gezet. Om 9:45 uur zaten we met alles erop en eraan in de auto.
Het was gelijk al druk op de weg en ondanks dat we bijna 2 uur extra rijtijd hadden ingecalculeerd viel het toch best tegen. We kwamen veel tolwegen tegen en dan moesten we contant betalen. Met credit was niet mogelijk. Dus dat hield behoorlijk op. Nog een keer extra wezen pinnen omdat we niet op gerekend hadden om zoveel tol te moeten betalen contant.
We reden langs grote steden als Baltimore en Philadelphia. Een erg drukke route. Zelf zat ik op de derde rij omdat niemand zich vrijwillig had aangeboden om naast de koffers te zitten. Echt een prima plek en heb zelfs ruim een uur geslapen. Emma heeft er een foto van gemaakt en ik heb beloofd deze in het blog te zetten. Het was voor Alexandra en Chris continue inspannend rijden. In totaal 5 uur gereden.

Aangekomen bij New York zagen we de prachtige skyline weer en ook het verschil tussen Uptown, Midtown en Downtown Manhattan. Ook reden we over een enorme brug met een Lower Level en een Upper Level. Een dubbele weg boven elkaar. Bijzonder om te zien.
Uiteindelijk 4 uur voordat we zouden gaan vliegen de auto ingeleverd. We hebben in totaal 1600 mile gereden. Dus dat is netjes voor 2,5 week. Zoals beloofd aan de kinderen, minder rijden en meer rustmomenten.
Het inleveren ging weer heel snel en soepel. Daarna konden we met de airtrain (soort metro) naar de juiste terminal. JFK is enorm en de terminals liggen best ver uit elkaar. We waren dat in Los Angelos wel gewend echter daar werd je met een bus van terminal naar terminal vervoerd. Dit vonden we toch sneller en handiger gaan.
Ruim op tijd de koffers kunnen inleveren en ingecheckt. Door de douane, is toch altijd weer een gedoe. We moesten zelfs onze schoenen uit doen. Chris had een ‘telefoonlader draadje’ in zijn broekzak achtergelaten en moest meteen aan de kant voor verder onderzoek. Ook Alexandra werd gefouilleerd. Maar er zonder kleerscheuren verder doorgekomen. Daarna even wat winkeltjes bezocht en nog wat gegeten.
Stipt op tijd het vliegtuig in, de vlucht ging op wat turbulentie na, soepel. Chris en ik
hebben toch wel wat geslapen, de kids hebben non stop filmpjes gekeken en
Twan heeft Dammen ontdekt op het entertainment systeem waar hij zoet mee was.

Op Londen Heathrow moesten we weer door security, het was behoorlijk druk. Ook daar weer gedoe om door de poortjes te komen maar weer gelukt. De koffers zouden automatisch doorgelinkt worden naar Amsterdam. Bij de gate aangekomen konden we gelijk boarden. Alles soepel tot nu toe. Die vlucht van Londen naar Amsterdam was niet prettig, erg kort en de vermoeidheid sloeg wel toe op dat moment. Daarna wachten op de koffers. 4 van de 5 koffers waren binnen echter mijn koffer kwam maar niet. En dan krijg je al een onderbuik gevoel dat het niet klopt. En ja hoor, mijn koffer kwam niet. Ter plekke er gelijk achteraan gegaan, mijn koffer blijkt nog in Londen te liggen. Ik baalde behoorlijk, je bent moe en kan dat dan net niet hebben. Echter geprobeerd even te relativeren, de koffer zou opgestuurd worden naar huis. Waarschijnlijk morgen. Gelukkig is het op de terugweg en niet de heenweg en er zit met name vuile was in. Hoe erg kan het zijn. Twan was wel in tranen want zijn beer zit erin, waar hij altijd mee slaapt. Maar ja, niks aan te doen.

Opa Joop en oma Marla stonden ons op te wachten, superlief. Zij hebben de kids en Alexandra meegenomen met de auto. Op de achterbank vielen Emma en Twan gelijk in slaap.
Zelf ben ik met Chris met de Intercity Direct treinverbinding naar huis gegaan. Binnen 1 uur thuis, ideaal.
Gelijk even de belangrijkste boodschappen bij de buurtsuper gedaan en toen we terugkwamen waren de kids ook al thuis. Koffers uitgepakt, nog geen was gedraaid want die heb ik nu nauwelijks.
Nu hangen op de bank en ogen open houden. 2 jaar geleden hadden we wel een middagdutje gedaan en vervolgens werd de eerste nacht een drama. Om 1:00 uur ‘s nachts zaten we toen te ontbijten. Dus nu een andere aanpak proberen.

We kijken terug op een heerlijke vakantie. Jullie allemaal bedankt voor het meelezen en meeleven. Dat vinden wij dan ook weer ontzettend leuk. Tot ziens in het volgende blog? Misschien wel weer over 2 jaar..... we gaan het zien!

Ik heb net veel plezier jullie reis mee gemaakt door de leuke blogs. Heel plezierig. Dank je.

Frans van Eijk 2019-08-06 16:27:05

Was weer leuk om jullie te volgen. Jullie hebben leuke gezien en gedaan. Geeft weer een ander beeld als de west kust van de USA. We kijken uit naar de volgende trip. Ps die van ons in in november naar de USA.

René en Dina Korevaar 2019-08-06 16:29:01

Als je melatonine in huis hebt, kun je het beste om 22.00 een 3mg dosis nemen. Je hebt dan niet zoveel last van je jetlag. Wij reizen elk jaar op en neer naar Florida en na zo'n vliegreis hebben we een stuk minder last als we Melatonine hebben genomen. Je blog heb ik met veel plezier gelezen en het was net of ik met jullie mee mocht. Heerlijk.

Ineke Koot 2019-08-06 16:32:28

Bedankt voor de leuke blogs!!

Yvonne 2019-08-06 16:33:04

Bedankt voor het meebeleven van jullie vakantie! Jacoline wat kan jij geweldig schrijven. Net of we er ook een beetje bij waren;-)

Gert en Marry 2019-08-06 17:01:02

Genoten van jullie mooie reis en blog. Weer een ervaring rijker!!

Simone 2019-08-06 17:09:18

En ook weer een belevenis om naar ons ‘koude kikkerlandje’ af te reizen. Het was inderdaad voor jullie een lange en vermoeiende dag, maar het is ook fijn om jullie allemaal weer veilig en wel hier te hebben. Fijn dat de terugreis goed is verlopen, alleen jammer van die koffer..... heb je tenminste morgen ook nog een dag plezier van een volle vakantiekoffer. Hoop dat jullie een goeie nacht hebben en morgen gezond weer op zonder al te veel last van een jetlag! Tot de volgende vakantie, dan lezen we weer mee!

Joop Stuij 2019-08-06 17:49:26

Zojuist telefoontje gehad dat mijn koffer vanavond nog thuisbezorgd wordt. Eind goed al goed😀

Jacolien Stuij 2019-08-06 17:51:57

Eind goed al goed! Lekker om weer thuis te zijn toch! Prima einde van een leuke vakantie!

Lucia 2019-08-06 18:50:31

Wat fijn te horen dat jullie weer veilig en wel op Nederlandse bodem zijn. Wat hebben we genoten van jullie verhalen! Beer heeft nog even een extra vakantiedagje in Londen maar morgen of overmorgen is hij vast weer thuis. Tot gauw!

Patricia 2019-08-06 19:00:42

Wat fijn dat jullie weer thuis zijn en dat op de koffer na alles voor- spoedig is verlopen. Met veel plezier heb ik jullie blog gelezen ! Elke dag opnieuw zo'n leuk verhaal. Heel hartelijk dank Jacolien en Emma. Tot spoedig ziens

Anneke 2019-08-07 05:52:47

Wat leuk om jullie verhalen elke dag te lezen. Zo konden wij ook meegenieten van jullie reis. Fijn dat jullie weer heelhuids terug zijn en dat de koffer ook weer terecht is, kan Twan ook weer rustig slapen.

Richard 2019-08-07 20:43:16

Het is heerlijk om te reizen en zoals voor ons om mee te reizen. Ook is het altijd weer fijn om in eigen huis te zijn. Blij dat de beer ook weer veilig thuis is ♥

Leonie 2019-08-08 01:25:21

Ik had achterstand met jullie blog, leest niet lekker op je telefoon. Net het hele verhaal op de laptop gelezen: wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt en veel gezien en meegemaakt. De jetlag zal inmiddels wel over zijn, dus lekker nagenieten!