Bryce Canyon en de Hiking bij Sunset Point

Verenigde Staten, Bryce Canyon

Vanmorgen pas half 9 wakker, heerlijk eens even wat langer kunnen slapen. Na het ontbijt de camper rijklaar gemaakt en op naar Utah, Bryce Canyon. Na alle haarspeldbocht perikelen heb ik niet meer gereden, maar ik ben een grtoe meid. dus met volle moed weer achter het stuur, de reis ging heel goed, incl bochten en bergen, ik kan het dus blijkbaar wel!
Op de camping aangekomen hebben we weer een full hooked up place, dus met alles erop en eraan. Ik hou ervan!
Met de camper mag je lang niet overal komen dus werd ons geadviseerd de shuttle bus te nemen het park in, het busstation vlak voor de camping, ideaal.
We zijn een tijdszone over gegaan, dus het is hier 1 uur later dan in Page, geen tijd te verliezen dus. Gelijk de bus ingegaan en het park in, is trouwens allemaal gratis. We hebben eenmalig 80 dollar betaald voor een Annual pass en dan mag je ongelimiteerd de nationale parken in. Daar zit dus een service aan vast, zoals gratis gebruik maken van de bus.
Bij sunset point zijn we uitgestapt en werden we gelijk blij verrrast van het prachtige uitzicht. Er waren overal Hoodoos te zien, dat zijn pilaarachtige rotsen. De indianen geloofden dat de hoodoos overleden mensen waren die slechte dingen hadden gedaan in hun leven en versteend waren door de geest van de coyotes. We hebben daar een Hiking (wandeling) gedaan, eerst flink afdalen om vervolgens al puffend weer terug te lopen de berg op (Twan liep wel als een kiviet naar boven, zonder enige moeite), ongeveer 1,5 uur weggeweest, wat een prachtige uitzichten... zie foto's.
Helaas was het wel bewolkt, we hebben enkele spatjes regen gevoeld, morgenochtend gaan we heel vroeg nogmaals het park in en hopen we blauwe luchten te zien.

Eekhoorntjes en prairie hondjes volop gezien en een paar prachtige foto's van kunnen nemen, ze zijn helemaal niet schuw en mensen gewend.

Na de hiking terug naar de camping. De buschauffeur maakte er echt een sightseeing tour van en liet ons nog herten en ezels zien die losliepen in het park.

De kids het zwembad ingegaan en ik heb mijn blog van vandaag alvast getypt, Chris heeft lekker een pasta gekookt. De temperatuur is rond de 25 graden, we zitten vrij hoog dus de airco kan eindelijk eens uitblijven, echt even een verademing.

Na het eten zijn we naar de Ruby's inn gegaan, een hotel, een Inn, een supermarkt en een restaurant in 1.
Ook hebben ze geprobeerd een stukje wild west na te bouwen in de vorm van souvenir winkeltjes, erg leuk om te zien en het was er gezellig druk.
We horen veel Duitsers, Denen, Belgen... we zijn dus zeker niet de enige Europeanen. Naast ons staat een NL gezin.
Daarna de afwas nog gedaan. Dat doen we eigenlijk altijd in de camper. Die is van alle gemakken voorzien, zoals warm stromend water, ruime aanrecht etc. Geen reden dus om naar de gezamenlijke afwasruimte te gaan.
Chris heeft, volgens traditionele rolverdeling (haha), weer een vuurtje gestookt. We beginnen er aan te wennen om 's avonds een vuurtje te maken. Ondanks de waarschuwingen over High Risk betreft bosbranden mogen we wel vuurtjes stoken op de campings.

Morgenochtend willen we om 7:00 uur het park in met de camper. Het tweede gedeelte van het park is namelijk wel toegankelijk voor ons kwamen we vanavond achter. Dus dan gaan we hier vroeg heen en hopen Bryce te gaan zien met een blauwe lucht in de vroege morgen. Heb goede hoop want inmiddels kunnen we weer sterren kijken, zo helder is het weer.

Daarna op naar Zion National Park, ongeveer 150 km verderop waar we 2 dagen blijven. Die camping is daar weer heel eenvoudig, maar wel met elektriciteit. Geen WiFi dus het wordt weer even stil vanuit onze kant. Volgens de berichten is het daar weer 40 graden, dus nu genieten we nog even van deze temperatuur.
Het paardrijden staat op het programma in Zion voor Emma en mijzelf. Ben nu al moed aan het verzamelen.....

Wauw, wat een prachtige foto's weer!

Rebecca 2017-07-16 20:29:09

Alweer zo'n prachtig verhaal. Wat leuk toch dat we jullie kunnen volgen ! Leuk dat jij ook weer hebt gereden. Inderdaad ook een grote meid ! Bedankt voor de prachtige foto's Veel liefs en een hartelijke groet, Anneke en John.

Anneke. 2017-07-16 20:49:53

Stoer van jou Twan dat jij zo goed kan lopen.Dat kon je moeder ook tot een bepaalde leeftijd en toen had ze er geen zin meer in. En een mooie foto van jullie samen bij Sunset_point, alleen lijkt het dat Twan een beetje boos kijkt. Knuffel voor jullie allebei.

Opa Jaap 2017-07-16 20:53:34

Wat leuk om jullie zo te volgen en al die bekende plekjes weer te zien. Die wandeling hebben wij ook gedaan en het is er echt zo mooi, dat is eigenlijk niet te beschrijven. Wat goed van Twan dat hij zo snel omhoog liep, wij hebben bij iedere bocht in de schaduw staan puffen. We hopen dat jullie morgen zonnig weer hebben want dan komen de oranje kleuren zo mooi naar boven.

famkorevaar.op.reis 2017-07-16 22:36:04

Nog even je verslag gelezen voordat het hier bedtijd is...... goed van Twan dat hij met gemak die berg opwandelde (ook knap van Emma hoor!) Leuke foto's! Veel plezier in het park en succes met paardrijden! Doei en ....... welterusten!

Joop Stuij 2017-07-16 23:22:17

Jullie maken eendrachtige reis, leuk om te lezen en veel bekende plekjes te zien. Geniet nog lekker. Groet uit zonnig Nederland

Ger 2017-07-18 11:48:43

Blijft leuk om te lezen, wat een prachtig landschap!