Laatste zeildag

Canada, Kingston Yacht Club

We konden het nog steeds niet geloven maar het was echt want Sep lag gewoon tussen ons in en Linda en Luuk op de grond. We zijn na het ontbijt met z'n allen naar de haven gegaan. Vandaag was er veel wind voorspeld en die was er ook. We kwamen op de haven en daar liepen al hele grote golven. Het was lager wal.
De jongens hebben ons uitgezwaaid en zijn daarna Kingston in gegaan.
Er waren drie wedstrijden gepland dus we konden onze borst nat maken. Als je dan het water op gaat is het wel even wennen maar als je dan een halfuurtje bezig bent dan weetje niet beter. De 1e start ging weer perfect en we konden ook heel goed meekomen in het veld.. Aan de wind leek het af en toe dat ze met 10 emmers tegelijk water tegen ons aan stonden te gooien en voor de wind met de spi erop was het echt laag vliegen wat we deden. Wat en snelheid geweldig maar ook heel spannend of we de boot rechtop konden houden. Net voor de finish trokken we onze spi kapot. We eindigden als 16 e. Gauw de andere spi aangeslagen en daar gingen we weer voor de 2e pot. Dit ging nog beter als de eerste en we werden 10e. Jammer dat er op de finish er nog een voorbij liep. Er waren hele spannende momenten en er waren ook veel boten waar dingen afbraken of scheurden of boten die plat gingen.
Bij de 3e pot waren dan ook minder schepen aan de start. Onderweg kregen we ook nog eens een bui met nog meer wind over ons heen en dat was te veel voor onze spinnaker val. Toen we de spi net binnen hadden sloeg er voor ons iemand over boord bij een Duits team. Dus wij erop af het bleek Arianne te zijn. We trachten haar aan boord te krijgen maar dat mislukte ,we gingen te hard langs haar. Gelukkig was er een team achter ons waar het wel lukte. Inmiddels waren er een stuk of 11 schepen uitgevallen dus besloten wij verder te varen en geen risico's meer te nemen. We eindigden als 12e. Tom moest zo nodig dat hij al plassend over de finish ging. We waren alle 3 bekaf.
Nadat we weer wat op adem waren gekomen hebben we de boot afgetuigd en op de trailer gezet.
Ellen en de kids waren ook versleten dat zij naar het huis zijn teruggegaan en daar hebben gegeten en toen vielen hun ogen snel dicht.
Om 7 uur begon het dinner met daarbij de prijs uitreiking. Dat was erg gezellig en we zijn 18e overal geworden.
De laatste dag heeft voor ons alles goed gemaakt. We hebben kunnen laten zien dat we heel goed mee kunnen komen in het veld.
Morgen gaan we de boot verder klaar maken voor het transport naar Nederland.

Whow mannen goed gedaan hoor!! Zeker iets om trots op te zijn en ja jullie zijn gewoon hard weer zeilers echte bikkels toch? En misschien nog even garantie claimen op die spi haha. Ga lekker uitrusten en nog fijne dagen. Liefs van ons

josette 2016-09-18 13:29:44

Super trots!!!!

maris 2016-09-18 14:11:07

Goed gedaan mannen! Jullie mogen trots zijn! Weer mooie en zware ervaringen op het lijstje erbij :) Heeeeel veel plezier nog even met z'n alle! Tot snel weer in ons mooie kikkerlandje. Lieve groeten van ons allemaal.

De 4 vd steltjes 2016-09-18 14:23:26

Congratulations, een mooi resultaat om trots op te zijn! πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ˜˜

Syl 2016-09-18 16:19:15

Heel knap gedaan in deze omstandigheden!! Nog fijne dagen toegewenst!!

Marleen en Danker 2016-09-18 19:21:05

Geweldig wat een prestatie.. Jullie kunnen zeker trots zijn hoor Nog een paar fijne dagen en tot gauw. groet WB

willem en bep 2016-09-18 20:19:03

Hoi zo wat geweldig geweest voor jullie en knap gedaan met het zeilen jullie kunnen trots zijn wat je heb gepresteerd en je reis ook heerlijk om te lezen nou ben benieuwd naar de verhalen geniet nog van de laatste dag daar en een goede terug reis wij gaan maandag weg tot ziens groetjes Nico en Joke

Nico en Joke 2016-09-21 08:55:14

Goed gedaan mannen! Hopelijk geen boeten gekregen voor dat ongep(l)aste gedrag van Tom! πŸ˜‚

Bas 2016-09-21 09:36:44

Hele toffe foto's trouwens!