Cairns Tour door de regenwouden

Australië, Cairns Airport

Vandaag konden we gelukkig wat later opstaan (06.30) we hebben lekker ontbeten en werden om 07.35 opgehaald. Na nog een paar mensen opgehaald te hebben werden we bij het historische station van Cairns gedropped.
De 125 jaar oude trein stond al klaar. We mochten in de laatste wagon want dan heb je in de bochten het beste uitzicht. De trein reis is ongeveer 37 km lang en heeft 15 tunnels en 55 bruggen. Het eindstation” Kurunda” ligt 327 meter hoger. Onderweg zitten nog een paar stops bij 1 stop mag je even uitstappen om van het schitterende Regenwoud met een waterval te genieten. Na 2 uur ben je boven op een mooi oud station met een mechanisch seinhuis, maar dan word je overstelpt met Souvenirs winkeltjes , dat is wel een beetje jammer. We hebben koffie gedronken en een lunch pakket gekocht en zijn 2.5 uur later met een kabelbaan weer afgedaald. Onderweg hebben we lekker onze boterhammetjes opgegeten (psst mag eigenlijk niet). Ook dat was fantastisch om boven die bomen van ongeveer 50 meter te zweven.
De hele rit duurt 1.5 uur een is 7.5 kilometer lang.

Aan de voet licht een Aboriginal dorpje waar je kunt zien en horen hoe het in Australië ooit is begonnen. Er worden diverse presentaties gegeven over bosmedicijnen, speer gooien ,didgeridoo spelen ,boemerang gooien met als klapstuk een voorstelling door aboriginals gegeven. Wel leuk maar toeristisch.
Om 15.40 stond de bus weer klaar en waren we om 16.15 weer in het Hotel. Nu even relaxen met een drankje en nog wat eten.
We gaan weer vroeg onze kooi in want vannacht worden we om 4 uur opgehaald om ons vliegtuig van 6 uur terug naar Sydney te halen.

ehhh wel genieten en af en toe ook eens echt uitslapen he, zo komen jullie doodversleten weer thuis, lieve groetjes

Pieter, bibi en Jeannette 2016-08-10 10:48:20

Wat een mooie reis! Super om zo te kunnen mee genieten met jullie. Lekker hè. ... af en toe uitslapen. .. geniet ervan x

maris 2016-08-10 11:21:46

Zo mooi . Liefs Teuni

Teuni Klerk Vogelaar 2016-08-10 11:39:26

Wat leuk dat Tom er ook was.... Met speer en al. Schitterend weer hoor. Xxx

josette 2016-08-10 14:31:12

helemaal te gek wat een schitterende dag weer. en uiteraard weer hele mooie foto,s. we genieten mee hier. pas goed op jullie zelf en tot het volgend verslag. gr.WB

willem en bep 2016-08-10 17:43:42

Wederom een prachtig reisverslag ,het wordt hier in het koude kikkerlandje bijna een verslaving om jullie verslagen te lezen en te bekijken . Met een klein beetje jaloezie ,maar zoals jullie weten is het jullie van harte gegund. Wij zijn net terug uit Madeira super geweest prachtig eiland . Hedden er geen dag langer moeten blijven,jullie zullen het niet geloven maar er woeden nu gtote branden ,met doden en gewonden duizenden mensen geëvacueerd geen vliegverkeer meer mogelijk. Dus jullie snappen wel dat we blij zijn om weer thuis te zijn ....... Lieve gr cas en jenny

Cas en Jenny 2016-08-10 20:15:29

Hè dude, no worries :-) Mooi daar hè! Ik heb wel eens gehoord dat die mooie bomen 'lopen'. door nieuwe wortels die uit schieten en oude die afsterven schijnen die bomen dus te 'lopen'. Nu maken ze de toeristen in Australië wel meer dingen wijs hoor dus ik weet niet of het echt waar is... Hebben jullie in de avond al de tree frog gehoord? (Te herkennen aan Heel hard kwaaaaaaak) En wat me ook is wijs gemaakt: er springen reuze padden rond, als je er 1 ziet moet je hem doden (vraag maar eens aan een local)

Elluuuh 2016-08-10 20:49:13

Prachtig weer wat jullie allemaal zien onderweg, en zo'n reis per trein lijkt me echt schitterend!