Op naar San Francisco

Verenigde Staten, San Francisco

Zo op naar San Francisco.
Vanmorgen om 8.30 met de taxi naar de Magluv dit is de trein die door magnetisme geheel gaat zweven. De taxi driver wilde ons naar het vliegveld brengen ,maar na een dicuddie met de kaart e bij gat hty. Dit was echt een belevenis de trein brengt je in 7 minuten met een snelheid van 430 kilometer naar Pudong Airport.
Op de luchthaven was het kei druk, maar met mijn pasje waren we weer snel ingecheckt en door de douane. Nog even een bakkie koffie in de Business lounge gedronken want we moesten toch weer 11 uur vliegen. Swaas dacht eindelijk van die chinezen af te zijn maar bij de Gate zat het weer vol met chinezen die ook allemaal naar San Francisco gingen.
Bij het boarden kregen we een upgrade naar business class dit was echt helemaal top (bedankt China Eastern). Lekker de ruimte en languit onder een dekbedje kunnen slapen. Dat laatste ging wat minder maar ja films en spelletjes genoeg. We vertrokken iets te laat 13..30 en landen om 09.50. We zijn de datum grens over gegaan dus komen we eerder aan als dat we weggegaan zijn.
De bagage en de douane ging super snel. Nog even gekeken of we zondag de huur auto in de stad konden ophalen en dat kan waarschijnlijk. Dat scheelt weer een rit naar de Airport.
We hebben vervolgens de trein naar het centrum genomen en dat ging supersnel en erg relaxed zeker toen we uitstapten midden in het centrum en we vervolgens nog maar 100 meter moesten lopen.
Het Hotel is helemaal goed en nu maar weer verkennen in San Francisco. De straat uitlopen en dan gelijk tegen de beroemdste tram van San Francisco aanLopen. Wij natuurlijk mee, weer een aparte belevenis, de heuvels op naar Fischers wharf. Wat een gezellig sfeertje, muziek, boten, haven, helemaal gezellig. Ook nog 2 van die super racemachines net als in Aukland ook weer vertrouwd om een paar Grand Banksen te zien liggen. We wilden graag een boot boeken naar Alcazar eiland, maar dat feest gaat mooi niet door, vol geboekt tot 7 sept. Erg jammer, maar niks aan te doen.Wel een boottocht langs het eiland, dat gaat hem zeker worden.Ook een fietstocht!! We houden jullie op de hoogte. Na een heerlijke wandeling bij de Wharf, een drankje en een tocht terug met de tram, vonden we een gezellig jazzy restaurant met life muziek. Lekker gegeten maar nu vallen de luikjes dicht. Twee keer genieten van 25 augustus dat is een hele ruk voor deze wereldreizigers.

Ziet er beter uit dan waar wij altijd zitten 😁😁😁

Jenny en Cas 2016-08-25 22:10:41

Lieve Swaas en Han Even de tijd van jullie in schema brengend is een ware puzzel . Oké jullie je dag gemaakt en ineens is t 9 uur vroeger . K hoor Han al zeggen dat is een meevaller is t ineens fijn vroeg . Hier donker en 22 uur 30 en bij jullie 13 . 30 . Vast brengt een maaltijd en even rust jullie weer in t ritme . Een grote mooie stad nu San Francisco , fijne dagen en we blijven genieten van jullie mooie verslagen . veel liefs en fijne dagen daar , Teuni

Teuni Klerk Vogelaar 2016-08-25 22:37:28

Da's lekker zo'n upgrade. Veel plezier tijdens het volgende gedeelte van jullie reis! 😘

Syl 2016-08-26 00:45:27

Bericht is nu aangevuld en foto van mooie tram erbij . Wat een verschil met China , k begrijp het goed dit is sfeer en weer verstaanbaar . Dus echt de dag 2 x gemaakt , k vind knap , maar klopt om in t ritme van uren te komen , Jazmuziek en een geweldigen stad , zeker weten jullie beginnen en te wennen en genieten van echt geweldige ervaringen van opzoeken van de mooiste gebouwen en alles . Fijne dagen en weer veel liefs , Teuni .

Teuni klerk Vogelaar 2016-08-26 07:32:42

Hallo fijn dat ook deze lange vlucht weer soepel verlopen is. Nu weer gewoon je verstaanbaar maken is toch wel fijn.... Wat een geluk dat het met de tram naar beneden goed is gegaan..in films gaat het nog wel eens mis haha. liefs weer van ons

josette 2016-08-26 12:53:11

dat is lekker, super relaxed de datum grens over in een vliegtuig. mooie foto,s ..... we genieten weer mee.

willem en bep 2016-08-29 20:17:12

Hoi, alsnog van harte gefeliciteerd - 39 jaar!! Wij genieten al weken van jullie verslagen en de laatste week extra, omdat wij hier ook geweest zijn en alleen maar bekende foto's voorbij zien komen, mooi hè !! Geniet nog van jullie verdere reis en heel veel gr.van ons, Jacco en Regina