Mook naar Geertruidenberg

Nederland, Geertruidenberg

Vandaag eerst Hanny en Henk gedag gezegd en vervolgens om 08.45 losgemaakt en over het mooie maar ook toeristische Moker meer weer naar de Maas gevaren. We hebben gekozen om niet de Waal op te gaan omdat we die al kende. Dat stuk van de Maas was voor ons nieuw. We hebben bij Grave even afgemeerd om boodschappen te doen. Dat is een aanrader AH in de beurt en een warme bakker en als laatste een drankenzaak ( ook niet onbelangrijk). Toen we terug naar boord liepen zagen we dat de sluis aan het invaren was, dus wij snel aan boord en gauw naar de sluis. Helaas had de sluiswachter zijn dag niet dus mochten we niet mee. Dat koste weer een 3 kwartier maar ja we zijn toch op vakantie. En wat veel belangrijker was we hadden gebak. Toen we aan het invaren waren zagen we de Lars op hetzelfde plekje afmeren en na een telefoontje bleek dat zij ook boodschappen nodig hadden. Bij Lith ging het allemaal wat soepeler , alleen hadden wij de hoogte van de sluisdeur even verkeerd ingeschat. Dus we raakten net met de antenne (gelukkig niks aan de hand) Uiteindelijk waren we om 16.30 in Geertruidenberg. Toen wij de passanten haven invoeren was er plek genoeg maar helaas hadden wij het bord aan de ingang over het hoofd gezien. Daar stond op dat hij gereserveerd was. Nu liggen we ook lekker bij een vereniging en Swaas is de Nasi aan het koken. Vanavond gaan we lekker voor de buis.

Ja hoor geduld is een schone zaak met sommige sluiswachters. Jammer dat je niet hebt gefietst bij Mook want daar gaat het bergje op en bergje af. Xxx

Josette 2016-05-11 19:35:45

Gebak, mooie route, goed weer, lekkere lunch, wat wil een mens nog meer!