Wedstijd 5 en 6

Canada, Kingston Yacht Club

Vandaag was de eerste start om 11 uur , dit omdat de wedstrijdleiding de niet gezeilde wedstrijden van gisteren wilde inhalen. Het plan was om 3 wedstrijden te varen.
Ook hadden we duiker (Mike) die bereid was om onze voorstag op te duiken. Mike was er om 10 uur en had de stag binnen 2 minuten.
De eerste start waren we perfect weg maar helaas werd de start afgeblazen en moesten we opnieuw starten. Helaas waren we toen te vroeg omdat we over de lijn werden gedrukt. We moesten dus terug over de startlijn. Volgens Tom en Ben waren we niet geheel over de start lijn maar de schipper dacht van wel hetgeen later bleek niet zo te zijn. De "wedstrijd " werd een grote drijfpartij waar schepen elkaar tegemoet kwamen met spinakers op. De "wedstrijd" heeft wel 3 uur geduurd. Het is jammer dat de wedstrijdleiding dit toch als een gezeilde wedstrijd erkent. Dit is voor mij en vele anderen onbegrijpelijk.
Nadat het startschip van positie was veranderd en er iets meer wind was gekomen werd er opnieuw gestart. De wedstrijd verliep goed en wij eindigden als 18e vlak achter vele tegenstanders ,dus die moeten we de volgende wedstrijd gewoon even voorbij varen. Men vond dat de wind weer afzwakte en besloot geen 3e wedstrijd te varen hetgeen ik jammer vond.
De dames zijn Kingston verder gaan verkennen en kwamen een optocht met paarden tegen.
Morgen is nu het plan om 3 wedstrijden te varen, er wordt veel wind voorspeld dus we gaan het zien.
We zaten lekker na te tafelen en daar werd op de deur gebonkt. Wie zou dat nu zijn? Hadden we toch ineens een heel huis vol met Ellen en de drie kleinkinderen + Linda de buurvrouw. We konden het niet geloven. Met wat gesjouw kon iedereen naar bed. Want we waren allemaal moe.

Die laatste zin was zeker laat op de avond veel plezier nog wb

willem en bep 2016-09-17 13:42:12

wat een toestanden allemaal. Hopelijk hebben jullie morgen meer geluk. veel succes. WB

willem en bep 2016-09-17 14:38:19

Hoi. Wat een ..... Die wedstrijdleiding. Misschien iets voor Swaas om daarin deel te nemen haha. Maar morgen weer nieuwe kansen. Succes en liefs.

josette 2016-09-17 16:28:11

Jammer dat het weer tegenzit .hopelijk morgen een mooie zeildag . De foto's zijn weer als vanouds (mooi) Nog veel plezier..... Xxxx

Cas en Jenny 2016-09-17 17:38:24

Hopen dat het morgen beter gaat. Gelukkig de stag weer terug. Geniet nog van het laatste stukje van deze prachtige reis! 😘