2 dag San Francisco

Verenigde Staten, San Francisco

Na een nacht waarin we beide moeite hadden om lekker door te slapen zijn we rustig opgestart. Na ons Amerikaanse ontbijt zijn we eerst naar de autoverhuur in de stad gegaan om te vragen of we de auto daar een zondag konden ophalen. Helaas was het niet mogelijk volgens de man aldaar was onze booking een geweldig goede deal dus dan een zondag maar naar het vliegveld. Ook niet z’n probleem we weten de weg en het ligt op onze route.
Daarna hebben we de Hop on en off bus voor 2 dagen geboekt. We konden gelijk instappen . Jammer dat er boven geen plaats meer was, maar na een stuk of 10 haltes stapten er veel mensen uit dus wij gauw naar boven, want we gaan over de beroemde Golden Gate Bridge. Helaas werkte bij onze stoelen de headset niet. Het is toch wel interessant om iets over de diverse bezienswaardigheden iets meer te leren. Gelukkig gingen er na een paar haltes weer wat mensen uit dus hadden we weer beeld en geluid.
We zijn er bij het eindpunt de Fishermans Wharf uitgestapt.
Het is daar erg gezellig en het weer was perfect 17 graden met een zonnetje erbij. Lekker rondslenteren en ook nog zeehonden bekijken die in de haven liggen te zonnen. Er zijn er ongeveer 300.
De jetlag zorgde ervoor dat we telkens bijna in slaap vielen. We zijn daarom eerst maar wat gaan eten bij een vis restaurant met uitzicht op het water. Alles was prima we hadden speciaal geen wijn genomen omdat we bang waren anders ter plekke in slaap te vallen.

Na het eten zijn we eerst maar eens om de beurt op een bankje in de zon gaan liggen en ja hoor we lagen bijna direct in coma. Na 1.5 uur besloten we weer op (dezelfde) toer te stappen omdat we het begin nog niet gedaan hadden en een stuk binnen hadden gezetten en ons geluid het niet deed.
We hadden nu geen bandje maar een echte stikgezellige donkere reisleidster. Zij was echt geweldig en heeft ervoor gezorgd dat we wakker bleven. We zijnechter toch in de buurt van ons Hotel uitgestapt. We waren bang anders ergens op straat in slaap te vallen ,hetgeen hier heel veel voor komt het wemelt namelijk van de daklozen.
In het Hotel een lekkere hap genomen en daarna gauw ons bedje in.
Zoals een ieder gemerkt heeft werkt het internet hier wel ,maar is ontzettend traag. Ik ben nu de foto’s van Shanghai aan het toevoegen hetgeen overdag bijna niet lukt dus probeer ik het s’morgens vroeg. De 1e twee dagen van Shanghai zijn nu klaar.De rest volgt.

ziet er allemaal weer toppie uit. liefs Zussie

clairette 2016-08-27 21:11:53

Echt weer heel mooi, liefs Teuni

Teuni Klerk Vogelaar 2016-08-28 02:02:55

Heerlijk hè Han en Franqoise leuk die golden gate brug en de fishermansfarm is ook gezellig om te vertoeven ga daar maar even lekker genieten zo gaat het vlug zeg jullie hebben al veel gezien . Nou wij net thuis van een geslaagd GB weekend met heel veel prachtig weer maar daar hoor je alles over als jullie terug zijn blijf genieten daar gr van ons

Joke v ruiten 2016-08-28 18:07:54

zo dat ziet er goed uit.en jullie trouwens ook. geweldige dag weer.