Cairns naar het Great Barrier Reef

Australië, Cairns City

Vandaag voor dag en dauw opgestaan want we wilden vroeg boeken voor de 2 tochten. Het was namelijk nog al druk werd er gezegd. Het boeken is gelukt we hebben vandaag een tocht naar het Great Barrier Reef en morgen gaan we het regenwoud in en ook dansen met de aboriginals. Helaas regent het en staat er ook wat wind maar dat mag de pret niet drukken.we hebben ook onze workout voor vandaag gehad want we zijn van het Hotel naar de haven gelopen ongeveer 20 minuten en na het boeken nog een keer omdat we onze handdoeken waren vergeten.
Na deze workout konden we lekker aan boord uitrusten. We zaten met allemaal Chinezen aan boord. Wat een herrie maken die lui, maar gelukkig stond er veel wind en werden die lui behoorlijk zeeziek ,dus wel lekker rustig maar wel een grote stroom van spuugzakken. Ik denk dat ze bij elkaar wel 100 liter kots hebben geproduceerd.
Na een uur stopten we nog even bij een eiland waar wat mensen van en aan boord kwamen. Er kwam een engels stel bij ons op het achterdek zitten, waarmee we erg gelachen hebben om die chinezen.
Na nog een uur waren we bij een ponton hier werd het wat rustiger. We meerden naast dat ponton midden in het koraal rif af. Er lagen ook nog wat andere boten aan boeien te drijven .
Wij zijn ons direct gaan verkleden om te gaan snorkelen, onderweg hadden we les gehad hoe dat allemaal moet.
Vervolgens ga je te water en dan WOUW wat een pracht en wat een mooie vissen die gewoon om je heen zwemmen. Swaas had wat problemen met haar snorkel maar dat heeft iemand van de crew snel verholpen. Heel stoer zwom Swaas over het rif en genoot met volle teugen.
Na onze 1e duik was het eten klaar en je begrijpt het al, lekker Chinees! Na het heerlijke eten zijn we met een boot meegegaan met z’n glazen bodem en daarna met een soort onderzeeër. We konden ook nog met een heli, maar dat hebben we niet gedaan, omdat er veel wind stond en daardoor niet zoveel te zien was.ik ben nog een keer gaan snorkelen en ben een vis tegen gekomen van wel 90 centimeter, dat is best wel spannend.
Om 15.00 zijn we weer huiswaarts gegaan weer even langs dat eiland en we waren om 18.30 weer terug in de haven. Nu lekker eten en naar bed.

geweldig wat een avontuur en een sportiviteit van jullie. volgens mij wisten de chinezen wat ze zouden gaan eten (nee toch....chinees). haha. Schitterende foto,s. veel plezier morgen. graag tot het volgend verslag. gr.WB

willem en bep 2016-08-09 21:32:55

Wow dat ziet er uit als een geweldige belevenis! Toppie hoor Swaas 👍!