Drijf dag

Canada, Kingston Yacht Club

Vanmorgen hebben we onze zeilers weer op tijd afgezet bij de haven. Het was wel iets frisser ( iets waar jullie in Ned. denk ik jaloers op zijn) maar er stond niet veel wind. Dat was natuurlijk wel bedenkelijk.
Tineke en ik zijn naar het huis van Sophie gereden en daar hebben we koffie gedronken. Zij hadden een huis midden in Kingston gehuurd, iets kleiner en erg Engels. Wij waren dus oprecht blij met ons stekkie.
Met z'n drieen zijn we naar het Penitentlary Museum geweest. Hier huisde vroeger de gevangenisdirecteur met zijn familie. Nu museum , maar de echte gevangenis is nog steeds aan de overkant en in gebruik. Het werd een zeer leerzame en verrassende ochtend. Van uiteenlopende kunst voorwerpen, gemaakt door de gevangenen, goederen die ze binnensmokkelde. Wapens die ze maakte om te ontsnappen. Martelwerktuigen. Het was allemaal heel bijzonder.
Rond 1uur terug naar de haven en daar bleek dat de zeilers al vanaf half twaalf aan het drijven waren. Spijtig maar waar.
Na de lunch zijn wij naar de City Hall gewandeld. Een groots en imposant stadhuis. Gebouwd om als Canadeens parlementsgebouw te gaan dienen, maar toen het klaar was , was Kingston zijn statuus als hoofdstad al weer kwijt. Een geweldige rondleiding door dit bijzondere gebouw ,door een zeer enthousiaste vrijwilligster bezorgde ons een geweldige middag. Na een lekker kopje koffie kregen wij bericht van Ben dat de wedstrijden afgelast waren. Dat was baalen natuurlijk. De heren hebben vandaag dus alles op hun gemak na gekeken aanboord, lekker gebruind en uitgerust. Morgen moeten ze dus gaan knallen.
Na een heerlijk pan spagetti ,voor de koolhydraten, en een gezellige avond was het om half elf stil in huis aan het meer.

Dit klinkt allemaal wel als heerlijk relaxed genieten! Ontspannen op en top zonder wind😄😉 wel goed joh tandje langzamer nu het einde van de reis nadert.😂 Succes, ik hoop voor jullie dat de wind weer terugkomt! 😘

Nathalie 2016-09-16 11:02:59

Zo... voor de dames een leerzaam dagje. Zag er gezellig uit. En de heren relaxed onder de zeilen. krachten verzamelen voor de andere dag. succes groetjes WB ps. meisjes..... een leuke toy boy naast jullie. (beetje stijfjes maar toch......)