Laatste dag in Seoul en onderweg naar Sydney

Zuid-Korea, Seoel

Gisteren avond heerlijk Koreaans gegeten af en toe wat vechten met de chopsticks. Na een goede nacht op tijd naar bed en normale tijd weer op , is het vandaag al weer onze laatste dag in Seoul. We dachten dat het hier een normale temperatuur zou zijn en regen. Het was gewoon weer lekker warm 33 graden en droog dus lekker zweten en veel drinken. Vandaag hebben we een city toer geboekt. We hebben de oudste boedistche tempel , de wisseling van de wacht , het paleis en het regerings gebouw bezocht. Deze keer hadden we een charmante gids met leuke zeil oren.
We waren met een kleine groep van 8 personen.
De tempel leek van binnen wel een leuke kroeg alleen een beetje raar dat alle bezoekers op hun knien zaten en als “Olga Commandeur” het aangaf ging iedereen zijn oefeningen doen. Verder was het best heel mooi om te zien hoe deze mensen hun geloof uitoefenen.
Het wisselen van de wacht was leuk om de militaire uniformen van vroeger te zien. Verder lijkt het erg veel op wat er in Londen gebeurd.
Het paleis was leek heel veel op de Verboden Stad in Peking. Dit paleis was echter vele malen vernietigd door de Japanners of Chinezen. Er is dus heel veel gerestaurerd. Er woont echter geen koning meer. Het land wordt al jaren door een regering bestuurd en heden ten dage is een vrouw de minister president.
Na het paleis zijn we een museum in gegaan waar de historie van Korea te zien was, deze is erg oud en gaat terug tot de start van de jaartelling. Het was er gelukkig lekker koel.
Daarna werden we bij een juwelier losgelaten. Wij besloten toen in de taxi te springen om onze koffers in het Hotel op te halen en naar het vliegveld te gaan. Alles ging heel voorspoedig dus zitten we nu om 15.00 al in de bussiness lounge. Onze vlucht van 10 ½ uur naar Sydney gaat pas om 18.45. We hebben prima stoelen dus nu maar hopen dat we kunnen slapen. De temperatuur zal wel tegen vallen 19 graden C .
We landen morgen ochtend om 06.15 en nu maar hopen dat we onze kamer in kunnen.

Lieve Swaas en Han . Bij jullie al eerder 4 augustus dan bij ons . Heerlijk na m'n krantje jullie verslag van al de dag . Weer echt heel mooi hoe jullie t omschrijven en ons mee laten genieten van cultuur en mensen daar . Bij een vriend thuis eten is uniek zo ver weg en ziet er heel gezellig uit . Prachtig de foto s van de tempels en alles in de omgeving daar . Nu op doorreis naar Australië , weer fijne vlucht gewenst en vroeg al daar jullie aankomst . Gaat vast lukken al naar je kamer in een land waar zoveel mensen naar toe reizen met verschil van tijden . Geniet er weer van . Veel liefs Teuny .

Teuny Klerk Vogelaar 2016-08-04 10:21:28

Wat is jullie email adres . Ik heb pindat Hanny.geniet

Hanny.spelde 2016-08-04 11:09:16

We zijn al weer nieuwschierig naar het volgende verslag. De beschrijving is geweldig, we zien het zo voor ons. Zo zijn wij ook een beetje op vacantie. Gr. C en H.

Chris en Hennie 2016-08-04 14:20:43

Hoi reizigers!! Leuk jullie verslagen te lezen!! Mooie avonturen tot dusver!! Dikke kus van ons uit berkel

Rianka 2016-08-04 19:42:41

Leuk hè en makkelijk dat Pindat, straks 1 druk op de knop en hoppa, een fotoboek. Wij beginnen nu ook in Oostenrijk aardig de slag te pakken te krijgen. Ben weer benieuwd naar de ervaringen in Sidney! 😘

Syl 2016-08-04 23:36:41

geweldig wat een indrukken en ervaringen hebben jullie gehad. leuke foto,s en lekker eten. zag er gezellig uit. graag tot het volgende verslag .