Dubai

Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Zo het was gisteren avond laat en lekker warm 36 graden. We kwamen om 12.30 op de kamer. Deze zag er niet uit als een 5 sterren hotel maar het was schoon een spot goedkoop. Ik heb lekker geslapen en Swaas wat minder. Dit was omdat de airco veel herrie maakte. Vanmorgen de douche getest en alles werkt prima. Daarna zijn we gaan ontbijten bij mc Donald lekker vertrouwd en het was om de hoek. Het hotelletje staat in het oude centrum. Wij zaten in de wijk waar je alleen maar auto onderdelen kunt kopen.
Daarna zijn we naar de rivier gelopen en hebben natuurlijk een vaartocht gemaakt op de Creek ,wel weer heel warm. We hebben daarna de steegjes aan de overkant bekeken maar dat waren we snel zat. Veel te warm en alleen maar van die zeurpieten die je vanalles willen verkopen. We besloten een restaurant met airco op te gaan zoeken. Maar dat viel niet mee. Uiteinndelijk hebben we ons bij een Pakistaan naar binnen laten lokken ik heb prima gegeten maar voor Swaas was het te heet. Toen dachten we we gaan de mooiste moscee bekijken, helaas was er maar een rondleiding per dag dus hebben we alleen de buitenkant gezien.
We zij toen naar het nieuwe centrum (bussiness district) gegaan. Wat een verademing een shopping centrum (Dubai Mall / Huge en lekker cool) gegaan. Bij starbucks een lekker bakkie gedronken en onze ervaringen opgeschreven (Free Wifi). We zitten nu vlak naarst de BURJ KHALIFA 829 meter hoog .misschien gaan we vandaag naar boven anders morgen. We zijn eerst nog even naar een Libanees restaurant geweest en hebben daar heerlijk gegeten wel een beetje vroeg want we hadden de lift van 18.30 geboekt. Toen we in de rij stonden hebben ze ons VIP gemaakt. Waarom weet niemand maar het was een leuk klein groepje en een leuke reisleidster. We waren in 70 seconden op de 125st verdieping daar moesten we overstappen naar een andere lift om het laatste stuk naar de 148st te doen. Wat een ervaring om op het hoogste gebouw ter wereld te staan. We hebben gewacht tot het waterspektakel om 19.30 weer begon. Het was nu donker. We hebben het om 20.00 nog een keer beneden gezien , dat was mooier om te zien.
We dachten even met de Metro naar het Hotel te gaan, maar de looptunnels naar het station waren heel heel lang. Toen we uiteindelijk op het station waren ging alles erg vlot. We liggen nu om 21.30 uitgeput op bed. Morgen gaan we naar de Palm en naar de Marina.

Mischien is oordopjes kopen een optie ? Fijn dat het eerste deel van de reis goed is gegaan ...xxx

Jenny en Cas 2016-07-30 14:12:10

Fijn dat jullie er zijn en blijf de airco's maar opzoeken dan. Geniet xxx

josette 2016-07-30 17:12:18

zolang je alles nog hebt is het goed gegaan in die steegjes. ga dan maar de lucht in. en van het uitzicht genieten. veel plezier.

willem en bep 2016-07-30 19:05:56

Super leuk zo reis verslag . Ik volg jullie . Zelf zijn we net op de GB . Voor 5 weken . Hele fijne vakantie van mij en Henk . Ik kom erop terug !! Groetjes

Hanny 2016-07-30 19:36:09

Ik zie 't allemaal dingen waar we 't over hebben gehad, gaaf hoor!! 😘

Syl 2016-07-30 20:15:03

Leuk hoor pindat,kijk iedere morgen of er iets op staat. Ga zo door xxxx