1st dag Voorjaarstocht

Nederland, Willemstad

Na een wat korte nacht en wat te veel discussies stonden we om 9 uur klaar om de voorzitter en de penningmeester uit te zwaaien. Zij vertrokken eerder als wij omdat zij langer de stroom mee wilden hebben. Hetgeen natuurlijk grote verschillen kan uitmaken omtrent het aankomst tijdstip in Istanbul, want daar gingen zij naar toe.
Wij kregen tijdens het palaver onze laatste instructies en vertrokken met 12 schepen. Bij Krimpen haakte de Pegasus af zij moesten immers weer aan het werk.
Het werd steeds warmer en al gauw gingen er steeds meer laagjes uit.
Op de Dordtse Kil werden we opgelopen door een 56 voeter, helaas kreeg deze op het Hollandsch diep motorpech. De Ruitentroef heeft hem langszij genomen en hem veilig naar Willemstad gebracht.
Na het afmeren ontmoeten we Syl & Jeroen en Rosanne & Jack wat gezellig en ook heel makkelijk als je panne heb. (Bedankt Jeroen)
Wij hadden al een paar dagen een vreemde lucht aan boord. Dus onderweg zijn we in elke hoek aan het snuffelen geweest om te ontdekken waar die lucht vandaan kwam. Toen ik in Willemstad de MK in ging merkte ik dat de start accu stond te koken. Hier kwam ook die lucht vandaan. Nadat we de accu hadden vervangen lijkt nu alles OK te zijn.
Een schaaltje koffie in de MK moet nu de lucht verdrijven
Na een gezellig en lekker dinner gaat iedereen nu een keer op tijd naar bed.

Hoi, het werkt . Leuk maar minder leuk van die stink accu. Fijn dat koffie niet alleen goed is om wakker te worden....

Josette 2016-05-02 07:49:24

Goed gedaan! Ga zo dooršŸ˜

Swaas 2016-05-02 09:11:28

Leuk hoor. Fijn dat je de oorzaak gevonden heb. Goede Reis, Tom

Tom 2016-05-02 11:01:50

Het eerste echte reisverslag. Echt leuk en handig dit!