Tour naar de De-militairizid Zone (DMZ)

Zuid-Korea, Seoel

Vandaag weer vroeg uit de veren want we zouden om 7 uur worden opgehaald om naar de DMZ te gaan. Na een heerlijk ontbijt en even wachten in de Lobby werden we keurig opgepickt. Er was enige verwarring in welk Hotel wij sliepen maar de man van het reisburo heeft ons gevonden. We zijn met een minivan naar een verzamelplaats gebracht en daar stond een busje te wachten met al wat mensen er in. Nadat we met het busje nog wat andere mensen hadden opgepickt zijn we naar het grensgebied gereden. +/- 1 uur. Onderweg heeft onze charmante reisleidster heel veel over de geschiedenis tussen Noord en Zuid Korea verteld. Ze prate heel vlug en heel veel, het was dan soms ook moeilijk te volgen. We zijn op vier verschillende plekken geweest t.w. Imjingak , Dorason station , Museum met film (dit werkte erg verhelderend toen snapten we wat er tussen1950 en 1953 was gebeurd) en als laatste zijn we de 3e gevonden tunnel in geweest. 300 meter diep en heel steil dus onze workout voor vandaag hebben we gehad. Het e.a. heeft bij Swaas wel indruk gemaakt , ze was dan ook een beetje van slag.
Daarna terug gereden en hebben we een heerlijke Koreaanse Lunch in downtown genuttigd. Na even rond gekeken te hebben voelden we dat we er vanmorgen vroeg zijn opgestaan, dus in de Taxi en naar het hotel we moeten immers vanavond weer met mijn vriend uit eten.We zijn namelijk bij hem thuis uitgenodigd.

De emotie is duidelijk hoor Swaas. Xxx

josette 2016-08-03 13:03:34

Heel indrukwekkend!!!!

Cas en Jenny 2016-08-03 16:47:45

Heftig hoor, ik heb op Wikipedia e.e.a. er over gelezen en kan me voorstellen hoe bijzonder het is om daar te zijn.