De oefenwedstrijd

Canada, Kingston Yacht Club

De dag begon minder want Tineke had bericht gekregen dat haar paard veel pijn had en daarom had besloten hem uit zijn pijn te verlossen. Het paard was al oud en ze wist dat dit er aan zat te komen maar dan is het nog steeds een droevige zaak.
We hebben de boot te water gelaten en zijn gaan zeilen. De boot liep best goed we gingen tijdens het sparren met de NED 33 gelijk op. We zijn gaan lunchen bij de yacht club en toen om 15.30 de oefenwedstrijd gevaren.
De dames waren naar de kapper geweest en zagen er geweldig uit met hun nieuwe coupe.
Het ging niet slecht maar er waren nog wel wat zaakjes die fout gingen . We eindigden ergens rond de 18e plaats. Laten we maar denken dat na een slechte generale repetitie meestal een goede Premeire volgt.
We waren allen tevreden. Morgen gaat het echt gebeuren.
Het WK is gisteren avond officieel geopend. door de burgemeester van Kingston. Het was kort maar krachtig dus dat was prima. Er doen 6 Nationaliteiten mee en het veld bestaat uit 24 deelnemers van wereldklasse.
We kregen nog een drankje aangeboden met een handje ships dat was wat minder.
Dus zijn we met Rudy en zijn team naar een restaurant ( Lone Star )gegaan om wat te eten. Dat was prima.

Is toch wel bijzonder dat jullie daar in Canada meedoen aan een wereldkampioenschap. Heel veel succes!! ⛵️ Ik mis overigens wel een foto van de nieuwe haarcoupes..... 😀😝

Syl 2016-09-13 10:40:46

Alle sterkte, moed, beleid en optimisme bij de komende wedstrijden gewenst.

Danker 2016-09-13 10:50:08

Toch best goed hoor 18e op wereld niveau.. Krijgen we de gekapte dames nog te zien? Veel succes . WB

willem enn bep 2016-09-13 12:44:31

Lieve groep, Wat een prachtige foto s . Op t water en nu komt die kleur wel heel mooi uit . Geweldig die foto met de zeilen van alle boten . O naar de kapper , grappig ,maar klopt als je zo lang weg bent .k vind zielig van t paard, iets wat je zolang verzorgt en trouw bent hakt erin , en zeker op afstand . Zeker weten troost je elkaar en dan is even naar de kapper een uitje . Spannend morgen de wedstrijd , het terug tellen van uren blijft zo anders . We duimen voor jullie en een plaats boven de 18 gaat zeker weten lukken . Veel groet aan allen . Teuni

Teuni Klerk Vogelaar 2016-09-13 13:07:54

Zet em op mannen veel succes liefs zussie

clairette 2016-09-13 15:59:28

Remember, if the wind is from the south west ( Sea breeze) to go left upwind. Another good Kingston restaurant is Curry Original. It's just east of the Lone Star. Cheers and Good luck. Peter

Peter van Muyden 2016-09-13 16:03:07

We missen de verslagen of vast ben ik door m'n felle commentaar en te veel er uit gegooid . Sorry Han .