Antwerpen naar Hasselt

België, Hasselt

We zijn om 8.30 vertrokken want we hadden 70 km en 3 sluizen te gaan. Het weer was uitstekend en alles verliep gladjes. Op de 1e sluis hebben we een vignet gekocht anders mochten we het Albert kanaal niet bevaren (€ 80) . In de sluizen ga je met bruut geweld z'n 10 meter omhoog. Toen Swaas het vignet aan het kopen was ging het bijna mis de Legend ging een beetje dwars liggen maar gelukkig kon de schipper hem weer netjes langs de kant krijgen. In het begin was het behoorlijk druk en smal. Later werd het breder en was er minder scheepvaart. Onderweg hebben we de 35 antwoorden van de puzzle gevonden. Gelukkig zag Nico een verdacht wit busje staan die keek of we niet te hard voeren. We passeerde ook nog het circuit daar waren ze aan het racen. Jammer dat we niet even konden stoppen. Om 17.30 meerden we af in Hasselt en zijn na de afmeer borrel bij Jacco en Regina naar het restaurant aan de haven gegaan. Het was bere gezellig en we kregen vis fondue en een soort Gourmet maar dan anders tartaren hut genaamd.
Na afloop nog een slaapmutsje en we lagen om 11 uur in onze kooi.

Toch alle antwoorden kunnen vinden ;) Het ziet er allemaal erg gezellig uit

Joyce 2016-05-05 07:19:26

Ziet er zeker gezellig uit! En als ik al die lekkere dingetjes zie, is het een SAS-week.... 😂😘

Syl 2016-05-05 08:30:53

Wordt wel een SAS maand Syl😄

Swaas 2016-05-05 10:22:42

Ja ja in Belgie weten ze de prijzen ook wel, maar vignet is 2 maanden geldig dus kunnen jullie nog een paar keer. Mooi de foto's hoor. Blijf genieten.