1e dag Shanghai

, Shanghai

Na een prima vlucht stonden we om 5 uur aan de grond in Shanghai. Onderweg hebben we met wat tussenpozen aardig kunnen slapen. We hadden dan ook perfecte stoelen bij de uitgang.
Na de gebruikelijke controles stonden we om 5.50 buiten. We hebben een taxi genomen want we hadden geen zin om allerlei moeilijke transporten te gaan onderzoeken. Dus stonden we om 7 uur in ons Hotel. De kamer was natuurlijk nog niet klaar dus eerst lekker ontbijtje genuttigd. Chinees natuurlijk.
Om 9 uur mochten we langs komen om te kijken of er een kamer vrij was. Toen we ons bij de receptie melde was inmiddels de crew gewisseld en kregen we te maken met een takke wffff die zij dat we pas om 14.00 onze kamer in konden. Met kromme tenen en alle tactiek die we in huis hadden lukte het toch om een kamer te bemachtigen.
Na even een douche en een napje gedaan te hebben zijn we op pad gegaan. We hadden gezien dat er op 6 minuten lopen een tempel Chenghuang was die we moesten zien en ook moesten we de beroemde Dim-sum Xialongbao genaand eten in het Restaurant Nanxiang
Xialongbao. Toen we op pad gingen en wij in een buurt terecht kwamen waar de meeste Europeanen niet doorheen durven vroegen wij ons na en 20 minuten af of we wel goed gingen. Je moet eens op de foto’s kijken hoe daar de huizen (hutjes) van stroom en internet voorzien worden. Er zijn niet zoveel Chinezen die engels praten dus de weg vragen is niet zo makkelijk. Toen ik iemand een plaatje van de tempel liet zien kon hij ons gelukkig de weg wijzen. Inmiddels waren we weer drijfnat want het is hier gewoon weer 30 graden.
Toen we het gevonden hadden bleek dat het op onze kaart echt verkeerd stond aangegeven.
Ik had vanmorgen al wat pogingen gedaan om in te loggen op Pindat maar helaas kreeg ik dat niet voor elkaar. Toen we terug kwamen zat er iemand die wel heel aardig was achter de receptie , zij kon ons vertellen dat er diverse sites zijn die in China niet werken. Facebook Google en waarschijnlijk Pindat ook niet.
Na deze zware dag besluiten we s’middags nog even te gaan liggen en dan vanavond nog een hapje te nemen en dan lekker weer naar bed.

Geweldig, die foto van die volgeladen bromfiets!