Waimangu , Wai-O-Tapu en Maori dinner

Nieuw-Zeeland, Waimangu Volcanic Valley

Vandaag was echt fantastisch met veel !!!
Vanmorgen gelukkig weer beter, een nachtje onder de elektrische deken heeft goed geholpen. Het ontbijt was super alles was aanwezig.
We zijn om 9.30 van huis vertrokken op weg naar een geiser welke ze elke dag om 10.45 kunstmatig laten spuiten. Onderweg kwamen we erachter dat we ons daarvoor om 9.30 voor op hadden moeten geven. We zijn daarom maar direct naar Waimangu gegaan een vulkanisch gebied.
Het is een wandeling van ongeveer 2.5 uur door een gebied waar in 1886 een uitbarsting is geweest en daardoor alle beplanting is weggevaagd. Als je ziet hoe de natuur zich dan hersteld heeft dan geloof je je ogen niet. Het is zo fantastisch mooi dat als je niet oppast je honderden foto’s maakt. We waren er met heel weinig mensen en het weer was perfect. Dit was tot nu toe wel een van de mooiste dingen die we gezien hebben.
We konden nog een boottocht maken, maar er was een tocht tussen uit gevallen en dan zou het voor ons te laat worden.
We hadden nog wel wat tijd over, dus toen zijn we naar een andere bezienswaardigheid gegaan Wai-o-Tapu. Ook een prachtig vulkanisch park waar we ook nog een klein uurtje hebben rond gelopen.Je komt ogen te kort. Daarna zijn we naar ons mooie appartement gegaan, we zouden op kwart voor vijf opgehaald worden om naar Mitai te gaan. Een avond in Maori Village.Hier kregen we uitleg over de cultuur van de Maori mensen, hun wapens en hun zang. Wel toeristisch, maar super leuk. Ook over kookkunst en dat was super. We hebben een geweldige avond gehad. Nu onder de wol( elektrische deken) en dan morgen op naar het Noorden.
Wat een mooi gebied!

Allemachtigprachtig!!!!

jeannette 2016-08-16 13:26:07

Hoi. Wat een schitterende foto's ,maar kan me voorstellen dat het in het echt nog veel mooier is. Wat een avontuur!!! Blijf genieten en veel plaatjes maken dan genieten wij een beetje mee. Liefs van ons.

Josette 2016-08-16 14:48:45

Wat mooooooooooi.

Chris en Hennie 2016-08-16 14:52:55

Lieve Swaas en Han . Zo mooi en ik begrijp het goed ogen tekort . Wat is daar de natuur mooi en dus pracht foto s . Prachtig weer in beeld gebracht . Echt is het s nachts zo koud . Heb ik te snel gelezen . En neus dicht. Jullie blijven stralen . Zo lief . Fijne dagen weer en liefs Teuni.

Teuni Klerk Vogelaar 2016-08-16 15:28:13

Ja prachtig land heel apart die kleuren en het is zeker erg fris dat je lekker een elektricedeken kan gebruiken en die mannen zien er echt stoer uit hebben ze al met die tongen dat geluid gemaakt en die ogen puilen dan zo uit heel apart 😙😙✋✋✋

Joke en Nico 2016-08-16 18:56:57

Prachtig!

maris 2016-08-16 19:13:19

Zo prachtig, geweldig indrukken en mooie foto,s . we genieten weer mee. En swaas je bent echt het zonnetje, de foto bewijst het. haha. groetjes WB

willem en bep 2016-08-16 22:14:10

En het ruikt ook zo lekker daar hè :)