1e dag wk en vaartocht dames 1000 islands

Canada, Kingston Yacht Club

We zijn vandaag normal tijd opgestaan en op ons gemak naar de yachtclub gereden. In de haven was het lekker druk iedereen was natuurlijk ook gespannen. Er stond een vlinke bries ongeveer windkracht 4 daardoor lopen er best we golven.
De eerste start was om 12 uur. We hadden een prima start en de snelheid van de boot was ook goed. We bleven midden in het veld en eidigde als 14 e echt net achter 12 en 13. Helaas ging het in het laatste stuk naar de finish niet helemaal goed want onze spinnaker val brak. Na scheeps beraad besloten we de 2e race gewoon te starten en dan zonder spi te varen.
Ook dit keer was onze start goed zelfs beter als de 1e wedstrijd. Bij de boven boei zaten we lekker voorin. We hadden bedacht om onze spi aan de fokkeval te hijsen. Dat koste wel tijd maar we konden daardoor wel een beetje bij blijven. Uitendelijk zijn we als 20st geeindigd. In het klassenment staan we 18e.
Bij binnnenkomst hebben we de mast laten zakken en Tom kreeg de spival weer vrij snel door de mast. Toen we echter de mast wilde opzetten gleed echter de voorstag in het water. Het was er ongeveer 6 a 7 meter diep. Wij eerst met een dreg gezocht toen met een hark maar niks hoor.. Gelukkig had er iemand een reserve mast bij zich dus daar hebben we de stag afgehaald en gauw de mast weer recht op gezet.
Wij zijn daarna weer lekker gaan eten. Vannacht gaan we de tacktiek voor morgen bedenken. Maar we zij hartstikke tevreden met dit resultaat.
We hebben roze brillen gekregen dus. we gaan hier onze tegenstanders nog meer mee verleiden. De dames zijn vandaag ook op pad geweest samen met Sophie den Outer, de vrouw van Rudi uit het andere Ned. Team. Eerst koffie bij de Ecco winkel, waar Tineke en ik al 3x genoten hebben van de overheerlijke Mokka koffie met alles erop en aan.Op een mooie rondvaartboot hebben we thousend eilanden tocht gedaan. We hadden schitterend weer, mooie tempratuur, lekker zonnetje en windje. Gezellige muziek aanboord, een echte cowboy met gitaar. De tocht was echt schitterend. Duurde zeker wel 3 uur en we hebben inderdaad heel veel eilanden gezien. Wij hebben nog geholpen in de haven, maar gelukkig is iedereen erg behulpzaam. Vanavond nog een filmpje en dan naar bed om krachten voor morgen op te bouwen.

Geweldig! Heel veel succes. ......

maris 2016-09-14 07:30:25

Wat staan die brilen goed mannen! Nu nog een roze shirt Tom! Haha Succes in de race, hopelijk gaat het nu vlekkeloos. Veel plezier iedereen! Groetjes

De 4 vd steltjes 2016-09-14 07:32:38

Hopelijk mooie tactieken bedacht vannacht, toi toi toi vandaag!

Syl 2016-09-14 08:17:27

Super vrolijke koppie s en ja de mannen met bril in vorm . T geeft de sfeer zo goed aan bij jullie . Vandaag dus de echt wedstrijd , met voorbereidingen zoals jullie dat doen gaat het zeker weten lukken . En verwachten we er veel ook van . Geniet ervan , fijne dag , liefs

Teuni Klerk Vogelaar 2016-09-14 08:59:37

Wat een mooie actiefoto's! En wat een leuk damesprogramma! Goed bekeken Swaas! Heel veel succes met de wedstrijden!!

Marleen en Danker 2016-09-14 12:55:25

Wat een hunks die mannen. vooral die oogopslag zeer verleidelijk..... toch wel waterproof mascara ......? hele mooie fotos van de dames, dat was weer mee genieten met de vaartocht. heel veel succes en laat de concurrent de spiegel zien mannen WB

willem en bep 2016-09-14 13:15:27

Jullie wimpers zijn gegroeid zeg😜 En oma 's haar is gekrompen😋 Leuke roze brillen hoor🎨 Dikke knuffel en kus van ons🐻💋 ps is het bij jullie ook zo benauwd🌞☀️

Isa 2016-09-14 14:52:55

Nog geen mail , wat maken jullie t spannend uitslag wedstrijd heel benieuwd , liefs bij ons al 15 sept 32 gr

Teuni Klerk Vogelaar 2016-09-15 10:56:19

Die wimpers maken overigens op mij geen indruk hoor , ha ha