3e en laatste dag in Dubai

Verenigde Arabische Emiraten, Dubai International Airport

Maandag is het wasdag dus Swaas heeft vanmorgen eerst de was opgehangen welke ze gisteren avond gewassen heeft. Fffff al dat zweet er uit. De lamp fungeerde prima als Droogrek. Vanmorgen weer een heerlijke Latte magiato en een paar donuts in het metro station genomen. Daarna zij we met de metro naar de Hermitage gegaan. Hier kun je heel veel zien hoe het er vroeger in Dubay aan toe ging en hu de Sjeiken leefden. Het was niet zo lux als je zou verwachten, waarschijnlijk omdat in die tijd de olie nog niet ontdekt of nodig was. Het was er erg stil dit omdat het seizoen pas in oktober begint. Het is nu echt niet te doen om in 40 graden celcius rustig rond te lopen. Telkens vlucht je ergens naar binnen om weer even bij te komen. Op de rivier zagen we nog een amfibie bus net als in Rotterdam vaart en een vrachtschip wat goederen vervoerd. Het waren zeker geen vluchtelingen want niemand lijdt hier armoede. Om 11.30 zaten we weer in een restaurant af te koelen we vonden het ook niet erg om tot 12 uur te wachten tot de kok kwam.
Na een heerlijke lunch zijn we nog even verder gewandeld langs de Hermitage van Dubai. Af en toe is het mogelijk om even binnen te kijken wat niet alleen mooi is maar vooral lekker koel. We moesten om 15.00 onze kamer uit dus zijn we rond 14 uur weer terug naar ons Hotel gegaan. Het metro station bij de Hermitage was echt geweldig. In de metro zat ik (Han) op de plek waar alleen woman en childeren mogen zitten dus ik moest weer staan. Vervolgens hebben we gedoucht en gepakt en met een Taxi naar het vliegveld gegaan. Het is nu 17.00 en we vliegen vanavond pas om 22.50 dus tijd om weer alles op te schrijven en te relaxen. We komen morgen om 12.30 in Seoul aan. We hopen dat we een beetje kunnen slapen anders wordt onze dinner afspraak met een vried van ons wel een uitdaging.
Vast staat dat het er veel lekkerder is (maar 29 graden) . En we kunnen weer alcohol drinken wat dat was er in Dubai niet bij, heel heel veel water wat eigenlijk wel lekker was.

bevalt het wel alles in tropentempo te doen? ja eigenlijk kan je niet anders. De was had je aan de ventilator moeten hangen was het gelijk gecentrifugeerd haha. Het is wel een hele ervaring daar in Duba.i Maar morgen wordt het minder smelten voor jullie, en kan je weer er een borrel op nemen. Wij zijn vandaag (maandag).eindelijk gaan varen en liggen nu in numansdorp. m,n rug werkt steeds beter mee. En swaas willem kon de "verleiding" niet weerstaan en heerlijk geluncht. Goede reis naar Saoul wij kijken uit naar het volgend reisverslag. lieve groeten WB

willem en bep 2016-08-01 16:45:04

Hoi wat een mooi verhaal weer en leuke foto's. Het is te zien dat jullie het warm hebben. Slaap lekker straks in de lucht en wij nemen wel een borrel op jullie. Liefs van ons

josette 2016-08-01 18:26:30

Lieve Swaas en Han . Wat weer een prachtig verslag en indruk van daar . Warm , mooi en nieuwe indrukken . Mooi hoe het daar in de metro gaat , echt mogen vrouwen en kinderen zitten en dus mannen niet . De foto s zijn prachtig . Fijne vlucht en we genieten echt van jullie verslag . Han goed op Swaas passen want die lange man vond ik maar niks . Veel liefs Teuny

Teuny Klerk Vogelaar 2016-08-01 19:16:42

Geweldig allemaal ,mooi hoor . Goede reis naar de volgende bestemming. Tot morgen xxxx