Olympic sailcenter Kingston

Canada, Kingston

Vandaag was de grote dag, we gaan voor het eerst onze pink boot zien. De boot zal nog gemeten moeten worden voordat we aan de wedstrijden mogen deelnemen. Dit geld natuurlijk voor alle boten.
Nadat we alle spullen verzameld hadden zijn we naar de haven vertrokken. Swaas en Tineke hebben ons aldaar afgezet en zijn voorbereidingen gaan treffen voor de BBQ die we vanavond met de Nederlandse deelnemers bij ons gaan houden.
Wij hebben eerst de zeilen laten meten omdat de boot nog niet gearriveerd was. Deze werd pas om 14,00 verwacht.
De zeilen waren OK dat was de eerste opluchting. Wij zijn even een hap bij de Subway gaan halen. Op weg daar naartoe was Peter Hall met zijn mast in een boom blijven hangen en was de boot van de trailer afgeschoven. De boot wordt nu gerepareerd. De weg waar het is gebeurd heet vanaf nu de Hall lane. zie foto.

Om 14.00 was de boot er en wij er natuurlijk direct in en omheen. De buitenkant is echt heel strak en de binnen kant is prima maar daar kan zo hier en daar wel een verbetering aangebracht worden.
We konden vrij snel ook de boot de mast en giek en al het safety spul laten meten. Alles was in orde, behalve het roer dat was iets te dik. Hier hadden meer boten last van.
Nadat Tom hier wat weg gescheurd had werd dit ook goedgekeurd.
Dus gingen we vermoeid maar voldaan gevoel terug naar ons verblijf.
Onze BBQ was super lekker en gezellig bedankt Swaas en Tineke en Tom en Ramzi voor het bereiden.
Na een spannende dag of alles wel goed zou zijn. Lekker op tijd naar bed.

Oooo m'n ogen doen pijn van de kleur Paars Roze . Maar je ziet hem in iedergeval niet over het hoofd . Sta ik bij de Lek wel eens aan al drie boten te zwaaien of jullie het zijn en ik dan pas de juiste in t vizier heb , zal bij deze gelijk raak zijn . Is dit een kleur die daar in is? Nu Tom z n kennis wel heel fijn om de keuring van de boot goed te doen .Jullie voeren nu al de spanning op van de wedstrijd en die we meebeleven hoor .Tijden en welke plaats zitten ook in t gen . BB Q en met nog meer Nederlanders , zeker weten een gezellige ploeg . De kleur keur ik toch maar goed , heel benieuwd of deze in Nederland zo blijft . Geniet weer van de voorbereidingen en welk aantal doet mee aan wedstrijd . Veel liefs en groet aan allen .

Teuni Klerk Vogelaar 2016-09-11 06:51:36

Perfect bootje mooi hoor xxx

Cas en Jenny 2016-09-11 08:23:12

Roze was vroeger (in 1918) een jongenskleur en blauw een meisjeskleur. Roze werd gezien als een krachtige kleur en blauw juist als een fijngevoelige kleur. Hoge hakken Perzische soldaten droegen hoge hakken omdat ze dan bij het paard rijden beter houvast hadden in de stijgbeugels. Kant Net als hoge hakken werd kant een paar eeuwen geleden als iets deftigs gezien. Het was tijdrovend om te maken, en dat zag je ook terug in de prijs. Kant was dus echt een statussymbool voor de rijken. Huilen Tegenwoordig wordt het niet echt als mannelijk en stoer gezien als mannen huilen. Vroeger werd daar anders naar gekeken. Huilen werd toen gezien als een teken van oprechtheid. Als er tijdens een theatervoorstelling niet werd gehuild dan behoorde je niet tot de elite, maar tot het plebs. Dussss is die roze boot nog maar het begin.....

Elllluuuh 2016-09-11 08:35:45

Mooie boot zeg!😉 Wij willen hem graag roze houden 😜 Voor dat ene plekje hebben we nog een potje roze verf. Dikke kus van ons💋

Isa & Loes 2016-09-11 09:23:23

Mooi roze is niet lelijk...... Ziet er goed uit! Heel veel succes

maris 2016-09-11 09:25:34

Super uitleg Ellen . K ga het zo bij oma nog een keer goed lezen en opslaan . Huilen dus niks mis mee . Lief je uitleg , k dacht even dat Han van slag was . Wel heel benieuwd of die kleur blijft.

Teuni Klerk Vogelaar 2016-09-11 09:27:34

Zooooo dat ziet er geweldig uit schitterende kleur. hopelijk is de uitslag van de race net zo geweldig als jullie boot eruit ziet. heel veel succes . WB