Sightseeing Salt Lake City

Verenigde Staten, Salt Lake City

Vanmorgen was ik vroeg wakker waarschijnlijk omdat er nog wat zaken niet geregeld waren.
Dus maar gelijk weer achter de Ipad
Ik had b.v. een auto voor in Canada gevonden die heel aantrekkelijk leek en waar ik al een paar dagen mee bezig was om deze te boeken hetgeen maar niet wilde lukken. Uiteindelijk toch maar gewoon een auto geboekt bij Hertz. Ik zat ook in of we wel genoeg konden pinnen om het huis in Canada te kunnen afrekenen want dat moest cash betaald worden. Het lijkt erop dat we er met hulp van Ben en Tineke wel uit gaan komen.
Na het ontbijt een lekker chinees eitje (sunny side up) hebben we een City Trolley toer door de stad geboekt.
Het was even een gezoek voordat we de opstapplaats gevonden hadden. De mensen zijn hier geweldig behulpzaam maar ze weten niet altijd wat de kortste route is. We hadden een dagkaart voor de tram gekocht om van ons Hotel in het centrum te komen hetgeen goed werkte.
Uiteindelijk waren we nog een uur te vroeg bij de opstapplaats (Hampshere Inn) maar gelukkig mochten we in de Lobby wachten. Dit was wel fijn want buiten wemelde het van de daklozen, die je geen kwaad doen maar toch.
De tour was helemaal toppie en wat een mooie schone stad. Of dit nu komt omdat eenderde van de bevolking Mormoon is weet ik niet. Er wonen ongeveer 1 miljoen mensen en totaal in heel Utah 3 miljoen. De straten lopen echt kaarsrecht van oost naar west en van noord naar zuid. Het is dus niet zo moeilijk om door de stad te navigeren.
Er was nauwelijks verkeer waarschijnlijk omdat het Labourday was.
Na de tour zijn we door een schitterend winkelcentrum gaan wandelen en hebben daar ook lekker Italiaans gegeten. Daarna zijn we met de tram via de Airport en vervolgens met de shuttlebus weer naar ons Hotel gegaan.
We gaan onze koffers weer pakken want morgen om 06.30 hebben we de shuttle naar de luchthaven geboekt.
We gaan weer naar de volgende stop en zijn vanavond voor het laatst samen. Morgen zien we Ben en Tineke gelukkig weer en overmorgen Tom.
Lekker gezellig over het aankomende WK praten en alles daarvoor regelen.

Mooi omschreven weer . N prachtige stad met structuur . K begrijp heel goed naar t uitzien van Ben en Tineke . Ja en Tom die wij hier dan weer zo ver weg echt zo missen . Han volgende keer t zeilen even dichterbij kiezen hoor . Liefs .

Teuni Vogelaar 2016-09-06 06:30:29

Lieve ome Han en tante Swaas, Wat is het geweldig om een beetje met jullie mee te reizen. Wat ontzettend veel moois zien jullie! Het zal straks wel afkicken worden ;). Heel veel plezier in Canada nog. En succes met de race! Liefs van ons.

De 4 vd steltjes 2016-09-06 06:50:15

weer zo,n mooie dag en schitterende fotos weer. hele fijne dagen met z,n alle en veel succes met de voorbereiding voor het zeilen. spannend hoor. we kijken al uit naar de volgende verslagen.en fotos natuurlijk. WB xx

willem en bep 2016-09-06 10:33:30

Jeetje, jullie zijn al bijna 6 weken weg.... Wat een geweldige trip. En straks lekker zeilen, have fun ⛵️ 😘