3e dag Shanghai

China, Shanghai

Vanmorgen weer rustig aan gedaan. In z'n drukke stad moet je ook af en toe tot rust komen anders wordt je er gek van. Ik heb wat zitten klungelen met telefoon, ipad en pindat. Ik ben nu zover dat ik de verslagen via de offline app heb gemaakt en toen ik wifi had kon ik ze op de site over zetten. Met de foto’s lukt het nog niet want die krijg ik niet gedownload, dus hier moeten we even wachten tot we in de VS zijn. Ik heb wat foto’s met de ipad gemaakt die staan nu als nood op Pindat
Swaas is helemaal blij want HET is gelukt.
Rond 11.30 zijn we weer naar de hop on en off bus gelopen. Deze ligt echter vlak bij een drukke markt/winkelcentrum. Hier liet ik even mijn oog vallen op een telefoon en vroeg wat een S7 moest kosten, Had ik dat maar nooit gedaan want toen ging een leuke jonge dame onderhandelen. Ze begon bij 500 Euro na 4x weggelopen te zijn zat ze op 130 Euro dus dat hebben we geaccepteerd.
Swaas haar telefoon had immers al kuren.En nu maar hopen dat hij thuis werkt.
We zijn daarna op de bus gestapt welke ons via de Nanpu brug naar de overkant bracht naar het Expo centrum. Mooi maar niet zo spannend.
We zijn vervolgens op de boulevard uitgestapt en zijn op zoek gegaan naar een eethuisje. Bij een heel groot en mooi pand stond een bordje restaurant voor de deur. We werden zeer vriendelijk naar binnen gelokt en naar de 4e etage toe geleid. Eenmaal boven zag het er nog chiquer uit, wij wilden even rustig bijkomen en dat kon daar heel goed. Onze korte broeken paste niet helemaal bij de witte handschoenen van het leger bediening.
We hebben geweldig Europees geluncht en daar was de rekening ook naar. Het restaurant hete Jean George en zit op de Bund.
Om 15.00 stonden we weer buiten en hebben nog een rondrit naar de Noord kant van de stad gemaakt.
Er is een soort lijnbaan (Nanjing road) maar dan 100 keer groter. Met warenhuizen zo mooi en groot gevuld met alle merken die je maar wilt.
Er zitten ook terrasjes dus om 17.00 zag ik een bord Happy Hour staan dus daar zijn we neergestreken. Het werd rond 18.30 donker dus dan is het geweldig om al die lampjes te zien. Nog even een simpele Chinese hap genomen en vervolgens uitgeput op onze kamer neergestreken. Het was een geweldige dag.

Lieve Swaas en Han . Geweldig Jullie kunnen de verslagen weer erop zetten , zo knap en heel fijn want je latere reisverslag dan ook mooi compleet . Wat een land he China . Julie omschrijven geweldig , de verwondering steeds van omgeving en groots van wat jullie zien . Nu weer de foto s van bali van t hotel . Groots en marmere glimmende vloeren . We dromen mee met jullie prachtige foto s en verhaal . Fijne dagen weer en blijf goed bij elkaar in dat grote land China . Liefs Teuni

Teuni klerk Vogelaar 2016-08-23 07:34:49

Fijn om weer wat te lezen. We maakte ons al een beetje zorgen. Gelukkig gaat alles goed!

De 4 vd steltjes 2016-08-23 07:35:36

hallo weer, Gelukkig weer on air, en ja wat een verschil moet het voor jullie zijn... Na rust en groen nu in zo'n immens grote en drukke stad. maar gelukkig jullie zijn nog piep en kunnen dat wel hendelen. Slimme zet die hop on bus, nou maar hopen dat de tourgids een beetje Engels spreekt. nou liefies blijf weer genieten. Liefs van ons

Josette 2016-08-23 17:10:05

Tof jullie weer in de lucht we gingen het al missen. wat een stad dat is weer genieten. mooie foto,s en een leuk verslag. Neem wel jullie rust en een wijntje eeh .....bus op z,n tijd. groetjes WB